Как се пише официално писмо? - с шаблон за улеснение
Какво е официално писмо?
Официалното писмо е вид писмена комуникация, която се използва за обмен на информация, искания, жалби, предложения и др. между различни органи или лица в ситуации, които изискват формалност и уважение.
Официално писмо (Official letter) |
Официалното писмо има следните характеристики:
- Използва се стандартен формат и шрифт, като Times New Roman или Arial, размер 12.
- Има четири основни части: заглавие, обръщение, текст и подпис.
- Заглавието съдържа данните за подателя и получателя на писмото, както и дата и номер на писмото.
- Обръщението е формула за уважение към получателя, като Уважаеми г-н/г-жа/г-н директор/г-жа министър и т.н.
- Текстът е основната част на писмото, в която се излага целта, причината или повода за писането. Текстът трябва да бъде ясен, логичен, последователен и точен. Текстът може да бъде разделен на абзаци според темите или аргументите, които се разглеждат.
- Подписът е завършващата част на писмото, в която подателят изразява своята благодарност, очаквания или призив към получателя. Подписът трябва да бъде учтив и коректен.
- Под подписа се поставя името и фамилията на подателя, както и неговата длъжност или роля.
|
Ето пример-образец, който да ползвате като шаблон за официално писмо:
-----------------
-------
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговора.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.