Translate

---------------------------------------------------------------------------------

01 август 2023

Официално писмо | dLambow

(Official letter) -

Как се пише официално писмо? - с шаблон за улеснение

 

Какво е официално писмо?

Официалното писмо е вид писмена комуникация, която се използва за обмен на информация, искания, жалби, предложения и др. между различни органи или лица в ситуации, които изискват формалност и уважение.

Официално писмо
Официално писмо (Official letter)

Официалното писмо има следните характеристики:

  • Използва се стандартен формат и шрифт, като Times New Roman или Arial, размер 12.
  • Има четири основни части: заглавие, обръщение, текст и подпис.
  • Заглавието съдържа данните за подателя и получателя на писмото, както и дата и номер на писмото.
  • Обръщението е формула за уважение към получателя, като Уважаеми г-н/г-жа/г-н директор/г-жа министър и т.н.
  • Текстът е основната част на писмото, в която се излага целта, причината или повода за писането. Текстът трябва да бъде ясен, логичен, последователен и точен. Текстът може да бъде разделен на абзаци според темите или аргументите, които се разглеждат.
  • Подписът е завършващата част на писмото, в която подателят изразява своята благодарност, очаквания или призив към получателя. Подписът трябва да бъде учтив и коректен. 
  • Под подписа се поставя името и фамилията на подателя, както и неговата длъжност или роля.


Ето пример-образец, който да ползвате като шаблон за официално писмо:

-----------------

-------
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговора.

----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.



Последни публикации в Самоучител:

Още позитивни, полезни и съдържателни публикации търсете в менюто, по-горе и се абонирате като "последователи" по-долу с бутона "следване".

Абонати: