Translate

---------------------------------------------------------------------------------

19 август 2023

Пласмент | dLambow

(Placement) -

Пласмент - значения, определения, фактори, използване


Какво е пласмент?

Пласмент (Placement) е съществително нарицателно име, мъжки род. То означава разпространение, пласиране, продажба или разпродажба на стоки или капитали. Пласмент може да се отнася до процеса на пускане на нови акции или облигации на пазара, или до дейността на търговец, който продава стоки на клиенти. Пласмент е също така термин, използван в спорта, за да опише умението на играч да поставя топката в желаната точка.

Пласмент
Пласмент (Placement)

Синоними и примери за използване на "Пласмент"

Някои синоними на пласмент са:
  • - разпространение,
  • - пласиране,
  • - продажба и
  • - разпродажба.
Някои примери за използване на думата пласмент са:
  • - Фирмата успя да осъществи успешен пласмент на своите акции.
  • - Той имаше отличен пласмент на сервиса си и спечели гейма.
  • - Тя работеше в отдел пласмент и се занимаваше с продажбата на стоките.

Определения за пласмент

Пласмент е дума с много значения, но в контекста на бизнеса тя обикновено се отнася до процеса на продажба или разпространение на стоки, услуги или капитали на пазара.

Ето няколко различни дефениции за пласмент в бизнеса, които съм намерил в уеб:

  • Пласмент е съвкупността от действия, чрез които предприятие извлича изгода от пазара. Типичните действия, съставящи пласмента, включват проучвания на търсенето, изтъкване на причини за нови изделия и услуги, нагаждане на предлаганите решения към пазарните изисквания, разгласа и продаване или пласмент на решенията.
  • Пласмент е съществително нарицателно име, мъжки род, тип 7. То означава разпространение, пласиране, продажба или разпродажба на стоки или капитали.
  • Пласмент е процесът на пускане на нови акции или облигации на пазара, или дейността на търговец, който продава стоки на клиенти.


Пласментът може да бъде пряк или непряк.

  • - Прекият пласмент е когато издателят продава ценните книжа директно на инвеститорите, без посредници.
  • - Непрекият пласмент е когато издателят използва финансови посредници като банки или брокери, за да продаде ценните книжа3

Значение на пласмента в областта на бизнеса

Пласментът има голямо значение в областта на бизнеса, тъй като той определя начина, по който предприятието достига до своите клиенти и реализира своята продукция. Пласментът е един от четирите основни елемента на маркетинговия микс, заедно с продукта, цената и промоцията. Маркетинговият микс е комбинацията от стратегии и тактики, които предприятието използва, за да постигне своите цели и да задоволи нуждите на своята целева група.

Пласментът в бизнеса може да се раздели на две основни категории:

  • - пласмент на стоки и
  • - пласмент на капитали.

Пласмент на стоки

Пласментът на стоки се отнася до избора на канали за разпространение, които предприятието използва, за да достави своите стоки или услуги до крайните потребители. Каналите за разпространение могат да бъдат директни или недиректни. Директните канали включват продажба от производителя до потребителя без посредници, например чрез интернет, телефон или лично обслужване. Недиректните канали включват участието на един или повече посредници, например търговци на едро, дистрибутори или дилъри.

Пласмент на капитали

Пласментът на капитали се отнася до процеса на продажба или разпространение на ценни книжа, като акции или облигации, на пазара. Пласментът на капитали може да бъде прям или непрям. Прямият пласмент е когато издателят продава ценните книжа директно на инвеститорите, без посредници. Непрямият пласмент е когато издателят използва финансови посредници като банки или брокери, за да продаде ценните книжа.

Пласментът в бизнеса има редица предимства и недостатъци за предприятието.


Някои от предимствата са:

  • Пласментът може да помогне на предприятието да увеличи своя пазарен дял и конкурентоспособност.
  • Пласментът може да помогне на предприятието да повиши своята рентабилност и ликвидност.
  • Пласментът може да помогне на предприятието да разшири своята географска покритост и да достигне до нови сегменти на клиенти.
  • Пласментът може да помогне на предприятието да изгради силна репутация и лоялност сред своите клиенти.

Някои от недостатъците са:

  • Пласментът може да изложи предприятието на по-голям риск от неплатежоспособност или фалит.
  • Пласментът може да повиши разходите за предприятието, свързани с транспорт, складиране, комисионни и такси.
  • Пласментът може да доведе до загуба на контрол или качество над своите стоки или услуги.
  • Пласментът може да изправи предприятието пред по-силна конкуренция или регулации от страна на правителството или други организации.

-------
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговора.
----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.


Последни публикации в Самоучител:

Абонати: