Същност на пласментната политика и как се провежда?
Какво е пласментна политика?
Пласментната политика е елемент на пласмента, който е част от маркетинговия микс на фирмата, която определя как да се доставят произведените продукти до крайните потребители чрез създаването и развитието на редица пласментни процеси. Пласментната политика съдържа следните елементи:
Пласментна политика (Placement policy) |
Избор на канали за дистрибуция
Това са звената, които участват в процеса на пренасяне на стоките от производителя до потребителя. Каналите за дистрибуция могат да бъдат директни (без посредници) или индиректни (с един или повече посредници). Изборът на канал за дистрибуция зависи от фактори като характеристиките на продукта, целевия пазар, конкурентната среда, разходите и рисковете.
|
Определяне на стратегия за дистрибуция
Това е начинът, по който фирмата разпределя своя продукт сред избраните канали за дистрибуция. Стратегията за дистрибуция може да бъде интензивна, селективна или изключителна, в зависимост от степента на покритие на пазара, която фирмата желае да постигне. Франчайзингът е специална форма на изключителна дистрибуция, при която фирмата предоставя правото да използва своята търговска марка и система на управление на други фирми срещу заплащане.Организация и контрол на пласментните канали
Това е процесът на управление и координиране на дейностите на звената в канала за дистрибуция, така че да се осигури ефективно и ефикасно доставяне на продукта до потребителя. Организацията и контролът на пласментните канали включва определяне на ролите и отговорностите на звената, изграждане на взаимоотношения и комуникация между тях, решаване на конфликти и проблеми, оценка и подобряване на производителността.-------
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговора.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.