Translate

---------------------------------------------------------------------------------

13 август 2023

"Google Analytics" за SEO | dLambow

("Google Analytics" for SEO analysis) -

Как да използвам "Google Analytics" за SEO анализ?

Google ви позволява да генерирате различни типове SEO отчети на Google Analytics, които могат да ви предоставят задълбочен анализ на това колко добре се представя уебсайтът ви и как вашата целева аудитория се ангажира с него, което ви позволява да планирате бъдещите си стратегии за неговото подобряване и развитие.

"Google Analytics" за SEO анализи
"Google Analytics" за SEO анализи ("Google Analytics" for SEO analysis)

Какво е Google Analytics?

Google Analytics е инструмент за уеб анализ и SEO, който предоставя разширена статистика и основни аналитични инструменти за оптимизиране и маркетинг на уебсайтове. Със способността да улавя ценни прозрения по отношение на ефективността на уебсайта и данните за посетителите, Google Analytics се счита за задължителна част от SEO инструментариума на всеки търговец.

"Google Analytics" е мощен инструмент, който Ви позволява да следите и анализирате данни за посещаемостта и поведението на потребителите на Вашия уебсайт. Той Ви дава информация за източниците на трафика, аудиторията, конверсията, целите и много друго. Можете да използвате Google Analytics за SEO анализи, като измервате и подобрявате производителността на уебсайта си в резултатите от търсенето.

Някои от начините, по които можете да използвате Google Analytics за SEO анализ, са:


Да проверявате органичния трафик на уебсайта си

Органичният трафик е трафикът, който идва от търсачките без платени реклами. Това е един от най-важните показатели за успеха на SEO оптимизацията. Можете да видите колко посетители получавате от органичен трафик, какво търсят, какви страници посещават и колко време прекарват на сайта Ви. За да видите органичния трафик на уебсайта си, отидете на Acquisition > All Traffic > Channels и изберете Organic Search.



Да проверявате ключовите думи, които довеждат трафик до уебсайта Ви

Ключовите думи са думите и фразите, които хората използват в търсачките, за да намерят уебсайта Ви. Това са думите и фразите, които трябва да оптимизирате на уебсайта си, за да привлечете повече посетители. Можете да видите какви ключови думи довеждат трафик до уебсайта Ви, като използвате Google Search Console2, която можете да свържете с Google Analytics. За да видите ключовите думи на уебсайта си, отидете на Acquisition > Search Console > Queries.

Да проверявате скоростта на зареждане на уебсайта си

Скоростта на зареждане е времето, което отнема на страницата Ви да се зареди напълно. Това е важен фактор за потребителския опит и SEO ранга. Ако страницата Ви зарежда бавно, посетителите може да я напуснат преди да видят съдържанието Ви. Можете да проверите скоростта на зареждане на уебсайта си, като използвате Google PageSpeed Insights, който можете да свържете с Google Analytics. За да видите скоростта на зареждане на уебсайта си, отидете на Behavior > Site Speed > Overview.

Да проверявате мобилната оптимизация на уебсайта си

Мобилната оптимизация е степента, до която уебсайтът Ви е удобен за използване на мобилни устройства. Това е важен фактор за потребителския опит и SEO ранга, тъй като все повече хора използват мобилни устройства за търсене и сърфиране в интернет. Можете да проверите мобилната оптимизация на уебсайта си, като използвате Google Mobile-Friendly Test, който можете да свържете с Google Analytics. За да видите мобилната оптимизация на уебсайта си, отидете на Behavior > Site Speed > Devices.

И така ...

Как да измерите ефективността на SEO

Поне 10 начина има в Google Analytics за тази цел:

  • - Наблюдавайте органичния трафик;
  • - Проследяване на класирането на ключови думи в Google Анализи;
  • - Наблюдавайте трафика от препоръчани източници;
  • - Следете вашата ангажираност;
  • - Измерете удобството за мобилни устройства;
  • - Следете скоростта на сайта;
  • - Проследяване и коригиране на повредени връзки;
  • - Проследяване на специфичната за страницата SEO ефективност;
  • - Проследете вашата фокусирана ключова фраза;
  • - Настройте персонализирани прозрения за промени в трафика.

Това са само някои от начините, по които можете да използвате Google Analytics за SEO анализи. Има още много други функции и отчети, които може да Ви бъдат полезни.

-------
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговора.
----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.


Последни публикации в Самоучител:

Абонати: