Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

29 септември 2021

SEO терминология на английски език | dLambow

SEO terminology in English
 

В помощ на специалистите - СЕО терминологията на английски език

СЕО терминологията на английски език е нещо като тематичен речник на най -популярните SEO термини, които се използват от специалистите по SEO, докато оптимизират съдържанието на уебсайт с цел то да бъде по-добре видимо в търсачките (може да видите тук какво точно е SEO). По този начин се постига индексиране и по-добро класиране на сайта, а оттам идва и по-високата посещаемост, което е цел на СЕО.

Оптимизацията за търсачките може да звучи доста като чужд (английски) език, особено ако това е нова концепция за вас. Но това е положението, а целта на тази статия е да ви помогне. Ако мислите за наемане на дигитална маркетингова агенция, която да ви помогне с оптимизацията, ще трябва да знаете някои основни термини за SEO, за да сте в течение на предприеманите мерки по отношение на вашия сайт.

SEO terminology in English
SEO терминология на английски език - помощ на специалистите по СЕО

Популярните SEO термини на английски език

По-долу са посочени само най популярните SEO термини на английски език. След това, в квадратни скоби е дадена транскрипцията - изговарянето и накрая е обяснението значението на съответния термин. Постарали сме се обясненията да са възможно най-кратки, но съдържателни. Някои от термините са разработени по-подробно - проследете връзките от тях, при интерес. 

По желание,
в коментарите,
може да добавяте още липсващи термини за разработване
(ако мислите, че са важни). 



СЕО терминология на английски с произнасяне и обяснения

  1. 301 Redirect or Redirection - [ 301 ˌriːdɪˈrɛkt ɔː ˌriːdɪˈrɛkʃən ] - Страница, която при посещение незабавно изпраща потребителите на друга страница в даден сайт. 301 се поставят, когато уеб страница е изтрита или не съществува. 301 са полезни за страници, които са свързани с други сайтове или са класирани в търсачките. Той помага да се запази потребителското изживяване на вашия сайт непокътнато и страниците за класиране да са в добро състояние в търсачките.
  2. 404 Not Found - [ 404 nɒt faʊnd ] - Грешка 404 не е намерена възниква, когато потребител се опита да получи достъп до страница, която не съществува или вече не съществува. Когато пренасочване 301 не е поставено на страница, която не съществува, потребителите могат да видят нещо подобно.
  3. Above the Fold - [ əˈbʌv ðə fəʊld ] - Съдържание, което се появява на уебсайт преди превъртането на потребителя. Google създаде алгоритъма за оформление на страници през 2012 г., за да намали класирането на уебсайтове, съдържащи твърде много реклами в това пространство.
  4. Accelerated Mobile Pages - AMP - [ əkˈsɛləreɪtɪd ˈməʊbaɪl ˈpeɪʤɪz - æmp ] - Ускорени мобилни страници - е рамка с отворен код, предназначена да ускори времето за зареждане на потребителите на мобилен интернет.
  5. Agile Content Development - [ ˈæʤaɪl ˈkɒntɛnt dɪˈvɛləpmənt ] - Agile разработката на съдържание е технологично поддържан метод за разработване и непрекъснато оптимизиране на конкурентно съдържание.
  6. AJAX - [ ˈeɪʤæks ] - Асинхронният JavaScript и XML е вид програмиране, което позволява на уеб страница да изпраща и получава информация от сървър за динамична промяна на тази страница без презареждане.
  7. Algorithm - [ ˈælgərɪðm ] - Сложна компютърна програма, използвана от търсачките за извличане на данни и предоставяне на резултати за заявка. Търсачките използват комбинация от алгоритми за доставяне на класирани уеб страници чрез страница с резултати въз основа на редица фактори и сигнали за класиране.
  8. Algorithm Change - [ ˈælgərɪðm ʧeɪnʤ ] - Някои алгоритмични промени остават напълно незабелязани. Въздействието на голяма алгоритмична промяна обаче обикновено може да се види доста бързо, въпреки че промяната понякога отнема няколко седмици, за да се разгърне напълно. Алгоритмичните промени идват в три форми:
    1. - Актуализация на алгоритъма,
    2. - Опресняване на алгоритъма,
    3. - Нов алгоритъм
  9. Alt Attributes - [ ælt ˈætrɪbjuːts ] - Атрибутите Alt позволяват да се въведе алтернативно описание в HTML кода за всяко изображение на уебсайт.
  10. Alt Text/Tag - [ ælt tɛkst/tæg ] - Елемент за SEO за описване на изображения в търсачките. Тъй като ботовете на търсачките не могат да виждат изображения, маркерът ALT помага с низ от думи за картината, често включваща важна ключова дума.
  11. Analytics - [ ˌænəˈlɪtɪks ] - Система за изчисляване и анализ на набор от данни или статистика. За SEO използваме аналитична статистика като трафик на уебсайт, потребители, приходи, източници на трафик, цели на сайта и модел на поведение на потребителите, за да сравним напредъка на SEO кампания. Google Analytics е стандартен софтуер за събиране и докладване на аналитични данни.
  12. Anchor Text - [ ˈæŋkə tɛkst ] - Текст в уебсайт, върху който може да се кликва и има връзки към друга страница на сайта или към друг домейн. Този текст обикновено е с различен цвят от другия текст около него, за да посочи хипервръзка. За SEO кодов текст се използва за свързване на подходяща ключова дума със съответната й страница.
  13. Artificial Intelligence (AI) - [ ˌɑːtɪˈfɪʃ(ə)l ɪnˈtɛlɪʤəns (eɪ-aɪ) ] - Науката за компютрите, които изискват човешки интелект. Вместо да следва набор от програмирани правила (като алгоритъм), компютърната система с AI е по същество цифров мозък, който се учи. AI също може да взема и изпълнява решения без човешка намеса.
  14. Authority - [ ɔːˈθɒrɪti ] - Комбинацията от сигнали, които търсачките използват за оценка на уебсайтове и уеб страници за целите на класирането.
  15. B2B - [ biː2biː ] - Съкратено от бизнес до бизнес. В B2B SEO цикълът на закупуване е по-дълъг, продуктите и услугите са по-скъпи, а публиката е професионалисти вземащи решения.
  16. B2C - [ biː2siː ] - Съкращение от бизнес към потребител. В B2C SEO цикълът на покупка обикновено е по -кратък (въпреки че все още варира в зависимост от индустрията), продуктите и услугите (най -вече) са по -евтини, а потребителите са аудиторията.
  17. Backlinks - [ Backlinks ] - Обратните връзки са връзки от външни домейни, които сочат към страници във вашия домейн; по същество свързване от техния домейн към вашия.
  18. Bad Neighborhood - [ bæd ˈneɪbəhʊd ] - Уебсайтовете могат да заемат така нареченото лошо съседство. Това се отнася за всички уебсайтове, които са сериозно понижени от търсачките.
  19. Baidu - [ Baidu ] - Най -популярната търсачка в Китай, Baidu е основана през януари 2000 г. от Робин Ли и Ерик Сю.
  20. Bing - [ bɪŋ ] - Името на търсачката на Microsoft. Bing стартира през юни 2009 г., заменяйки Microsoft Live Search (преди MSN Search и Windows Live Search). От 2010 г. Bing задвижва органичните резултати от търсенето на Yahoo като част от сделката за търсене, сключена от Microsoft и Yahoo през юли 2009 г.
  21. Black Hat SEO - [ blæk hæt ɛs-iː-əʊ ] - SEO термин за агресивна стратегия, която не се придържа към политиката и указанията на търсачките. SEO с черна шапка може да се отнася за скриване на текст на уебсайт, запълване на ключови думи, изграждане на спам връзки, автоматизация на съдържанието, маскиране и няколко други. SEO на Black Hat може да доведе до наказание за сайт от търсачките, което да му попречи да се класира органично.
  22. Blockers - [ ˈblɒkəz ] - Така нареченият блокер на уебсайтове е нещо, което пречи на търсачките да имат достъп до сайта.
  23. Blog - [ blɒg ] - Публикация на съдържание, сортирано в хронологичен ред, като най -новото съдържание се появява в горната част. Съдържанието отразява лични или корпоративни интереси и може да бъде написано от физическо лице или група сътрудници. Първоначално блоговете се наричаха уеб дневници.
  24. Bounce Rate - [ baʊns reɪt ] - Процентът посетители на уебсайта, които напускат, без да посетят друга страница на този уебсайт. Степента на отпадане варира в широки граници в зависимост от индустрията и нишата. Въпреки че процентът на отпадане може да показва потенциални проблеми със съдържанието или уебсайтовете, той не е пряк фактор за класиране, според Google.
  25. Branded Keyword - [ ˈbrændɪd ˈkiːˌwɜːd ] - Когато заявката на потребителя включва точно съвпадение на конкретна фирма или марка.
  26. Breadcrumb - [ ˈbrɛdkrʌm ] - Навигационен елемент, който помага на потребителите лесно да разберат къде се намират в рамките на уебсайт.
  27. Briefing - [ ˈbriːfɪŋ ] - Брифингът е кратка среща или въведение в нова тема. Използва се главно в областта на военните, авиацията и гмуркането, както и в онлайн маркетинга и рекламата.
  28. Broken Links - [ ˈbrəʊkən lɪŋks ] - Неработеща връзка е връзка, която няма обект или не води до нищо.
  29. Business directory - [ ˈbɪznɪs dɪˈrɛktəri ] - Бизнес директория е като онлайн версия на Yellow Pages.
  30. Cache - [ kæʃ ] - Технология, която временно съхранява уеб съдържание, като изображения, за да намали времето за зареждане на страници в бъдеще.
  31. Canonical Tag - [ kəˈnɒnɪkəl tæg ] - HTML маркировка, поставена на уеб страница, която не се счита за страница с правомощия. Каноничен маркер казва на търсачките да разглеждат URL адреса, посочен в маркера като авторитет и предпочитана версия на страницата, предавайки сок от връзки и класиране на този URL адрес.
  32. ccTLD - [ ccTLD ] - Домен от първо ниво с код на държава. Например, компания, базирана в Обединеното кралство, ще има домейн като този: www.example.co.uk, където uk е ccTLD.
  33. Click Bait - [ klɪk beɪt ] - Съдържание, което е предназначено да примами хората да кликнат, обикновено чрез завишаване на цените или умишлено подвеждащи заглавия, така че издателите могат да печелят приходи от реклама.
  34. Click-Through Rate (CTR) - [ klɪk-θruː reɪt (siː-tiː-ɑː) ] - Процентът (изразен в проценти), при който потребителите кликват върху органичен резултат от търсенето. Това се изчислява, като общият брой органични кликвания се раздели на общия брой импресии, след което се умножава по 100.
  35. Cloaking - [ ˈkləʊkɪŋ ] - Маскирането е метод, който създава на търсачките впечатлението, че уебсайт носи съдържание, различно от това, което потребителите всъщност виждат.
  36. CMS - [ siː-ɛm-ɛs ] - Стендове за система за управление на съдържанието. Уеб базирано приложение, което позволява на хората да създават, качват и управляват цифрови активи.
  37. Co-Citation - [ kəʊ-saɪˈteɪʃən ] - Колко често два уебсайта (или уеб страници) се споменават заедно от уебсайт на трета страна, дори ако първите два елемента не са свързани (или препращат) един към друг. Това е начинът, по който търсачките могат да установят сходство на предмета.
  38. Comment Spam - [ ˈkɒmɛnt spæm ] - Лошо написани коментари, често извън темата и саморекламирани, публикувани от спамботове с надеждата да получат безплатна (но в крайна сметка безполезна) връзка.
  39. Competition - [ ˌkɒmpɪˈtɪʃən ] - Предприятията обикновено знаят кои са техните конкуренти на свободния пазар.
  40. Website Content - [ ˈkɒntɛnt ] - Думи, изображения, видеоклипове или звуци (или всяка комбинация от тях), които предават информация, която е предназначена за разпространение и консумация от аудитория. Един от двата най -важни фактора за класиране на Google (заедно с връзки). Търсачките искат да възнаградят съдържание, което е полезно, информативно, ценно, достоверно, уникално и ангажиращо с по -добър трафик и видимост.
  41. Content Editor - [ ˈkɒntɛnt ˈɛdɪtə ] - Редакторът на текстово съдържание е функция на Searchmetrics Content Experience (SCE) за създаване на конкурентно съдържание.
  42. Content Gap Analysis for SEO - [ ˈkɒntɛnt gæp əˈnæləsɪs ] - Gap анализът на текстово съдържанието е стратегически метод за проверка и оптимизиране на съдържанието на уебсайт.
  43. Content is King - [ ˈkɒntɛnt ɪz kɪŋ ] - Фраза, често използвана от лектори на конференции и писатели на популярни публикации за SEO (и дигитален маркетинг). В този контекст „съдържанието е крал“ обикновено означава, че съдържанието е от съществено значение, за да имате SEO, дигитален маркетинг или бизнес успех. Тази фраза всъщност датира от есето на Бил Гейтс „Content is King“, публикувано на 3 януари 1996 г.
  44. Content Management System/CMS - [ ˈkɒntɛnt ˈmænɪʤmənt ˈsɪstɪm/siː-ɛm-ɛs ] - Приложение, използвано за управление на цифрово съдържание в среда на сътрудничество. Популярните системи за управление на съдържанието включват WordPress, Onveos и Magento.
  45. Content Marketing - [ ˈkɒntɛnt ˈmɑːkɪtɪŋ ] - Съдържателният маркетинг е маркетингова дисциплина с цел повишаване на осведомеността и обхвата за продукти и марки в желаната целева група със съдържание, публикувано в мрежата и офлайн.
  46. Content Relevance - [ ˈkɒntɛnt ˈrɛlɪvəns ] - Уместността на съдържанието се използва, за да покаже доколко един уебсайт е уместен по отношение на определена дума за търсене или тема.
  47. Content Score - [ ˈkɒntɛnt skɔː ] - Резултатът от съдържанието е обобщен фактор за конкурентоспособността на онлайн съдържанието.
  48. Conversion - [ kənˈvɜːʃən ] - Преобразуването се случва, когато потребителят изпълни най -важното действие на уебсайт. Действията могат да включват закупуване на продукт, регистрация за бюлетин, попълване на формуляр за контакт, регистрация за уебинар и т.н.
  49. Conversion Rate - [ kənˈvɜːʃən reɪt ] - Процентът (изразен в проценти), при който потребителите на уебсайта извършват желаното действие. Това се изчислява чрез разделяне на общия брой реализации на трафик, след което се умножава по 100.
  50. Conversion Rate Optimization (CRO) - [ kənˈvɜːʃən reɪt ˌɒptɪmaɪˈzeɪʃ(ə)n (siː-ɑːr-əʊ) ] - Процесът на подобряване на броя или качеството на реализациите, които се случват на уебсайт. Някои популярни тактики на CRO включват тестване на промени в дизайна на уебсайта, копиране, изображения, цена, подканваща фраза и съобщения.
  51. Cookies - [ ˈkʊkiz ] - Бисквитките са малки текстови файлове, които се записват на локалния компютър на потребителя при сърфиране и се изпращат обратно на сървъра, когато потребителят посети отново същите сайтове.
  52. Correlation - [ ˌkɒrɪˈleɪʃən ] - Степента, до която съществува връзка между два или повече елемента. Често се използва в SEO изследванията, за да се направи извод за взаимоотношения на променливите в класирането при търсене поради естеството на черна кутия на алгоритмите. Винаги помнете обаче тази причинно -следствена връзка.
  53. Crawl - [ krɔːl ] - Използване на приложение на трета страна за търсене в уебсайт и събиране на данни, включително страници, кодове на състоянието (200, 301, 404) и SEO елементи като заглавия и мета описания.
  54. Crawl Budget - [ krɔːl ˈbʌʤɪt ] - Общият брой URL адреси, които търсачките могат и искат да обхождат на уебсайт през определен период от време.
  55. Crawl Error - [ krɔːl ˈɛrə ] - URL адреси, които ботът на търсачката не може да обхожда. URL адреси, които връщат грешка в кода на състоянието.
  56. Crawler - [ ˈkrɔːlə ] - Програма, която търсачките използват за обхождане на мрежата. Ботовете посещават уеб страници, за да събират информация и да добавят или актуализират индекса на търсачката.
  57. Crawlers - [ ˈkrɔːləz ] - Програма, използвана от търсачките за събиране на данни от интернет.
  58. Crawling - [ ˈkrɔːlɪŋ ] - Процесът на събиране на информация, с помощта на робот, от милиардите публични уеб страници за актуализиране, добавяне и организиране на уеб страници в индекса на търсачката.
  59. CSS - [ siː-ɛs-ɛs ] - Каскадни таблици със стилове описват как HTML елементите (например цвят, шрифтове) трябва да се показват на уеб страници и да се адаптират, когато се гледат на различни устройства.
  60. Customer Journey - [ ˈkʌstəmə ˈʤɜːni ] - Всички потенциални моменти (или точки на допир), в които потенциалният клиент е изложен на или се ангажира с марка. Всички тези взаимодействия са предназначени в крайна сметка да убедят, повлияят и превърнат тази перспектива в клиент или абонат.
  61. Data - [ ˈdeɪtə ] - Всички твърди цифри, които представляват реални клиенти - кой, какво, къде, кога, защо и как - всичко това е необходимо, за да се вземат информирани решения относно SEO стратегиите и тактиките.
  62. De-index - [ diː-ˈɪndɛks ] - Когато Google премахне уебсайт или уеб страница, временно или постоянно, от резултатите от търсенето, по -специално от индекса си за търсене. Google предоставя инструмент за премахване на URL адреси в Search Console за доброволни случаи; обаче уебсайт може също да бъде деиндексиран като наказание за нарушаване на Указанията на Google за уеб администратори, под формата на ръчно действие.
  63. Dead Link - [ dɛd lɪŋk ] - Хипервръзка, която е прекъсната и насочена към страница, която вече не съществува. Грешки като 404 не са намерени, сървърни грешки, 500 грешки, 403 забранени и т.н. Мъртвите връзки могат да имат отрицателно въздействие върху SEO.
  64. Dead-End Page - [ ˈdɛdˈɛnd peɪʤ ] - Уеб страница, която няма връзки към други уеб страници. Така се нарича, защото след като потребител или бот пристигне на тази страница, няма къде да се движи напред.
  65. Deep Link - [ diːp lɪŋk ] - Връзка, насочваща към всяка уеб страница, различна от началната страница. Връзка, насочваща към съдържание в мобилно приложение.
  66. Defective Links - [ dɪˈfɛktɪv lɪŋks ] - Дефектна връзка е връзка, която няма обект или не води до нищо.
  67. Directory - [ dɪˈrɛktəri ] - Списък с уебсайтове, обикновено разделени от свързани категории и поддържани от човешки редактори. В зависимост от директорията включването може да бъде безплатно или платено. В миналото връзките от директории бяха силно търсени (например DMOZ), което водеше до широко разпространени злоупотреби и цялостно обезценяване на този вид изграждане на връзки.
  68. Disavow - [ ˌdɪsəˈvaʊ ] - Процес за идентифициране на спам обратни връзки към даден сайт и казва на търсачките да ги игнорират. Инструментът за отхвърляне е въведен, за да помогне на сайтове, които имат слаб или лош профил на обратни връзки, да се възстановят от наказанията и да избегнат множество връзки от един или повече спам уебсайтове.
  69. DMOZ - [ diː-ɛm-əʊ-zɛd ] - Проектът Open Directory. Тази редактирана от човек директория на уебсайтове стартира на 5 юни 1998 г. и приключи на 17 март 2017 г.
  70. Do-follow - [ duː-ˈfɒləʊ ] - Връзка, която не използва атрибута „nofollow“.
  71. Domain - [ dəʊˈmeɪn ] - Адрес на уебсайт - обикновено завършва с разширение като .com, .org или .net.
  72. Domain Authority - [ dəʊˈmeɪn ɔːˈθɒrɪti ] - Общата „сила“ на уебсайт, изградена с течение на времето, която може да помогне на нова страница да се класира добре бързо, дори преди това съдържание да е спечелило връзки или ангажираност.
  73. Domain Popularity - [ dəʊˈmeɪn ˌpɒpjʊˈlærɪti ] - Популярност на домейна се отнася до броя на обратните връзки (входящи връзки) от други домейни, които се отнасят обратно към уебсайт.
  74. Domain Trust - [ dəʊˈmeɪn trʌst ] - Доверието в домейна на уебсайт описва неговата надеждност и почтеност.
  75. Doorway Page - [ ˈdɔːweɪ peɪʤ ] - Уеб страници, които са създадени за класиране в търсачките за конкретни ключови думи само с цел пренасочване на потребители, които кликват върху тази страница към друг уебсайт.
  76. DuckDuckGo - [ DuckDuckGo ] - Търсачка, основана на 28 септември 2008 г. Често е хвалена заради големия фокус върху поверителността на потребителите и липсата на филтърни мехурчета (персонализиране на търсенето). DuckDuckGo разчита на повече от 400 източника, за да обслужва резултатите от търсенето, включително вертикални търсачки, собствен робот, DuckDuckBot, Bing и Yandex.
  77. Duplicate Content - [ ˈdjuːplɪkɪt ˈkɒntɛnt ] - SEO термин за блок от съдържание, което присъства на повече от една страница или уебсайт в интернет. Счита се за лош сигнал за SEO и може да доведе до наказание за търсачката. За дублирано съдържание в един и същ домейн вижте канонични тагове за решение.
  78. Dwell Time - [ dwɛl taɪm ] - Времето, което изтича между това, когато потребител кликне върху резултата от търсенето и след това се върне към SERP от уебсайт. Краткото време на престой (например по-малко от 5 секунди) може да бъде индикатор за нискокачествено съдържание за търсачките.
  79. Dynamic Tags - [ daɪˈnæmɪk tægz ] - Различни елементи на SEO страници, които се генерират автоматично с помощта на символи на заместители, за да поставят бързо проходими мета тагове на всички страници на сайт. Те се използват, за да дадат на страниците на даден сайт различни заглавия, мета описания и други SEO елементи, които са уникални за търсачките.
  80. E-commerce - [ iː-ˈkɒmə(ː)s ] - Купуването и продажбата на продукти, всички те се извършват онлайн.
  81. eCommerce SEO - [ eCommerce ɛs-iː-əʊ ] - SEO кампания или тактика за оптимизация на търсачки, извършена за увеличаване на класирането специално за марка за електронна търговия, страница с категории или страници с продукти. Често SEO кампанията за електронна търговия се фокусира върху името на продукта или ключовите думи на продуктовия номер.
  82. Featured Snippet - [ ˈfiːʧəd ˈsnɪpɪt ] - За определени заявки, обикновено въпроси (т.е. кой/какво/къде/кога/защо/как), Google понякога показва специален блок над органичните резултати от търсенето. Това поле съдържа обобщение (под формата на абзац, списък, таблица или видеоклип), както и дата на публикуване, заглавие на страница, връзка към уеб страницата, от която произхожда отговорът, и URL адрес.
  83. Footer Link - [ ˈfʊtə lɪŋk ] - Връзки, които се показват в долната част (или „долния колонтитул“) на уебсайт.
  84. Frame - [ freɪm ] - Рамките могат да бъдат поставени в HTML код за създаване на ясни структури за съдържанието на уебсайт.
  85. Fresh Content - [ frɛʃ ˈkɒntɛnt ] - Уебсайт, който непрекъснато се актуализира (седмично или месечно) със съдържание, което може да включва блог, ресурсен център и актуализирани метаданни.
  86. FTP - File Transfer Protocol - [ ɛf-tiː-piː - faɪl ˈtrænsfə(ː) ˈprəʊtəkɒl ] - прехвърляне на файлове към и от компютър, мрежа или уебсайт.
  87. Google - [ ˈguːgəl ] - Търсачката, основана от Лари Пейдж и Сергей Брин през септември 1998 г. Google отбеляза радикално отклонение от редактираните от човека уеб директории, разчитайки на технологията за обхождане на уеб и сложен алгоритъм за анализ на моделите на хипервръзки за класиране на уебсайтове. Google е най-използваната търсачка в почти всяка страна по света.
  88. Google Ads (AdWords) - [ ˈguːgəl ædz (AdWords) ] - Възможно е да платите на търсачка за поставяне в определени резултати от търсенето.
  89. Google Analytics - [ ˈguːgəl ˌænəˈlɪtɪks ] - Софтуер и услуга за онлайн анализ, които събират и отчитат уеб трафика, позволявайки на маркетолозите да проследяват напредъка на реализациите, приходите, източниците на трафик и платените кампании към уебсайт.
  90. Google Bomb - [ ˈguːgəl bɒm ] - Практика, предназначена да направи уебсайт номер едно за изненадваща или противоречива фраза за търсене. Това беше постигнато чрез наличието на голям брой уебсайтове с връзка към определена уеб страница със специфичен котвен текст, който да й помогне да се класира за този термин.
  91. Google Dance - [ ˈguːgəl dɑːns ] - Термин, използван от 2002 г. за променливия период от време, през който Google актуализира своя индекс за търсене, приблизително всеки месец.
  92. Google Hummingbird - [ ˈguːgəl ˈhʌmɪŋbɜːd ] - Алгоритъм за търсене на Google, който беше официално обявен през септември 2013 г., след като беше използван в продължение на месец. Целта на Колибри беше да разбере по -добре пълния контекст на заявките (т.е. семантично търсене), а не определени ключови думи, за да осигури по -добри резултати.
  93. Google Keyword Planner - [ ˈguːgəl ˈkiːˌwɜːd ˈplænə ] - Инструментът за планиране на ключови думи на Google е инструмент, който Alphabet Inc. предоставя на рекламодателите като част от програмата си Google Ads.
  94. Google Knowledge Graph - [ ˈguːgəl ˈnɒlɪʤ grɑːf ] - Графиката на знанието на Google е част от универсалното и разширено търсене и следователно подобряване на органичния резултат от търсенето с Google. Графиката на знанието е представена в специална област в SERPs с резултатите от различни източници, представени графично.
  95. Google Lighthouse - [ ˈguːgəl ˈlaɪthaʊs ] - Lighthouse е инструмент с отворен код за провеждане на технически одити на уебсайтове. Инструментът е разработен от Google и анализира следните аспекти на URL: Производителност, Прогресивно уеб приложение, Достъпност, Най -добри практики и SEO.
  96. Google Maps - [ ˈguːgəl mæps ] - Google Maps е една от, ако не и най -големите, лесно достъпни и безплатни онлайн картографски услуги в света.
  97. Google Mobile Updates - [ ˈguːgəl ˈməʊbaɪl ʌpˈdeɪts ] - Актуализациите на алгоритмите на Google, които дават приоритет на мобилната оптимизация на уебсайтовете, се описват като актуализации на Google за мобилни устройства. Google направи удобството за мобилни устройства фактор за класиране на резултатите от мобилното търсене с първото разпространение през 2015 г.
  98. Google My Business - [ ˈguːgəl maɪ ˈbɪznɪs ] - Google My Business е продукт на търсачката на Google.
  99. Google News - [ ˈguːgəl njuːz ] - Google Новини е вертикална търсачка, която Alphabet стартира през 2002 г. Резултатите от търсенията с Google - предимно новини - са изброени много видно като поле в органичните резултати от търсенето в случай на актуална актуалност.
  100. Google Panda Algorithm - [ ˈguːgəl ˈpændə ˈælgərɪðm ] - Голяма актуализация на алгоритъма на Google, която първоначално беше пусната през февруари 2011 г., беше последвана от множество последващи актуализации. Целта на Google Panda беше да намали видимостта на съдържание с ниска стойност, често произвеждано от „ферми за съдържание". През 2016 г. Panda стана част от основния алгоритъм за класиране на Google.
  101. Google Penguin Update - [ ˈguːgəl ˈpɛŋgwɪn ʌpˈdeɪt ] - Актуализацията на Penguin е актуализация на алгоритъма за класиране на Google, извършена за първи път през 2012 г. Тогава пускането на актуализацията имаше огромни ефекти върху много уебсайтове. Google възнамерява актуализацията да се бори с уебспама.
  102. Google Phantom Update - [ ˈguːgəl ˈfæntəm ʌpˈdeɪt ] - „Фантомната актуализация“ на Google е пакет от частично непотвърдени актуализации на Google, разпространението, на които започна в средата на май 2015 г.
  103. Google Pigeon Update - [ ˈguːgəl ˈpɪʤɪn ʌpˈdeɪt ] - Името (дадено от SEO индустрията, а не от Google) на значителна актуализация на Google за локално търсене, стартирано на 24 юли 2014 г. Целта на Pigeon беше да подобри точността и уместността на локалните търсения, като използва по -традиционните сигнали за класиране на Google и подобри разстоянието и намиране на параметри за класиране.
  104. Google Places - [ ˈguːgəl ˈpleɪsɪz ] - Google Places е списък на Google за резултати от търсенето на местен бизнес. Google Места се появява в самия връх на резултатите от търсенето с Google, когато потребител търси местна информация.
  105. Google RankBrain - [ ˈguːgəl RankBrain ] - Голяма промяна на алгоритъма на Google, официално въведена през октомври 2015 г., въпреки че преди това беше в тестване месеци наред. С RankBrain Google добави машинно обучение към своя алгоритъм и беше наречен третият по важност сигнал за класиране. През юни 2016 г. беше разкрито, че RankBrain е участвал във всяка заявка и оказва влияние върху класирането.
  106. Google Sandbox - [ ˈguːgəl ˈsændbɒks ] - Теоретичен и обсъждан (но никога потвърден от Google) „период на изчакване“, който не позволява на новите уебсайтове да видят пълната полза от усилията си за оптимизация. Обикновено този ефект се наблюдава най -често при нови сайтове, насочени към конкурентни ключови думи и може да бъде преодолян само когато сайтът придобие достатъчно авторитет.
  107. Google Search Console - [ ˈguːgəl sɜːʧ kənˈsəʊl ] - Search Console на Google предлага няколко полезни функции, включително възможността за наблюдение на сайтове за грешки при индексиране и скорост на сайта. Тези страници се използват и за предаване на известия за ръчни действия.
  108. Google Shopping - [ ˈguːgəl ˈʃɒpɪŋ ] - Google Пазаруване е рекламна услуга на Google, базирана на продукти.
  109. Google Trends - [ ˈguːgəl trɛndz ] - С Google Trends може да се анализира интересът към съответните термини за търсене. Това позволява заявките за търсене да бъдат оценявани и с течение на времето, като например сезонността на думите за търсене, да бъдат класифицирани.
  110. Google Updates Overview - [ ˈguːgəl ʌpˈdeɪts ˈəʊvəvjuː ] - Актуализациите на Google са важни събития за уебмастъри и SEO специалистите навсякъде. Тези промени в алгоритъма, филтри, опресняване на данни или други промени често са виновни, когато даден уебсайт претърпи спад в класирането или видимостта на SEO.
  111. Google Webmaster Guidelines - [ ˈguːgəl Webmaster ˈgaɪdlaɪnz ] - Ръководството на Google относно добрите практики за оптимизиране на уебсайтове, както и „незаконните“ практики, които могат да доведат до ръчни действия. Просто: Направете уникални, ценни и ангажиращи уебсайтове и уеб страници за потребители, а не за търсачки. Избягвайте трикове и техники, които мамят потребителите и са предназначени само за подобряване на класирането при търсене.
  112. Google's Hummingbird Algorithm Study - [ ˈguːgəlz ˈhʌmɪŋbɜːd ˈælgərɪðm ˈstʌdi ] - През септември 2013 г. Google обяви, че е пуснал чисто нов алгоритъм - „Колибри“ - предишния месец. Името е избрано с внимание - Колибри е много бърз и изключително прецизен.
  113. Google+-Local (Google Places) - [ ˈguːgəl+-ˈləʊkəl (ˈguːgəl ˈpleɪsɪz) ] - Google+Local, разработен от Google Places, е услуга, предоставяна от Google, която позволява на компаниите да присъстват в търсене в Google Карти. Фирмените записи обикновено се създават автоматично от Google или могат да бъдат създавани и управлявани от самите компании чрез бизнес центъра на Google Places.
  114. GoogleBot - [ GoogleBot ] - Известен също като паяк, уеб робот, който открива и индексира нови и актуализирани страници на сайт.
  115. Gray Hat - [ greɪ hæt ] - Предполагаема „сива“ зона между техники, които се придържат към Указанията на Google за уеб администратори, но след това добавят елемент, който леко огъва правилата.
  116. Guest Blogging - [ gɛst ˈblɒgɪŋ ] - Популярна тактика за изграждане на връзки, която включва разработване на съдържание за други уебсайтове в замяна на обратна връзка, сочеща към вашите собствени страници.
  117. H1 - heading - [ eɪʧ1 - ˈhɛdɪŋ ] - H1 обикновено е най -големият текст на страницата и е основната мисъл. За блоговете това често е името на публикацията в блога. Тя може да бъде подобна на заглавието, но не и същата, за да увеличи максимално усилията на SEO.
  118. Head Term - [ hɛd tɜːm ] - Популярна ключова дума с голям обем на търсене, за която обикновено е трудно да се класира.
  119. Heading (H1-H6) - [ ˈhɛdɪŋ ] - Заглавните тагове (H1-H6) разделят съдържанието на раздели, в зависимост от важността, като H1 е най-важният, а H6 е най-малко важният. Етикетите за заглавия трябва да се използват естествено и да включват вашите целеви ключови думи, когато е уместно, тъй като това може да осигури малка полза за SEO.
  120. Hidden Text - [ ˈhɪdn tɛkst ] - Всеки текст, който не може да бъде видян от потребител, който е предназначен да манипулира класирането при търсене чрез зареждане на уеб страници с богати на съдържание ключови думи и копиране. Тази техника противоречи на указанията на Google за уеб администратори и може да доведе до ръчно действие. Например, добавяне на текст, който е: Твърде малък за четене. Същият цвят като фона. Използване на CSS за изтласкване на текста извън екрана.
  121. Hilltop Algorithm - [ ˈhɪltɒp ˈælgərɪðm ] - Повлиян от алгоритъма HITS и добавен към алгоритъма на Google през 2003 г., Hilltop присвоява статут на „експерт“ на определени уебсайтове или уеб страници, публикувани по конкретна тема, които също водят към несвързани страници по тази тема.
  122. HITS Algorithm - [ hɪts ˈælgərɪðm ] - Hyperlink-Induced Topic Search е алгоритъм за анализ на връзки, който оценява стойност не само въз основа на съдържание и входящи връзки (органи), но и на изходящите си връзки (хъбове).
  123. Homepage - [ ˈhəʊmˌpeɪʤ ] - Началната страница е колекция от HTML документи, които могат да бъдат извикани като отделни уеб страници чрез един URL адрес в мрежата с клиент, като например браузър.
  124. HTML - Hypertext Markup Language - [ eɪʧ-tiː-ɛm-ɛl - ˈhaɪpərˌtɛkst ˈmɑːkˈʌp ˈlæŋgwɪʤ ] - Системата за създаване и маркиране на уебсайтове със съдържание, графики, връзки и изображения.
  125. HTTP - [ eɪʧ-tiː-tiː-piː ] - Протоколът за прехвърляне на хипертекст е начинът, по който се прехвърлят данни от компютърен сървър към уеб браузър.
  126. HTTPS - [ eɪʧ-tiː-tiː-piː-ɛs ] - Протокол за прехвърляне на хипертекст Secure използва слой Secure Sockets Layer (SSL) за криптиране на данни, прехвърлени между уебсайт и уеб браузър. HTTPS е незначителен фактор за класиране на Google.
  127. Inbound Link - [ ˈɪnbaʊnd lɪŋk ] - Връзка към уеб страница, която произхожда от външен уебсайт. Например, ако Search Engine Journal се свърже с Google, това ще се счита за входяща връзка от страна на Google; ако Google се свърже с Journal Engine Search, това би било входяща връзка от страна на SEJ.
  128. Index - [ ˈɪndɛks ] - Индексът е друго име за базата данни, използвана от търсачката. Индексите съдържат информацията за всички уебсайтове, които Google (или всяка друга търсачка) успя да намери. Ако даден уебсайт не е в индекса на търсачката, потребителите няма да могат да го намерят.
  129. Indexability - [ ˌɪndɛksəˈbɪlɪti ] - Колко лесно ботът на търсачката може да разбере и да добави уеб страница към своя индекс.
  130. Information Architecture - [ ˌɪnfəˈmeɪʃən ˈɑːkɪtɛkʧə ] - Как е организиран уебсайт и къде на уеб страници се намират различни съдържателни и навигационни елементи.
  131. Information Retrieval - [ ˌɪnfəˈmeɪʃən rɪˈtriːvəl ] - Процесът на търсене на информация (например текст, изображения, видео) от голяма база данни и след това представяне на най -подходящата информация на краен потребител.
  132. Internal links - [ ɪnˈtɜːnl lɪŋks ] - Хипервръзките, които водят към подстраници в домейн, се описват като „вътрешни връзки“. С вътрешни връзки силата на свързване на началната страница може да бъде по -добре разпределена в директории. Също така търсачките и потребителите могат по -лесно да намират съдържание.
  133. IP Address - [ aɪ-piː əˈdrɛs ] - Уникален набор от числа, обикновено разделени с точки, които устройствата, включително компютри, смартфони и таблети, използват за комуникация помежду си в една и съща мрежа. IP адресът е цифров отпечатък за интернет дейност в дадена мрежа.
  134. JavaScript (JS) - [ ˈʤɑːvəskrɪpt (ʤeɪ-ɛs) ] - Език за програмиране, който дава възможност за динамично вмъкване на съдържание, връзки, мета данни или други елементи на уебсайтове. JavaScript потенциално може да затрудни роботите на търсачките да обхождат и индексират уеб страници и да увеличи времето за зареждане на уеб страницата за потребителите.
  135. Keyword - [ ˈkiːˌwɜːd ] - Ключова дума - думите или фразата, към които е насочен SEO специалист или маркетолог с цел да се съпостави и класира за това, което потребителите търсят. Думите, използвани на уеб страници, могат да помогнат на търсачките да определят кои страници са най -подходящи за показване в органични резултати, когато търсач въведе заявка. Ключовите думи обикновено представляват теми, идеи или въпроси.
  136. Keyword Cannibalization - [ ˈkiːˌwɜːd Cannibalization ] - Тип самоконкуренция, която възниква, когато няколко страници от един уебсайт се класират за една и съща заявка в SERP. Това може да доведе до по -нисък CTR, намален авторитет и по -ниски проценти на реализация, отколкото при наличието на една консолидирана уеб страница, която се класира добре.
  137. Keyword Density - [ ˈkiːˌwɜːd ˈdɛnsɪti ] - Колко често се появява дума или фраза в съдържанието на уеб страница. В най -добрия случай тази недоказана концепция е остаряла, ако някога наистина е имала значение за търсачките. Няма идеален процент, който да помогне на уеб страницата да се класира по -добре.
  138. Keyword Not Provided - [ ˈkiːˌwɜːd nɒt prəˈvaɪdɪd ] - Когато търсите в Google Analytics под органични ключови думи, „ключовата дума не е предоставена“ са органични търсения за потребители, влезли в техния акаунт в Google, които вече не са достъпни за събиране на данни.
  139. Keyword Proximity - [ ˈkiːˌwɜːd prɒkˈsɪmɪti ] - Думата за търсене може да се състои от комбинация от ключови думи. Близостта на ключовата дума се отнася до разстоянието между отделните ключови думи на думата за търсене.
  140. Keyword Research - [ ˈkiːˌwɜːd rɪˈsɜːʧ ] - Процесът на откриване на всички подходящи теми, теми и термини, които търсещите влизат в търсачките, както и обемът и нивото на конкуренция на тези термини. Тази практика е възможна от различни безплатни и платени инструменти.
  141. Keyword Stuffing - [ ˈkiːˌwɜːd ˈstʌfɪŋ ] - Добавяне на неподходящи ключови думи или повтарящи се ключови думи извън естественото към уеб страница с надеждата да се увеличи класирането в търсенето. Тази тактика за спам е в противоречие с указанията на Google за уеб администратори и може да доведе до ръчно действие.
  142. Knowledge Graph - [ ˈnɒlɪʤ grɑːf ] - База данни на обекти, която Google използва, за да разкрие факти и информация за хора, места и неща (известни още като обекти) - и техните връзки - в панел на знанието или въртележка в горната част на резултатите от търсенето по съответните заявки.
  143. Knowledge Panel - [ ˈnɒlɪʤ ˈpænl ] - Поле, което се появява в горната част или в дясната релса (само за настолни компютри) на страница 1 от резултатите от търсенето с Google за съответните заявки. Този панел съдържа факти и информация за хора, места и неща, както и връзки към свързани уебсайтове или търсения с Google.
  144. KPI - [ keɪ-piː-aɪ ] - Представлява ключов индикатор за ефективност. Метод за измерване, който фирмите използват, за да прецени дали са постигнати маркетингови и бизнес цели, цели и цели.
  145. Landing Pages - [ ˈlændɪŋ peɪʤ ] - Страница на уебсайт, която е специфична и уникална за група потребители. За SEO целевата страница е насочена към конкретна ключова дума и обикновено има добра призив за действие, която потребителите да изпълняват.
  146. Latent Semantic Indexing (LSI) - [ ˈleɪtənt sɪˈmæntɪk ˈɪndɛksɪŋ (ɛl-ɛs-aɪ) ] - Метод за извличане на информация, предназначен да помогне на търсачките да идентифицират правилния контекст на дадена дума. LSI не играе полезна роля в SEO днес.
  147. Lead - [ liːd ] - Лице, което може или не може да се интересува от вашия продукт (и) и/или услуга (и). Олово с желание споделя техния имейл адрес (и обикновено друга лична информация или информация за контакт) в замяна на нещо, което счита за стойностно от уебсайта.
  148. Link - [ lɪŋk ] - Връзка между два уебсайта, изградени с помощта на HTML код. Връзката позволява на потребителите да навигират до уебсайтове, социални мрежи и приложения. Връзките играят решаваща роля в начина, по който търсачките оценяват и класират уебсайтовете.
  149. Link Bait - [ lɪŋk beɪt ] - Умишлено провокативно съдържание, което има за цел да привлече вниманието на хората и да привлече връзки от други уебсайтове.
  150. Link Building - [ lɪŋk ˈbɪldɪŋ ] - Процес, предназначен да накара други надеждни и подходящи уебсайтове да се свържат с вашия уебсайт, за да подобрят вашия органичен рейтинг и видимост.
  151. Link Equity - [ lɪŋk ˈɛkwɪti ] - Стойността на входящите връзки по отношение на уместност, авторитет и доверие.
  152. Link Farm - [ lɪŋk fɑːm ] - Когато група уебсайтове се свързват помежду си, обикновено използвайки автоматизирани програми, с надеждата за изкуствено увеличаване на класирането при търсене. Тактика за спам.
  153. Link Juice - [ lɪŋk ʤuːs ] - Линк сокът е жаргон, използван за описване и измерване на това колко мощност връща връзката към друг сайт и следователно я укрепва.
  154. Link Popularity - [ lɪŋk ˌpɒpjʊˈlærɪti ] - Популярността на връзките се отнася до броя на обратните връзки (входящи връзки), които сочат към даден уебсайт.
  155. Link Profile - [ lɪŋk ˈprəʊfaɪl ] - Всеки тип връзка, която сочи към определен уебсайт. Качеството на профила на връзката на уебсайт може да варира в широки граници в зависимост от начина на придобиване и използвания текст на котвата.
  156. Link text - [ lɪŋk tɛkst ] - Текст, свързан с цел на връзката, се описва като текст на връзка. Това може да бъде дума, знак или дори няколко думи до (теоретично) няколко изречения. След това текстът на връзката, върху който може да се кликва, свързан с URL, се описва като хипервръзка.
  157. Link Velocity - [ lɪŋk vɪˈlɒsɪti ] - Колко бързо (или бавно) уеб сайт натрупва връзки. Внезапното увеличаване на скоростта на връзката потенциално може да бъде признак на спам или може да се дължи на вирусен маркетинг или на правене на нещо, заслужаващо новини (умишлено или неволно).
  158. Log File - [ lɒg faɪl ] - Файл, който записва информацията на потребителите, като IP адреси, тип браузър, доставчик на интернет услуги (ISP), печат на дата/час, препращащи/изходни страници и брой кликвания.
  159. Log File Analysis - [ lɒg faɪl əˈnæləsɪs ] - Процесът на проучване на данните, съдържащи се в лог файл, за идентифициране на тенденциите, администриране на сайта, проследяване на движението на потребителите из сайта, събиране на демографска информация и разбиране как ботовете за търсене обхождат уебсайта.
  160. Long-Tail Keyword - [ lɒŋ-teɪl ˈkiːˌwɜːd ] - Силно специфични термини с няколко думи, които често показват по-високо намерение за покупка. По -малко популярни ключови думи с нисък обем на търсене, които обикновено са по -лесни за класиране.
  161. Machine Learning - [ məˈʃiːn ˈlɜːnɪŋ ] - Подмножество от изкуствен интелект, при което система използва данни, за да научи и коригира сложен процес без човешка намеса.
  162. Manual Action - [ ˈmænjʊəl ˈækʃ(ə)n ] - Условието на Google за наказание. Google ще предприеме ръчни действия по отношение на уебсайт, след като рецензент (т.е. служител на Google) прегледа ръчно уебсайт, за да потвърди дали не е спазил указанията на Google за уеб администратори. Наказаните уебсайтове могат да бъдат понижени или напълно премахнати от резултатите от търсенето. Ръчните действия могат да бъдат оценени за целия уебсайт или само за определени уеб страници.
  163. Manual Penalty - [ ˈmænjʊəl ˈpɛnlti ] - Отрицателното въздействие върху даден сайт въз основа на алгоритъм на търсачката. Наказание може да се случи, когато се използват SEO тактики за черна шапка.
  164. Meta Description - [ ˈmɛtə dɪsˈkrɪpʃən ] - HTML маркировка, която позволява на потребителите да видят фрагмент от уеб страница, който обикновено е с дължина 160 знака. Това описание се показва в органични резултати от търсене за Google, Bing, Yahoo и др.
  165. Meta Keywords - [ ˈmɛtə ˈkiːˌwɜːdz ] - Етикет, който може да бъде добавен към раздела „head на HTML документ. Добавянето на куп ключови думи тук няма да ви помогне да се класирате - алгоритмите на търсачките игнорират този маркер за целите на класирането от години поради злоупотреба (под формата на пълнене на ключови думи).
  166. Meta Search Term - [ ˈmɛtə sɜːʧ tɜːm ] - Думите за търсене могат да бъдат включени в мета таговете на HTML кода на всеки уебсайт.
  167. Meta Tags - [ ˈmɛtə tægz ] - Информация, която се появява в изходния HTML код на уеб страница, за да опише съдържанието й в търсачките. Заглавният маркер и мета описанието са най -често използваните видове мета тагове в SEO.
  168. Metric - [ ˈmɛtrɪk ] - Начин за измерване на активността и ефективността, за да се оцени успехът (или липсата му) на една SEO инициатива.
  169. Negative SEO - [ ˈnɛgətɪv ɛs-iː-əʊ ] - Рядка, но злонамерена практика, при която техники за уебспам се използват, за да навредят на класацията за търсене на друг уебсайт, обикновено конкурент.
  170. Niche - [ niːʃ ] - Специфичен пазар или област на интерес, състояща се от малка група силно страстни хора.
  171. Noarchive Tag - [ Noarchive tæg ] - Мета маркер, който казва на търсачките да не съхраняват кеширано копие на вашата страница.
  172. Nofollow - [ Nofollow ] - HTML маркиране на връзка, което казва на търсачките да не предават връзката и правомощията на линка на сайта, към който е свързан. Nofollow връзките са стандартна практика за сайтове, които излизат редовно.
  173. Nofollow Attribute - [ Nofollow ˈætrɪbjuːt ] - Мета маркер, който казва на търсачките да не следват една конкретна изходяща връзка. Това се прави в случаите, когато уебсайт не иска да прехвърли правомощия на друга уеб страница или защото е платена връзка. Атрибутът nofollow изглежда по следния начин: <a href=<http://www.example.com/?hl=bg rel="nofollow"> Текстът на котвата отива тук </a>
  174. Noindex Tag - [ Noindex tæg ] - Мета маркер, който казва на търсачките да не индексират конкретна уеб страница в своя индекс.
  175. Nosnippet Tag - [ Nosnippet tæg ] - Мета маркер, който казва на търсачките да не показват описание с вашата обява.
  176. Off-Page SEO - [ ɒf-peɪʤ ɛs-iː-əʊ ] - Дейности за генериране на търсене и осведоменост за марката, които се извършват извън уебсайт. В допълнение към изграждането на връзки, тактиките за популяризиране могат да включват маркетинг в социалните медии, маркетинг на съдържанието, имейл маркетинг, маркетинг на влиятелни хора и дори офлайн маркетингови канали (например телевизия, радио, билбордове).
  177. Offpage Optimization - [ Offpage ˌɒptɪmaɪˈzeɪʃ(ə)n ] - Оптимизацията на страници се отнася до всички мерки, които могат да бъдат предприети извън действителния уебсайт, за да се подобри позицията му в класацията за търсене.
  178. On-Page SEO - [ ɒn-peɪʤ ɛs-iː-əʊ ] - Всички тези дейности се извършват в рамките на уебсайт. В допълнение към публикуването на подходящо висококачествено съдържание, SEO на страницата включва оптимизиране на HTML код (например етикети на заглавия, мета тагове), информационна архитектура, навигация на уебсайтове и структура на URL адреси.
  179. Onpage Optimization - [ Onpage ˌɒptɪmaɪˈzeɪʃ(ə)n ] - Оптимизацията на страницата (AKA on-page SEO) се отнася до всички мерки, които могат да бъдат предприети директно в уебсайта, за да се подобри позицията му в класацията за търсене.
  180. Organic Search - [ ɔːˈgænɪk sɜːʧ ] - Естествените или неплатени списъци, които се появяват в SERP. Органичните резултати от търсенето, които се анализират и класират по алгоритми, са предназначени да дадат на потребителите най -подходящия резултат въз основа на тяхната заявка.
  181. Organic Search Results - [ ɔːˈgænɪk sɜːʧ rɪˈzʌlts ] - Резултати от търсачка въз основа на уместността на ключовата дума, която потребителят търси. Те обикновено се показват след платена реклама в горната част на страницата.
  182. Orphan Page - [ ˈɔːfən peɪʤ ] - Всяка уеб страница, която не е свързана с други страници на този уебсайт.
  183. Outbound Link - [ ˈaʊtbaʊnd lɪŋk ] - Връзка, която насочва посетителите към страница на уебсайт, различен от този, на който са в момента.
  184. Page Content - [ peɪʤ ˈkɒntɛnt ] - Съдържанието на страницата се отнася до цялата информация, съдържаща се в уебсайт.
  185. Page Title - [ peɪʤ ˈtaɪtl ] - Всяка уеб страница (например начална страница, подстраница) има свое собствено заглавие.
  186. PageRank - [ PageRank ] - Според Google: „PageRank е мярката за важността на страница въз основа на входящите връзки от други страници. С прости думи, всяка връзка към страница на вашия сайт от друг сайт добавя към PageRank на вашия сайт. Не всички връзки са равни. " Алгоритъмът е кръстен на съоснователя на Google Лари Пейдж.
  187. Paid Listing - [ peɪd ˈlɪstɪŋ ] - Възможно е да платите на търсачка за поставяне в определени резултати от търсенето.
  188. Paid Search - [ peɪd sɜːʧ ] - Реклами с плащане на кликване, които се появяват над (и често под) органичните резултати в търсачките.
  189. Panda - [ ˈpændə ] - Пусната за първи път от Google през 2011 г., Panda е актуализация на алгоритъма за това как Google показва органични резултати от търсенето. Тази актуализация е насочена към сайтове с тънко съдържание и сайтове с ниско качество в опит да подобри потребителските резултати.
  190. PBN - [ piː-biː-ɛn ] - Стендове за частна блог мрежа.
  191. PDF - [ piː-diː-ɛf ] - Стои за преносим файл във формат на документ. PDF файловете могат да съдържат текст, изображения, връзки, видеоклипове и други елементи.
  192. Penguin - [ ˈpɛŋgwɪn ] - През 2012 г. актуализациите на алгоритъма на Penguin на Google стартираха и бяха насочени към неестествено изграждане на връзки, специално за повишаване и манипулиране на органичното класиране на уебсайт.
  193. Persona - [ pɜːˈsəʊnə ] - Измислено представяне на идеален посетител или клиент на уебсайт - тяхната демография, поведение, нужди, мотивация и цели - всичко въз основа на действителни данни.
  194. Personalization - [ Personalization ] - Когато търсачките използват история на търсене, история на сърфиране в мрежата, местоположение и взаимоотношения, за да създадат набор от резултати от търсенето, пригодени за конкретен потребител.
  195. PHP - [ piː-eɪʧ-piː ] - Hypertext Preprocessor е скриптов език, използван за създаване на динамично съдържание на уеб страници.
  196. Piracy - [ ˈpaɪərəsi ] - Търсачките имат за цел да намалят класирането в органичното търсене на съдържание, което нарушава авторските права. Google въведе филтър през 2012 г., който намалява видимостта на сайтовете, докладвани за множество искания за премахване, свързани с DMCA.
  197. Plagiarism Finder - [ ˈpleɪʤərɪz(ə)m ˈfaɪndə ] - Finder на плагиатство е инструмент за проверка на качеството в Searchmetrics Content Experience.
  198. Pogo-sticking - [ Pogo-ˈstɪkɪŋ ] - Когато след въвеждане на заявка, търсач прескача напред и назад между SERP и страниците, изброени в тези резултати от търсенето.
  199. PPC (Pay Per Click) - [ piː-piː-siː (peɪ pɜː klɪk) ] - Вид реклама, при която рекламодателите се таксуват определена сума (обикновено се определя от оферта, уместност, история на профила и конкуренция) всеки път, когато потребител кликне върху рекламата. Комбинирането на PPC и SEO може да доведе до повече SERP недвижими имоти, кликвания и реализации. Също така данните от PPC могат да информират вашата SEO стратегия, а обратното също е вярно.
  200. Progressive Web Apps - [ prəʊˈgrɛsɪv wɛb æps ] - Прогресивните уеб приложения (PWA) са подобни на приложения уеб страници, които могат да се отварят на мобилни устройства чрез браузър.
  201. QDF - [ kjuː-diː-ɛf ] - Стойностите за заявки заслужават свежест, където търсачката може да реши да покаже по -нови уеб страници в резултатите от търсенето (а не по -стари страници), ако определена дума за търсене е в тенденция, може би защото новинарско събитие е довело до скок в търсенията по тази тема.
  202. Quality Content - [ ˈkwɒlɪti ˈkɒntɛnt ] - Съдържание, което ви помага успешно да постигнете бизнес или маркетингови цели (напр. Стимулиране на органичен трафик или социални акции, печелене на първо място в класацията за търсене, генериране на потенциални клиенти/продажби).
  203. Quality Link - [ ˈkwɒlɪti lɪŋk ] - Създаване на подходящи и естествени връзки към уебсайт. Обикновено наличието на висококачествени връзки към даден сайт може да доведе до подобрен PageRank, авторитет на домейн и органично класиране.
  204. Query - [ ˈkwɪəri ] - Думата, думите или фразата, които потребителят въвежда в търсачката.
  205. Rank - [ ræŋk ] - Когато уеб страница се показва в органичните резултати от търсенето за конкретна заявка.
  206. Ranking Factor - [ ˈræŋkɪŋ ˈfæktə ] - Терминът „Фактори за класиране“ описва критериите, прилагани от търсачките при оценката на уеб страници, за да се състави класирането на техните резултати от търсене. Факторите за класиране могат да се отнасят до съдържанието на уебсайта, техническото изпълнение, потребителските сигнали, профила на обратната връзка или други функции, които търсачката счита за уместни. Разбирането на факторите за класиране е предпоставка за ефективна оптимизация на търсачките.
  207. Ranking Opportunities - [ ˈræŋkɪŋ ˌɒpəˈtjuːnɪtiz ] - Възможностите за класиране в контекста на оптимизацията за търсачки (SEO) описват потенциала на уебсайта да се класира в търсачките за определени ключови думи.
  208. Rankings - [ ˈræŋkɪŋz ] - Класирането в SEO се отнася до позицията на уебсайт в страницата с резултати от търсачката.
  209. Reciprocal Links - [ rɪˈsɪprəkəl lɪŋks ] - Когато два уебсайта се съгласят да обменят връзки помежду си.
  210. Redirect - [ ˌriːdɪˈrɛkt ] - Техника, която изпраща потребител (или търсачка), който е поискал една уеб страница към друга (но също толкова подходяща) уеб страница. Има два вида пренасочвания:
  211. Reinclusion - [ ˌriːɪnˈkluːʒən ] - Процесът на искане от търсачката да върне уебсайт или уеб страница (и) към индекса за търсене след деиндексиране.
  212. Relevance - [ ˈrɛlɪvəns ] - Начин, по който търсачките измерват колко тясно е свързано съдържанието на уеб страница, за да съответства на контекста на заявка за търсене.
  213. Reputation Management - [ ˌrɛpju(ː)ˈteɪʃən ˈmænɪʤmənt ] - Практиката за създаване на положително онлайн възприятие за марка или човек - включително в резултатите от търсенето и в социалните медии - чрез свеждане до минимум на видимостта на негативни споменавания.
  214. Responsive Website - [ rɪsˈpɒnsɪv ˈwɛbˌsaɪt ] - Уебсайт, предназначен автоматично да се адаптира към размера на екрана на потребителя, независимо дали се гледа на настолен компютър или мобилно устройство.
  215. Return on Investment (ROI) - [ rɪˈtɜːn ɒn ɪnˈvɛstmənt (ɑːr-əʊ-aɪ) ] - Начин за измерване на ефективността на SEO дейностите. Това се изчислява, като разделите колко приходи сте спечелили чрез органично търсене на цената на общата инвестиция, след което умножете по 100.
  216. Rich Snippet - [ rɪʧ ˈsnɪpɪt ] - Структурираните данни могат да се добавят към HTML на уебсайт, за да предоставят контекстуална информация на търсачките по време на обхождане. След това тази информация може да бъде показана в SERPs, което води до подобрен списък, известен като богат фрагмент.
  217. Robots.txt File - [ ˈrəʊbɒts.txt faɪl ] - Текстов файл на уебсайт, който инструктира търсачките да игнорират определени части от сайта. Те са създадени, за да предотвратят търсещите машини да обхождат страници като администратор, данни за вход, страници с колички и т.н.
  218. Schema - [ ˈskiːmə ] - Форма на микроданни, която след като бъде добавена към уеб страница, създава подобрено описание (широко известно като богат фрагмент), което се появява в резултатите от търсенето.
  219. Scrape - [ skreɪp ] - Техника, използвана за копиране на съдържание или информация на уебсайт с помощта на компютърна програма или скрипт. Търсачките, като Google, изстъргват данни, за да създадат индекс за търсене на уебсайтове.
  220. Search Engine - [ sɜːʧ ˈɛnʤɪn ] - Компютърна програма, която позволява на потребителите да въведат заявка, за да извлекат информация (например файлове, уебсайтове, уеб страници) от индекса на тази програма (т.е. уеб търсачка, като Google, индексира уебсайтове, уеб страници и файлове, намерени на World Wide Web). Индексът за търсене се изгражда и актуализира с помощта на робот, като елементите се анализират и класират чрез поредица от алгоритми.
  221. Search Engine Advertising - [ sɜːʧ ˈɛnʤɪn ˈædvətaɪzɪŋ ] - Възможно е да платите на търсачка за поставяне в определени резултати от търсенето.
  222. Search Engine Guidelines - [ sɜːʧ ˈɛnʤɪn ˈgaɪdlaɪnz ] - Повечето търсачки имат насоки.
  223. Search Engine Marketing (SEM) - [ sɜːʧ ˈɛnʤɪn ˈmɑːkɪtɪŋ (ɛs-iː-ɛm) ] - Общ термин за увеличаване на видимостта на уебсайт в страниците с резултати от търсачките, обхващащ както платени, така и органични дейности.
  224. Search Engine Optimization (SEO) - [ sɜːʧ ˈɛnʤɪn ˌɒptɪmaɪˈzeɪʃ(ə)n (ɛs-iː-əʊ) ] - Процесът на оптимизиране на уебсайт - както и цялото съдържание на този уебсайт - така че той да се показва на видни позиции в органичните резултати от търсачките. SEO изисква разбиране за това как работят търсачките, какво търсят хората (т.е. ключови думи и ключови фрази) и защо хората търсят (намерение). Успешното SEO прави сайта привлекателен за потребителите и търсачките. Това е комбинация от технически (SEO на страница) и маркетинг (SEO извън страницата).
  225. Search Engine Registration - [ sɜːʧ ˈɛnʤɪn ˌrɛʤɪsˈtreɪʃən ] - Можете да регистрирате уебсайт директно в търсачка.
  226. Search Engine Results Page (SERP) - [ sɜːʧ ˈɛnʤɪn rɪˈzʌlts peɪʤ (ɛs-iː-ɑː-piː) ] - Страниците с резултати от търсенето се показват на потребителите след извършване на търсене. Обикновено търсачките показват около 10 органични резултати от търсенето, сортирани по уместност. В зависимост от заявката може да се покажат и други функции за търсене.
  227. Search Engine Spam - [ sɜːʧ ˈɛnʤɪn spæm ] - Спамът в търсачките се отнася до мерки, които се опитват да повлияят на позицията на уебсайта в търсачките.
  228. Search History - [ sɜːʧ ˈhɪstəri ] - Търсачките проследяват всяко търсене, което потребителите извършват (текстово и гласово), всяка посетена уеб страница и всяка кликната реклама. Търсачките могат да използват тези данни, за да персонализират резултатите за влезли потребители.
  229. Search Query - [ sɜːʧ ˈkwɪəri ] - Ключова дума, която потребителят въвежда в търсачка, за да намери подходящи уебсайтове и информация.
  230. Search Result - [ sɜːʧ rɪˈzʌlt ] - Резултатите от търсенето се отнасят до списъка, създаден от търсачките в отговор на заявка.
  231. Search Term - [ sɜːʧ tɜːm ] - Думата за търсене е това, което потребителите въвеждат в търсачката, когато искат да намерят нещо конкретно.
  232. Search Volume - [ sɜːʧ ˈvɒljʊm ] - Обемът на търсене се отнася до броя заявки за търсене за конкретна ключова дума в търсачки като Google.
  233. SEM - Search Engine Marketing - [ ɛs-iː-ɛm - sɜːʧ ˈɛnʤɪn ˈmɑːkɪtɪŋ ] - SEM е дигитален маркетинг в органични и платени рекламни платформи за увеличаване на видимостта на уебсайт или уеб страница.
  234. SEO - Search Engine Optimization - [ ɛs-iː-əʊ - sɜːʧ ˈɛnʤɪn ˌɒptɪmaɪˈzeɪʃ(ə)n ] - SEO е дигиталната маркетингова практика за увеличаване на безплатния трафик и видимост към уебсайт или уеб страница чрез класиране в търсачките. Практиките за SEO обикновено включват оптимизация на страницата за конкретни ключови думи, разработване на съдържание, фокусирано върху конкретни ключови думи, и висококачествено изграждане на връзки.
  235. SEO Visibility FAQ - [ ɛs-iː-əʊ ˌvɪzɪˈbɪlɪti ɛf-eɪ-kjuː ] - Видимостта на SEO е показател, съставен от няколко подходящи фактора за търсене, който се използва за изчисляване на това колко видим е уебсайт в органичните резултати на търсачката.
  236. SERP - [ ɛs-iː-ɑː-piː ] - Страници, показвани от търсачка въз основа на ключовата дума на потребител. Обикновено заглавието и мета описанието присъстват на потребителя, като му дават подходяща информация за уебсайта, преди да кликне.
  237. Share of Voice - [ ʃeər ɒv vɔɪs ] - Колко импресии една марка получава в SERPs за думите за търсене в сравнение с общия брой импресии, които конкурентите на марката получават за същите тези думи за търсене.
  238. Sitelinks - [ Sitelinks ] - До шест алгоритмично избрани връзки, които се показват под списъка за един и същ уебсайт с най-високо класиран резултат от органично търсене. Страниците могат да бъдат блокирани да се показват като връзки към сайта в Search Console или Bing Webmaster Tools.
  239. Sitemap.xml - [ Sitemap.xml ] - Файлът sitemap.xml в XML файл, който се записва на сървъра на уебсайт.
  240. Social Media - [ ˈsəʊʃəl ˈmiːdiə ] - Платформи (уебсайтове и приложения), където потребителите могат да взаимодействат помежду си, както и да създават, споделят и консумират съдържание.
  241. Social Signal - [ ˈsəʊʃəl ˈsɪgnl ] - Всички фактори, които демонстрират авторитет и влияние върху популярните уебсайтове за социални мрежи. Например социалният авторитет на потребител в Twitter.
  242. Split Testing - [ splɪt ˈtɛstɪŋ ] - Контролиран експеримент, използван за сравняване на поне две уеб страници за измерване на ефектите на различна променлива върху реализациите. След като страниците се показват за достатъчно дълъг период от време, за да могат посетителите на сайта да съберат адекватно количество данни за ефективността, може да бъде обявен „победител“.
  243. SSL Certificate - [ ɛs-ɛs-ɛl səˈtɪfɪkɪt ] - Цифров сертификат, използван за удостоверяване на самоличността на уебсайта и за криптиране на информация, изпратена до сървъра, използвайки технологията Secure Sockets Layer.
  244. SSL Encryption - [ ɛs-ɛs-ɛl ɪnˈkrɪpʃ(ə)n ] - В така нареченото „SSL криптиране“ (Secure Sockets Layer) връзката между сървър и клиент е криптирана.
  245. Status Codes - [ ˈsteɪtəs kəʊdz ] - Кодовете на отговорите, изпращани от сървър всеки път, когато се кликне върху връзка, поиска се уеб страница или файл или се изпрати формуляр. Общи HTTP кодове на състоянието, важни за SEO: 200 (OK); 404 Страницата не е намерена); 410 (Няма ги); 500 (Вътрешна грешка в услугата); 503 Услугата не е достъпна).
  246. Stop Word - [ stɒp wɜːd ] - Често използвана дума. Например: a, at, for, is, of, on, the. Търсачките в миналото са игнорирали тези думи, за да спестят време/ресурси при индексиране. Търсачките са се развили значително от първите дни, а спиращите думи понякога имат смисъл, така че това не е нещо, за което да се притеснявате много за целите на SEO.
  247. Subdomain - [ Subdomain ] - Отделен раздел, който съществува в основния домейн. Например: http://jobs.searchenginejournal.com/ е поддомейн, който съществува в основния домейн на https://www.searchenginejournal.com/
  248. Taxonomy - [ tækˈsɒnəmi ] - Организиране и категоризиране на уебсайт, за да се постигне максимално намиране на съдържание и да се помогне на потребителите да изпълнят желаните задачи на място.
  249. Time on Page - [ taɪm ɒn peɪʤ ] - Неточна оценка за това колко време е прекарал потребител в разглеждане на определена уеб страница. Страници с високи проценти на излизане могат значително да изкривят тези данни.
  250. Title Tag - [ ˈtaɪtl tæg ] - HTML мета маркер, който действа като заглавие на уеб страница. Обикновено тагът за заглавие е заглавието, което търсачките използват при показване на списъци за търсене, така че трябва да включва стратегически и подходящи ключови думи за тази конкретна страница. Етикетът на заглавието също трябва да бъде написан, така че да има смисъл за хората и да привлича най -много кликвания. Обикновено етикетите на заглавията трябва да са по -малко от 65 знака.
  251. Top-Level Domain (TLD) - [ tɒp-ˈlɛvl dəʊˈmeɪn (tiː-ɛl-diː) ] - Разширението на даден уеб адрес. Те включват: .com, .org, .net, .info. Има и много повече индустриални и специфични за страната опции.
  252. Topic Explorer - [ ˈtɒpɪk ɪksˈplɔːrə ] - Topic Explorer е инструмент за изследване на теми в Searchmetrics Content Experience.
  253. Topical Relevance - [ ˈtɒpɪkəl ˈrɛlɪvəns ] - При търсачките актуалната актуалност се използва главно във връзка с обратни връзки (входящи връзки).
  254. Traffic - [ ˈtræfɪk ] - Хората (а понякога и ботовете), които посещават вашия уебсайт.
  255. Trust - [ trʌst ] - По принцип се отнася за историята на домейн (например дали той цитира или включва експертни източници, изгражда положителна репутация, спазва указанията за уеб администратори).
  256. TrustRank - [ TrustRank ] - Техника за анализ на връзки, използвана за отделяне на добри „реномирани страници за посеви“ от уеб спам.
  257. Universal Search - [ ˌjuːnɪˈvɜːsəl sɜːʧ ] - В контекста на оптимизацията за търсачки, „Универсално търсене“ (наричано още „Смесено търсене“ или „Подобрено търсене“) се отнася до интегрирането на допълнителни медии като видеоклипове, изображения или карти - показвани над или сред органичните резултати от търсенето на търсачките като Google или Bing.
  258. SEO изображения: Как се оптимизират изображения за сайта? (Image SEO: How to optimize images). Оптимизирането на всички изображения на уебсайт си струва времето и усилията. Без подходяща оптимизация на изображението губите ценен SEO актив. Оптимизацията на изображение е част от On-page SEO и създава много предимства.
  259. Unnatural Link - [ ʌnˈnæʧrəl lɪŋk ] - Всички връзки, които Google идентифицира като подозрителни, измамни или манипулативни. Неестествената връзка може да доведе до това, че Google ще предприеме ръчни действия на вашия уебсайт.
  260. URL - [ juː-ɑːr-ɛl ] - Единният локатор на ресурси е специфичният низ от знаци, които водят до ресурс в мрежата. Терминът URL обикновено е кратък за уеб адреса на базата на букви (например www.searchenginejournal.com), въведен в браузър за достъп до уеб страница.
  261. URL Parameter - [ juː-ɑːr-ɛl pəˈræmɪtə ] - Стойностите, добавени към URL, за да се проследи откъде идва трафикът (т.е. коя връзка е кликнала някой, за да открие вашия уебсайт или уеб страница).
  262. Usability - [ ˌjuːzəˈbɪlɪti ] - Колко лесно е хората да използват вашия уебсайт. Дизайнът на сайта, съвместимостта на браузъра, подобренията за инвалидност и други фактори играят роля за подобряване на използваемостта и правят вашия сайт достъпен за възможно най -много хора.
  263. User Experience (UX) - [ ˈjuːzər ɪksˈpɪərɪəns (juː-ɛks) ] - Общото усещане, което потребителите остават след взаимодействие с марка, нейното онлайн присъствие и нейните продукти/услуги.
  264. User Signals - [ ˈjuːzə ˈsɪgnlz ] - Сигналите, които потребителят на уебсайт изпраща до търсачките въз основа на техните положителни (и отрицателни) взаимодействия с уебсайт, се наричат ​​потребителски сигнали.
  265. User-Generated Content (UGC) - [ ˈjuːzə-ˈʤɛnəreɪtɪd ˈkɒntɛnt (juː-ʤiː-siː) ] - Всяка форма на съдържание - видеоклипове, публикации в блогове, коментари, рецензии и т.н. - създадена от потребители или клиенти.
  266. User/Search Intent - [ ˈjuːzə/sɜːʧ ɪnˈtɛnt ] - Намерението на потребителя или намерението за търсене посочва коя цел или намерение има интернет потребител, когато въвежда дума за търсене в търсачката.
  267. Vertical Search - [ ˈvɜːtɪkəl sɜːʧ ] - Специализиран вид търсене, при който фокусът е само върху конкретна тема, тип съдържание или медия. Например YouTube (видео), Amazon (пазаруване), каяк (пътуване), Yelp (бизнес отзиви).
  268. Virtual Assistant - [ ˈvɜːtjʊəl əˈsɪstənt ] - Бот, който използва обработка на естествен език за изпълнение на задачи, като например извършване на търсения в мрежата. Например Siri на Apple или Cortana на Microsoft.
  269. Visibility - [ ˌvɪzɪˈbɪlɪti ] - Известността и позициите, които уебсайтът заема в органичните резултати от търсенето.
  270. Voice Search - [ vɔɪs sɜːʧ ] - Тип гласово активирана технология, която позволява на потребителите да говорят в устройство (обикновено смартфон), за да задават въпроси или да извършват онлайн търсене.
  271. Web Catalogues - [ wɛb ˈkætəlɒgz ] - Уеб каталозите съдържат колекция от свързани интернет адреси, които са сортирани предимно според специфични критерии, напр. по индустрия.
  272. Web Directory - [ wɛb dɪˈrɛktəri ] - Уеб директориите съдържат колекция от свързани интернет адреси, които са сортирани предимно според специфични критерии, напр. по индустрия.
  273. Web Pages - [ wɛb ˈpeɪʤɪz ] - Когато въведете интернет адрес в уеб браузър, ще се появи уеб страница.
  274. Webmaster Guidelines - [ Webmaster ˈgaɪdlaɪnz ] - Указанията за уеб администратори са насоки, определени от доставчици на търсачки като Google или Bing.
  275. Webpage - [ ˈwɛbˌpeɪʤ ] - Документ, който съществува в световната мрежа и може да се разглежда от уеб браузъри.
  276. Website - [ ˈwɛbˌsaɪt ] - Уебсайтът е колекция от HTML документи, които могат да бъдат извикани като отделни уеб страници чрез един URL адрес в мрежата с клиент като браузър.
  277. Website Navigation - [ ˈwɛbˌsaɪt ˌnævɪˈgeɪʃən ] - Как един уебсайт свързва своите уеб страници, за да помогне на посетителите да се ориентират в него. Навигацията на уебсайта се предлага в няколко различни форми, включително: Главна навигация, Вторична навигация, Навигация в долния колонтитул, Свързани връзки, Връзки към съдържанието, Навигация на кръстосани навици
  278. Website Structure - [ ˈwɛbˌsaɪt ˈstrʌkʧə ] - Структурата на уебсайта се отнася до начина на настройка на уебсайта, т.е. как отделните подстраници са свързани помежду си.
  279. Webspam - [ Webspam ] - Всички методи, които съществуват единствено за заблуда или манипулиране на алгоритми на търсачките и/или потребители.
  280. White Hat SEO - [ waɪt hæt ɛs-iː-əʊ ] - Техники за оптимизация на търсачките, които са съобразени с най -добрите практики в търсачките и са фокусирани върху потребителите с цел подобряване на органичната видимост на уебсайт. Известен също като етичен SEO.
  281. Word Count - [ wɜːd kaʊnt ] - Общият брой думи, които се появяват в копието на съдържанието. Твърде малко (или тънко) съдържание може да бъде сигнал за ниско качество за търсачките.
  282. WordPress - [ ˈwɜːdˌprɛs ] - Популярна система за блогове и управление на съдържанието.
  283. XML - [ ɛks-ɛm-ɛl ] - Разширяем език за маркиране е език за маркиране, който търсачките използват за разбиране на данните на уебсайта.
  284. XML Sitemap - [ ɛks-ɛm-ɛl Sitemap ] - Списък на всички страници на уебсайт, които търсачките трябва да знаят.
  285. Yahoo - [ jɑːˈhuː ] - Yahoo е роден през април 1994 г. и е бил изключително популярна търсачка и портал през 90 -те години. Търсенето в Yahoo беше предимно задвижвано от хора, поне до юни 2000 г., когато неизвестна тогава търсачка, наречена Google, започна да захранва органичните резултати от търсенето на Yahoo. Тази сделка продължи до 2004 г., когато Yahoo започна да използва собствена технология за търсене. От 2010 г. органичните резултати от търсенето на Yahoo се захранват от търсачката на Microsoft, Bing.
  286. Yandex - [ Yandex ] - Най -популярната търсачка в Русия.
  287. Zero Click Searches - [ ˈzɪərəʊ klɪk ˈsɜːʧɪz ] - Търсенията с нула кликвания са заявки в търсачки като Google, Bing или Yandex, които не ви изпращат на уебсайт на трета страна от органичен резултат от търсенето. Около 50 % от търсенията в момента завършват без щракване върху органичен резултат от търсенето
  288. URL адрес се разшифрова като "Uniform Resource Locator" или "Унифициран локатор на ресурси". Това е уникален идентификатор, използван за намиране на уеб ресурси в Интернет, наричан още "уеб адрес".


Добавени предложения за допълване:

  1. On-site SEO
  2. SEO for mobile devices
  3. SEO terminology for site optimization - на английски език
  4. E-A-T is important for SEO
  5. HTML general page structure elements
  6. SEO за започване на собствен site
  7. ...


Заключение

Ако искате да оптимизирате уебсайта си, но имате проблеми с комуникацията с техническите специалисти, които го управляват, добре е да се запознаете със SEO терминологията, която използват. При това, добре е да я познавате в оригинал, на английски език, защото всички опити тя да се превежда на български език, могат да бъдат определени като неуместно побългаряване. 

Включената терминология е доста обширна и съдържа над 280 термина, но не е нужно да я заучавате буквално, при положение, че тази статия е достъпна и винаги може да направите нужните ви справки.

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: