Translate

---------------------------------------------------------------------------------

20 април 2022

-Използвате заглавните маркери h1 - h6 за SEO | dLambow

Header tags h1-h6 for SEO -

Как да използвате заглавните маркери h1 - h6 за SEO?

 

За какво се използват заглавките от h1 до h6?

 

Има общо шест html заглавни маркера (тага)

Заглавни маркери или тагове <h1> - <h6> се използват в html-кода на страницата с цел да оформят подзаглавията и да се структурира текста на страницата ви, от което той да стане по-добре видим и четим за посетителите и по-лесен за обхождане от търсещите роботи. Не забравяйте за йерархията на маркерите от <h1> до <h6>. Обикновено  заглавията и подзаглавията в текста се открояват с различен размер на шрифта и празно пространство преди и след тях и са част от On-page SEO, Заглавието html <h1> има най-големия размер на шрифта, а заглавието <h6> има най-малкия.

Ето значението за текста на 6-те заглавни тага:

<h1> - заглавие на страницата;
<h2> - заглавие на раздел;
<h3> - заглавие на параграф;
<h4> - подзаглавие от четвърто ниво;
<h5> - подзаглавие на пето ниво;
<h6> - подзаглавие от шесто ниво.

Йерархия на заглавията в структурата на документа

Структуриране на текста с помощта на заглавките

 

Целта е ясна структура

Целта на заглавните маркери е да постигнете ясна структура на статията и добра четимост. Обикновено страницата на сайта използва едно заглавие <h1>, което може да съдържа няколко подзаглавия <h2>, след които има подзаглавия <h3> и т.н. Грешка е в една страница да има няколко <h1> маркера. Това може да доведе до затруднения в индексирането или изобщо до отказ от индексиране, особено ако и текста не е особено полезен.  Благодарение на такова структурно оформяне, търсачките по-добре разбират какъв вид съдържание е представено на сайта и по-правилно избират отговора на заявките за търсене.

Функции на заглавията h1 - h6

Заглавките на сайтове изпълняват няколко функции: подобряват навигацията по страницата, правят текста приятен за гледане и лесен за четене. Добрите заглавия са лесни за употреба и ви помагат да класирате статията си в резултатите от търсенето, като в противен случай има голяма вероятност да загубите рейтинга или изобщо да не попаднете пред погледа на целевата си аудитория.

Неправилно оформени html заглавия е по-трудно да се анализират. Роботите за търсене не могат да определят към коя група заявки принадлежи дадена страница. Омонимите са трудни за анализиране поради тяхното различно значение. Заглавията се записват под формата на html тагове от <h1> до <h6>. Те са отговорни за структурата на текста и са класирани по приоритет и важност. Не спамете текста с маркери <h1> - <h6>. Ключовите думи в заглавията не трябва да са в ущърб на смисъла.

Как да пишете заглавки и колко от тях да използвате?

 

Роля на заглавките за SEO

Маркерите <h1> - <h6> играят важна роля в SEO оптимизацията: роботите за търсене преди всичко обхождат заглавия и формират резултатите въз основа на ключова информация за статиите. Важно да знаете как да напишете заглавието правилно. Правилният дизайн на заглавията може да издигне страница до върха на резултатите от търсенето. Нека се ориентираме какво представляват заглавките, как да ги създаваме и как да ги използваме с максимална ефективност.

Правилният дизайн на заглавията <h1> ... <h6> в текста помага на потребителя да се ориентира по-бързо в страницата, което означава, че това му спестява време. Освен това за търсачките ще бъде по-лесно да разберат структурата на документа. Следователно трябва да маркирате заглавията с тези тагове в съответствие с йерархията на документа.

Title или heading <h1>

 

The heading <h1> не трябва да дублира заглавието (Title) на страницата.

Title tag е действителното заглавие на страницата. Той се появява в горната част на браузъра и се показва в органични резултати от търсенето. Има погрешно схващане, че Title и <h1> трябва да са еднакви. Но това не е така. И за да не бъркате, трябва да знаете как да създадете добро описание на сайт за търсачки и какво е Heading и Title. И двете трябва да включват едни и същи ключови думи, но да не се повтарят напълно. Ако <h1> дублира Title, търсачката ще го интерпретира като намерение да увеличите важността на ключовата дума и ще приложи санкции.

Етикетите <h1> и Title е добре да са сходни

Те не трябва да се дублират, нито да са твърде различи. Иначе, за търсачките ще е трудно да определят към кои ключови думи принадлежи дадената страница и на кои заявки трябва да се отговори. За да се избегне този резултат, те трябва да са сходни, но в същото време да не се повтарят. По-подробни ключови думи могат да бъдат добавени към Title, без да се жертва значението.

Заглавен маркер на страницата <h1>

 

Значение на основното заглавие.

Заглавиният маркер <h1> е основното заглавие на един html документ (страница във вашия сайт). Той има най-голямо значение за СЕО, оглавява текста и се записва в началото на страницата. Всички останали заглавни маркери встраницата имат строга йерархия. Например, заглавието <h2> е подзаглавие на <h1> и има по-малко значение от <h1>, но повече от <h3> и т.н. Всички заглавки трябва да се използват в последователността си от <h1> към <h6>. Търсачките го анализират преди всичко. Следващите подзаглавия до <H6> са с намаляващ приоритет. С тяхна помощ се разделя текста на раздели, подраздели и абзаци.

Какво трябва да присъства в h1?

Тъй като заглавката h1 трябва едновременно да бъде подобна на Title и малко по-различна от нея, в h1 може да използвате по-рядка заявка, която не се побира в Title. Също така е важно да се предотврати спамът на ключови фрази и да се вземе предвид, че твърде големите разлики между h1 и Title могат да доведат до факта, че търсачката ще счита статията за ирелевантна на заявката на потребителя.

Препоръки за тага <h1>.

Маркерът <h1> е заглавието, с което започва статията. Неговата задача е да покаже на читателя, че страницата съдържа точно информацията, която той е търсил. Пишете заглавията си ясно, информативно и четливо. Те са необходими и за SEO оптимизация, но предимно са насочени към потребителя.

1. Използвайте само едно заглавие на ниво <h1>.

Не е добре да използвате повече от един <h1> таг на страница. Ако използвате маркера повече от веднъж, значимостта му ще спадне. В резултат на това търсачките ще понижат ранга на страницата или на целия сайт.

2. Заглавията не трябва да съдържат много ключови думи

Заглавките на html трябва да изглеждат органично. Най-добре е да не използвате повече от една ключова дума или фраза, за да поддържате четливост, без да разводнявате текста и да затруднявате търсачките.

3. Не правете заглавието <h1> твърде дълго

Понякога маркера <h1> съдържа значителен текст, за да включи повече ключови думи. В резултат на това заглавието става тежко и подлежи на санкции.

Лош пример:

<h1> Как да закупите правилно Ford Focus, без да плащате митническо оформяне? Как да не ви хванат и каква е заплахата от закупуване на кола на еврономери? Укриването на мита се извършва чрез временен внос или използване на транзитния режим. </h1> С такова заглавие е много вероятно търсачката да сгреши при показване на заглавието и цялата техническа информация ще се появи в текста. 

Освен това роботите на търсачките могат да считат подобна SEO заглавка за спам. Препоръките на SEO специалистите по тази тема са доста разнообразни. Някои твърдят, че h1 не трябва да съдържа повече от осем думи, докато други съветват да го ограничите до 50 знака. Няма точни инструкции как правилно да се регистрират тези тагове, което означава, че попълването на мета таговете е индивидуално за всяка заявка.



Как да създавате вътрешните заглавия (<h1> - <h6>) в текста?


1. Следвайте йерархията на текста.

Етикетите трябва да се използват на страницата по ред, започвайки с <h1>. Заглавието на долното ниво не бива да е по-високо от по-горното ниво (например <h3> да е по-високо от <h2>). Роботите на търсачките изразходват повече време за обхождане и време за анализ на страници с неправилна структура, отколкото на структурирана страница. В резултат на
това рейтингът намалява и мета таговете за сайта не работят както трябва.

2. Не използвайте връзки в заглавия.

Има няколко нюанса в това как да пишете заглавия за уебсайт. Първият е за връзки в заглавия. Можете да пренасочите читателите от страницата си към друг материал, но ако връзката пренасочва обратно към същата страница, тогава я циклирате. Роботите за търсене възприемат това като изкривяване на трафика и намаляват позициите ви в SERP.

3. Внимавайте за четливостта и информативността на заглавията.

Заглавията и подзаглавията трябва да бъдат четливи, в съответствие с текста на статията. Търсачките винаги възприемат положително ясно формулиран и написан от човека текст. Таговете <h1> - <h6> трябва да го обясняват и структурират. Тяхната цел е да опишат точно същността на раздела без излишни фрази и изречения, които натежават в заглавието. Кратко и по същество.

4. Премахнете ненужните знаци в заглавията.

Основният текст на заглавията трябва да съдържа само текст. Допълнителните знаци пречат на търсачките да ги анализират. Има повишен шанс за грешка - в заглавието може да се появят фрагменти от маркери на шрифтове или друга техническа информация. Резултатът е влошаване на репутацията пред посетителите. Пример:
<h3 style = "color: # hh5500" align = "left"> 10 причини за настинка. </h3>

5. Не създавайте твърде много заглавия.

Голям брой h тагове на различни нива е оправдан само при дълги текстове. Във всеки друг случай пренасищането на статията със заглавия води до спам и намаляване на важността на всяко заглавие. Търсачките ще идентифицират такива страници като неинформативни.

Не се препоръчва:

  • Да насищате страницата с ненужни заглавки;
  • Да поставете целия текст на страницата в маркера на заглавието;
  • Да използвайте заглавия само за стилизиране на текст, без да дефинирате структурата на страницата.
  • Да поставете текст в заглавни маркери, който няма навигационна стойност;
  • Да използвайте маркери за заглавия, където <em> или <strong> тагове биха били по-подходящи.
  • Произволното превключване от един размер заглавие на друг.


Грешка е да се използва заглавка с по-малка стойност, без да имате заглавка с по-голяма стойност (например, използвате <h4>, ако нямате <h3>). Не е задължително всеки текст да се обозначава с всички 6 маркера.

Коя е най-добрата йерархия на заглавията в структурата на документа?

Тъй като търсачките не дават еднозначен отговор на този въпрос, SEO специалистите трябва да правят изводи въз основа на собствения си и чужд опит. Повечето SEO, стигат до заключението, че най-логичното и удобно разположение на заглавията на дадена страница има следната йерархия:

Вариант 1:

<h1> Заглавен маркер 1
    <h2> Заглавен маркер 2
        <h3> Заглавен маркер 3
        <h3> Заглавен маркер 4
            <h4> Заглавен маркер 5
            <h4> Заглавен маркер 6
    <h2> Заглавен маркер 7
        <h3> Заглавен маркер 8
        <h3> Заглавен маркер 9

Например Wikipedia използва такава йерархия. Но ако текстът не е твърде голям или не се поддава на йерархична структура, както в горния пример, тогава е възможно да се използват други форми за структуриране, като например:

Вариант 2:

<h1> Заглавен маркер 1
    <h2> Заглавен маркер 2
    <h2> Заглавен маркер 2
    <h2> Заглавен маркер 2
    <h2> Заглавен маркер 2

Вариант 3:

<h1> Заглавен маркер 1
    <h2> Заглавен маркер 2
        <h3> Заглавен маркер 3
        <h3> Заглавен маркер 3
    <h2> Заглавен маркер 2

Практиката да се използват само H2 заглавия след H1 с относително малки количества текст под всяко от тях, не се счита за абсолютна грешка, но по-добре е да не го правите. Често можем да наблюдаваме хаотична картина, при която сайт е с напълно нелогична структура на заглавията, с четири H1, подчертани в различни тагове, или с H6 вместо H1 в заглавието си в горната част на текста. Ако текстът е смислен и съдържателен, търсачките пак ще го индексират, но хаоса в него ще създаде проблеми на читателите, от което ще пострада и класирането ви.

Често задавани въпроси:


Каква е разликата между заглавните маркери h1 и h6?

(What is the difference between h1 and h6 heading tag?)
HTML таговете h1, h2, h3, h4, h5, h6 са шест заглавия, показващи относителната важност на текстовия блок след заглавието, в зависимост от нивото на заглавието h1, h2, h3 и т.н. Етикетът h1 е заглавието от първо ниво, маркерът h2 е второто, маркерът h3 е третото, а маркерът h6 е най-малкото по значение заглавие от всички. 

Заглавието h1 е вторият най-важен елемент за SEO на страницата от даден сайт след тага на заглавието на страницата (meta title tag) и най-важният от всички h. Използването на html заглавен маркер h1 на страницата е разрешено не повече от веднъж и по подразбиране заглавието h1 от първо ниво се показва в най-големия (сред другите h тагове) удебелен шрифт. Останалите маркери на заглавието h имат по-малък размер на шрифта в зависимост от нивото си.

Как използвате заглавни тагове и h1 тагове за SEO?

(How do you use header tags and h1 tags for SEO?)
Използвайте само един h1 маркер за публикация. Когато хората говорят за оптимизиране на заглавието, те имат предвид текста в маркера h1. Той е важен индикатор за търсачките. Това е един от основните показатели на темата на съобщението, което правите в страницата си. Ако вашият маркер h1 включва ключови думи, които не са в публикацията ви, пропускате класирането си в търсачките за тези ключови думи. 

 H1 също е функция на Google Hummingbird и допринася за напредък в семантичното търсене. Колибри е опитът на Google да започне да анализира значението и намерението на изречение, вместо да играе буквално и само с ключовите думи, които вижда. Ако можете правилно да интерпретирате значението на запитванията, които искате да въведете, можете да се обърнете към това значение чрез заглавката. Вместо да вграждате ключовата си дума в заглавието си, можете да използвате по-дълга семантична „ключова фраза“, за да съгласувате своите интереси с тези от алгоритъма на Google.

За какво се използват маркерите h1 до h6? 

(What are the h1 to h6 tags used for?)
Заглавията и подзаглавията на страница в сайта помагат на читателя да разбере съдържанието на текста. Това е полезно не само за хората: по същия начин роботите за търсене като Google сканират текста и определят колко логично е построен. Следователно правилно поставените h1 - h6 са не само удобни, но и ефективни: страниците се класират по-добре и се появяват по-често в SERP (резултатите от търсене с търсачката). 
 
От техническа гледна точка, етикетите показват на търсачките, че фразата, затворена между тях, е заглавие. Целта на използването на заглавия е да се раздели текста на секции, да се определи тяхната йерархия и да се подчертае логиката на представянето. HTML предоставя шест нива на заглавия. Това е достатъчно за практически цели: повечето страници използват две или три нива, много рядко четири.


Какво е h1 tag SEO?

(What is h1 tag SEO?)
Текстовите фактори (като заглавието h1) са включени в списъка с ключови фактори за класиране в търсачките. Съдържанието на заглавието h1 е смислен сигнал, който влияе върху класирането ви в SERP. Влиянието се потвърждава от търсачките. Заглавията трябва да бъдат оформени с едър размер на шрифта. Важно за търсачките е дали страницата има маркер h1. Всичко е свързано с това как h1 се вписва в структурата на страницата, както и в потребителския интерфейс на страницата и на сайта като цяло. Същото важи и за други маркери на заглавия (h2, h3, h4 и т.н.).

Вместо заключение

Търсачките препоръчват да се използва правилната йерархия на страниците, това им помага да разберат по-лесно структурата на документа и е по-лесно за потребителите да се ориентират в съдържанието на статията. Все пак, всичко е доста двусмислено на този етап от развитието на СЕО. За сега, създавенто на йерархия на заглавията в текста е просто препоръка, а не правило, както мнозина твърдят. Можете да сте цар в йерархията на заглавията, но ако самият текст е глупост, никаква йерархия или друга манипулация със заглавията няма да ви помогне да го класирате напред в резултатите от търсенията.

----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.



Последни публикации в Самоучител:

Още позитивни, полезни и съдържателни публикации търсете в менюто, по-горе и се абонирате като "последователи" по-долу с бутона "следване".

Абонати: