Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

30 април 2022

-What Is Anchor Text | dLambow

What Is Anchor Text

Какво е anchor текст?

 

Определение за anchor текст

 

Същност и формат на анкора

Anchor text (с буквалното значение "котва", още известен като link label или link title) е текстът, върху който може да се кликне хипервръзка и чрез нея да се премине към нова страница. Или това е видимият текст, който може да се кликва в хипервръзка. В съвременните браузъри той често е в син цвят и е подчертан. Оптимален формат: Добрият SEO anchor текст е кратък и релевантен за целевата страница, към която води връзката. Пример за код: 

<a href="http://www.example.com"> Примерен anchor текст </a>.

Най-добрите практики за SEO повеляват този текст да е подходящ за страницата, към която води, а не общ или повтарящ се текст. Синият, подчертан anchor text е най-често срещаният, тъй като е уеб стандарт, въпреки че е възможно да се промени цвета и подчертаването чрез html кода. Ключовите думи в текста са един от многото сигнали, които търсачките използват, за да определят темата на уеб страница.

Anchor текст
Anchor Texts

Защо са необходими такива "котви"?

Anchor се използват, за да се улесни навигацията в страница с голямо съдържание. Така, вместо да търси къде е нужния му раздел, потребителят просто трябва да кликне връзката и браузърът ще превърти страницата до нужното място. Освен това, котвите улесняват навигацията и между страниците в сайта, а също и между домейните (различните сайтове в интернет). По подразбиране всяка страница се отваря в самото начало. Ако трябва да изпратите читателя към друга част на страницата или към друг сайт, тогава anchor-ите влизат в действие.

Как търсачките гледат anchor текста?

Някои уебмастъри са скептични по отношение на котвите. Според тях анкорите могат да заблудят ботове за търсене, тъй като котвите са вид кръгови връзки и намекват за дублиращо се съдържание. Връзка към същата страница (като от "Съдържание на темата") се нарича циклична. Например: връзката <a href="http://Apple.bg"> е разположена в документа на http://Apple.bg, и води до цикъл. Потребителите, които кликват върху него, по същество опресняват страницата. В този случай ботовете, които индексират сайта, вървят в кръг. Ако в страницата има списък с идентични връзки, които приличат на кръгови, те се различават помежду си само по идентификатора след хеша.

  • <a href=" http://Apple.bg#1">
  • <a href=" http://Apple.bg#2">
  • <a href=" http://Apple.bg#3">

Може да изглежда, че търсачките няма да се зарадват на това. Всъщност търсачките са добре запознати с ролята на котвите. Те възприемат само първата връзка в документа като връзка - не вземат предвид всички други подобни. В допълнение, наличието на хеш-# е знак за структуриран документ. Следователно и двата проблема са пресилени - и текстът на anchor не получава санкции.




Видове anchor текст

Когато уебсайтовете агресивно изграждат текстови връзки с котва с точно съвпадение на текста, се задейства филтър за спам на Google. Неестествено е уеб страниците, които водят към вашия уебсайт, всички да имат текст за котва с точно съвпадение. Малко изменение на текста на котва е естествено, точно както голяма част от връзките в интернет са голи URL адреси.

  1. Точно съвпадение - точно съвпада, ако включва ключова дума, която отразява най-точно страницата, към която е свързан. Например: „изграждане на връзки“, свързване към страница за "изграждане на връзки".
  2. Частично съвпадение - включва вариант на ключовата дума на страницата, към която е свързана. Например: „стратегии за изграждане на връзки“, свързва към страница за "изграждане на връзки".
  3. Маркови - Името на марката, използвано като котвен текст. Например: „Apple“, свързващ към статия в блога на Apple.
  4. Гола връзка - URL адрес, който се използва като котва. Например: „www.Apple.bg“ е котва за голи връзки.
  5. Общ - Обща дума или фраза, която се използва като котва. „Щракнете тук“, "Вижте тук", "Click here!", "Прочетете още", "Вижте и това", "Продължете тук", "Тук има още по въпроса"я и др. п. е често срещана обща котва.
  6. Изображения- Всеки път, когато дадено изображение е свързано, Google ще използва текста, съдържащ се в атрибута alt на изображението, като anchor текст.


Случаи на използване на анкор

 

Целеви анкор текст

Създателите на линкове или SEO, специализирани в изграждането на връзки към уебсайт, често контролират анкора, който изграждат от друг уебсайтов. Тези привързани текстове съответстват по ключовите думи в тях на целевата ключова дума на страницата, на която SEO се опитва да класира в търсачките.

Конерен анкор

Обратната връзка е връзка от друг уебсайт. Текстът в обратната връзка е текстът на анкора, използван от другите уебсайтове, свързващи се към вашия уебсайт. Основният текст на тези обратни връзки помага на търсачките да определят най-подходящите ключови думи, за които трябва да се класира уеб страница.

Еднопосочни анкерни текстови от обратни връзки

Ако уебсайт А има връзки към уебсайт В, а уебсайт В няма връзка към уебсайт А, тогава имате еднопосочна връзка с анкор текст. Еднопосочните кодирани текстови връзки се търсят от SEO, защото PageRank прелива от един домейн в друг благодарение на тях. Смята се, че колкото повече еднопосочни текстови връзки има една уеб страница от уебсайтове с висок PageRank, толкова по-добре те ще се класира в търсачките.

Прекомерен текст в котвата

Точно като наводняване на даден текст с ключови думи, може да имате и твърде много ключови думи в анкорите на обратните връзки към вашия сайт. Когато има твърде много ключови думи страница, свързващи към твърде много други страници на уебсайт, или всички сочещи към една и съща страница, но с различни текстове на котвата, имате случай на прекомерен анкорен текст. Това може да доведе до санкции на Google, тъй като се счита за спам, неприветлива за потребителя практика.

Разпределение на anchor текста

Тъй като създателите на връзки активно изграждат връзки към уебсайта си с целеви прикрепен текст, определени ключови думи в него ще имат по-висок дял от общото разпределение на целевия текст в страницата. Добре е това да се контролира и планора, за да се избегнат проблемите със спама, описани по-горе.

Спам l котва текстd

Спам анкор е връзка с текст в котвата, който няма отношение към страницата, на която съществува, или страницата, към която се свързва. Спам котвата е често срещана SEO тактики тип "черна шапка" за временно класиране за конкурентни ключови думи като "заеми за деня на плащане" или "купуване на виагра", но могат да се използват и като инструмент за увреждане на уебсайта на конкурента или на отделен човек чрез негативна SEO и Google бомбардировка .

Най-добрите SEO практики за anchor текст

  1. Лаконичен - добра идея е текстът на връзката ви да бъде възможно най-кратък;
  2. Уместен за страницата, към която води връзката. Търсачките обръщат внимание на различните варианти на котви-https://moz.com/learn/seo/anchor-text и ги използват като допълнителни индикатори за това за какво става въпрос в тази страница;
  3. Ниска плътност на ключовите думи (да не се прекалява с ключовите думи). Ако твърде много от входящите връзки съдържат един същ anchor текст, това изглежда подозрително за връзките, придобити по неестествен начин;
  4. Насърчителен - насърчава потребителите да кликнат върху връзката.
  5. Имайте предвид, че често нямате никакъв контрол върху текста на котвата, който другите сайтове използват за свръзване към вашето съдържание. Така, че повечето от тези най-добри практики ще определят как най-добре да използвате котва текст в собствения си уебсайт.


Бележка: Не прекалявайте с вътрешните връзки с много ключови думи. Вътрешното свързване със сигурност е препоръчителна най-добра практика, но бъдете внимателни с текста на котвата, който използвате за свързване на вашите собствени страници. Ако твърде много връзки към дадена страница използват един и същ текст, дори ако са на вашия собствен сайт, Google може да усети спам поведение.

Положителното въздействие на anchor-ите върху SEO

Котвите не само не влияят отрицателно върху оптимизацията, но напротив - влияят положително, опростяват навигацията по документа, подобряват поведенческите фактори. Няма ограничения за броя на котвите от гледна точка на SEO. Основните ограничения са здравият разум и използваемостта от потребителите. Елементите трябва да улесняват търсенето и възприемането на информация, а не да отклоняват читателя.

Други източници по темата:

Други източници по темата:
=Anchor Text
https://moz.com/learn/seo/anchor-text
=Что такое якорный текст и его роль в SEO - Авентон
https://aventon.ru/articles/yakornyi-tekst/
=What Is Anchor Text?
https://www.wordstream.com/anchor-text

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: