Какво са Ускорени мобилни страници (Accelerated Mobile Pages - AMP)?
По-бързото зареждане на страниците в интернет води до по-високо класиране в търсачките, има по-ниски нива на отпадане и води до по-щастливи посетители на сайта, което е добре за SEO . Скоростта на зареждане е толкова важна, че преди няколко години Google внедри няколко програми за подобряването й, включително ускорени мобилни страници, известни още като AMP - елемент от СЕО терминологията.
Ускорени мобилни страници (Accelerated Mobile Pages) |
Какво е AMP?
AMP (акроним на Accelerated Mobile Pages) е HTML рамка с отворен код, разработена от AMP Open Source Project. Първоначално е създаден от Google като конкурент на Facebook Instant Articles и Apple News. AMP е оптимизиран за мобилно сърфиране в мрежата и има за цел да помогне на уеб страниците да се зареждат по-бързо. По този начин AMP страниците могат да бъдат кеширани от CDN, като например Microsoft Bing или AMP кешовете на Cloudflare, което позволява те да се обслужват по-бързо.
Accelerated Mobile Pages са обявени за първи път на 7 октомври 2015 г., а след период на наблюдение, те започват да се появяват в резултатите от търсенето с Google за мобилни устройства през февруари 2016 г. Проектът AMP обяви, че преминава към модел на отворено управление на 18 септември 2018 г.
Целта на AMP е да осигури по-добро потребителско изживяване чрез доставяне на търсеното съдържание в мрежата почти незабавно. Google се фокусира върху времето за зареждане на страници за известно време. Всъщност скоростта е фактор за класиране. Основната цел на AMP беше да увеличи скоростта на страницата, което е елемент от оптимизацията за мобилни устройства.
|
Какви са предимствата на AMP?
- -По-добро време за зареждане на уебсайтове: AMP помага на сайтовете да доставят по-бързо съдържание, като елиминират несъществени елементи. Това е от решаващо значение, тъй като все по-голям процент от потребителите разчитат на мобилни устройства за достъп до интернет.
- -По -високо класиране при търсене: Въпреки че AMP никога не е бил фактор за класиране, но скоростта на зареждане на страниците - е. Това означава, че зареждането на страниците ви може да подобри класирането за Google.
- -Лесен за внедряване, особено в WordPress с използването на обикновена приставка за повече трафик.
Какви са недостатъците на AMP?
- -Трудно е да се приложи, ако нямате WordPress: За да създадете AMP страница, ще ви е необходим опит в кодирането и помощ от вашия разработчик, поне ако нямате WordPress.
- -Намалени приходи от реклами: По-малко реклами се показват на AMP страниците, което е чудесно за скоростта, но не чак толкова, ако това е основен източник на вашите приходи.
- -Ограничени анализи: Не можете да използвате стандартни маркери за анализ на AMP страниците, тъй като те всъщност се намира на сървърите на Google. Това прави трудно да се види как промените влияят върху трафика и намалява трафика към вашия уебсайт.
- -По -малък контрол върху съдържанието и дизайна: AMP премахва много „ненужни“ елементи, но това може да включва функции за брандиране и насочване на трафик към други страници.
- - Ограничава улавянето на потенциални клиенти: AMP също премахва формулярите за улавяне на потенциални клиенти и активите за изтегляне, което намалява способността на сайтовете да събират потенциални клиенти.
- -Ограничава се социалното споделяне: Бутоните ви за социално споделяне може дори да не се показват правилно, тъй като повечето от тях са разработени с помощта на JavaScript.
Заключение
Затова, не прилагайте AMP на страници с голям трафик или с висока конверсия: AMP премахват елементи като формуляри за включване и брандиране, така че не използвайте AMP на страници, които използвате за изграждане на вашата марка или генериране на потенциални клиенти. Използвайте тестване, за да видите дали AMP си заслужава: AMP поддържа A/B и многовариантно тестване, така че обърнете внимание как влияе на показатели като процент на реализация, време на страница и т.н.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.