(SEO Content Editor)
SEO редактор на текстово съдържание
Преди всичко е необходимо да изясним, че понятието редактор на текстово съдържание (Content Editor) се използва в два основни смисъла. Редактори на съдържание (текстове) в издателската дейност съществуват от столения, фактически от момента на възникване на издаване. Това се налага, понеже авторите на текстове далеч не винаги са перфектни в детайлите (правопис, достоверност...) и редакторите трябва да довършват работите им.
Докато SEO редактора на текстово съдържание (SEO Content Editor) е не само редактор (човек), а и все по-често компютърна програма, в която са заложени и автоматизирани значителни познания и умения в проучването, подготовката, обработването и оптимизирането на текстово съдържание за публикуване в интернет сайтовете.
SEO редактор на съдържание (SEO Content Editor) |
Какво е SEO редактор на съдържание (What is an SEO content Editor)?
Редакторът на SEO съдържание е експертна система по съдържанието на разработваната тема и редактор с познания за SEO оптимизация за търсачките. Използването на content Editor помагат за създаването на убедителни, информативни статии, оптимизирани за мрежата, като ги прави по-видими в търсачките.
Какво прави СЕО редакторът на съдържание?
СЕО редакторите на съдържание (SEO Content Editors) отговарят за проучването, корекцията и публикуването както за традиционни, така и за онлайн медии. Те анализират данните за читателската аудитория и разработват стратегии за съдържание, за да увеличат ангажираността на потребителите и посещаемостта на сайтовете.
Редакторите на съдържание също така проверяват статиите и гарантират използването на правилен правопис, граматика и синтаксис в крайния материал за публикуване.
|
Какви умения са необходими на редакторите на съдържание?
Базови изисквания и умения към редактора:
- - Доказан стаж като редактор на текстово съдържание, уеб редактор или друга подобна роля;
- - Значително портфолио от вече публикувани онлайн текстове;
- - Отлични умения за писане и редактиране на текст;
- - Внимание към детайлите в изготвяното текстово съдържание;
- - Практически опит със системи за управление на съдържанието;
- - Познаване основите на SEO:
- – Изследване по ключови думи (Keyword Research);
- – URL оптимизация (URL Optimization);
- – Мета тагове (Meta Tags);
- – Заглавия на текстовете (Header Tags);
- – Оптимизация на текстовото съдържание (Content Optimization).
Всеки редактор на съдържание (Content Editor) трябва да има значителен опит в писането, редактирането и корекцията на текстове. При това е добре редактора да има и известна специализация, като например за медицинско съдържание, или за техническо, спортно и т.н. Нужни са също и добри комуникативни и междуличностни умения, добро ниво на организираност и ориентираност към детайлите.
Редактирането на съдържанието включва преглеждането на подлежащите за публикуване онлайн текстове, така че те да са ясни, кратки и съобразени с това, което читателят иска да разбере. Това е нововъзникващо умение за създатели на текстове, които не са точно "писатели", но прекарват много време в създаване на статии, публикации в блогове, публикации в социални медии, ръководства и всякакъв вид текстово съдържание, което съществува онлайн.
Професионалния редактор на съдържание трябва да владее съответния софтуер за обработка на публикациите. Напоследък, все по-голяма част от посочените умения, се обобщават и автоматизират като функции ва различни програми за автоматично редактиране.
Може ли всеки да стане добър редактор на текстово съдържание?
"Всеки" едва ли би могъл да са справи, но доброто редактиране е в основата на качественото писане, а то идва с доброто образоване и със значителен практически опит. Създайте собствен блог в тясно специализирана област и работете упорито по него.
Постарайте се да му придадете темпо и постоянно да го подобрявате, като успоредно с това се учите и повсеместно подобрявате уменията. Така, след 1 -2 години вече ще имате базови умения и добро портфолио, за да стартирате като редактор на текстово съдържание (Content Editor), първоначално за по-малки сайтове, а след време, с натрупването на опит и компетенции - и за по-големи.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.