Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

04 февруари 2023

Обратни връзки за SEO | dLambow

(Backlinks for SEO) -

Как да получите обратни връзки за SEO?


Какво представляват обратните връзки? (What Are Backlinks?)

Обратните връзки (известни още като "inbound links”, "incoming links” or "one way links”) са връзки от външен уебсайт към страница от вашия уебсайт. Google и други големи търсачки разглеждат обратните връзки гласуване (votes) за конкретната страница. Страниците с голям брой обратни връзки, обикновено имат високо класиране в органичните резултати от търсене с търсачките.

Защо са важни обратните връзки? (Why Are Backlinks Important?)

Обратните връзки са основно гласове от други уебсайтове. Всеки от тези гласове казва на търсачките: "Това съдържание е ценно, достоверно и полезно". Така че, колкото повече от тези "гласове" имате, толкова по-оценен ще бъде вашият сайт в Google и другите търсачки. Използването на връзки в алгоритъма на търсачката не е нищо ново. Всъщност обратните връзки са в основата на оригиналния алгоритъм на Google (известен като "PageRank"). Въпреки, че оттогава Google направи хиляди промени в своя алгоритъм, обратните връзки остават ключов сигнал за класиране - един от трите им най-важни фактора.

Обратни връзки за SEO
Обратни връзки за SEO (Backlinks for SEO)

Какви видове обратни връзки са ценни? (What Types of Backlinks are Valuable?)

Не всички обратни връзки са равни по значение. С други думи, ако искате да се класирате по-високо в SERPs, фокусирайте се върху качествените обратни връзки. Една качествена обратна връзка може да бъде по-мощна от 1000 нискокачествени обратни връзки. Качествените връзки имат тенденция да споделят едни и същи ключови черти.

Те идват от надеждни, авторитетни уебсайтове

Каква връзка бихте предпочели да получите - от Харвард ... или от уебсайт на случаен човек? Оказва се, че Google се чувства по същия начин. Тази концепция е известна като "Авторитет на домейн" (Domain Authority). По същество, колкото повече авторитет има един сайт, толкова повече авторитет може да прехвърли към вашия сайт (чрез връзката). Ако една връзка идва от авторитетен сайт, Google й придава голямо значение. Трудно ли се получават тези връзки? Определено. Заслужават ли си? Абсолютно.

Те включват вашата целева ключова дума в анкор текста на връзката

Като напомняне, прикрепеният (анкор) текст е видимата текстова част на връзката (линка). Като цяло е добре връзките ви да имат анкорен текст, който включва вашата целева ключова дума за съответната страница. Всъщност, едно скорошно проучване установи връзка между богатия на ключови думи текст и по-високо класиране за тази ключова дума. 

Но сега, кратко предупреждение: Не е добре да прекалявате с ключовите думи в анкор текста. Google има филтър в техния алгоритъм, наречен "Google Penguin", който филтрира уебсайтове, които използват некоректни и неестествени стратегии за изграждане на обратни връзки. И специално се фокусира върху сайтове, които изграждат обратни връзки с анкор текст с точно съвпадение.

Те идват от тематично свързани сайтове

Когато даден уебсайт води към друг уебсайт, Google иска да види, че двата сайта са свързани тематично. В това има смисъл. Представете си, че току-що сте публикували хубава статия за сладко от малини. В този случай Google ще придаде много по-голяма тежест на връзки от сайтове за горски плодове, готвене, рецепти вместо от сайтове за риболов, автомобили или маркетинг.

Те идват с атрибут "Dofollow"

Google и други търсачки пренебрегват връзки с прикрепен към тях маркер "nofollow". (С други думи, връзките nofollow не се отчитат в алгоритмите за класиране на търсачките). За щастие, по-голямата част от връзките в мрежата са връзки "dofollow". И повечето от връзките, които имат маркер nofollow, не са толкова ценни за вас. Например, връзки от:

  • Коментари в блогове,
  • Съобщения за пресата,
  • Платени реклами.

Тези връзки, така или иначе не са полезни за SEO, така че не е голяма работа, че са "nofollow".

Те идват от домейн, който досега не е свързван с вас

Да предположим, че получавате връзка от уебсайт А. След това прави отново връзка  към вас. И отново. И отново. 2 -ра, 3 -та и 4 -та връзки толкова ли са мощни, колкото първата? Не. Оказва се, че връзките от същия уебсайт имат намаляваща възвръщаемост. Или казано по друг начин: Обикновено е по-добре да получите 100 връзки от 100 различни уебсайта, отколкото 1000 връзки от един и същ сайт. 

Броят на сайтовете, свързващи се с вас (а не общият брой обратни връзки), корелира с подобряване на класирането в Google повече от всеки друг фактор. След като видяхте какви типове обратни връзки са най-полезни за класирането ви в търсачките, време е да да започнете да ги изграждате.

Най-добри практики за изграждане на обратни връзки

 

Създайте свързващи активи (Linkable Assets).

Ако искате хората да се свързват с вашия уебсайт, имате нужда от нещо на вашия сайт, с което да си направите връзката. Свързващ се актив може да бъде публикация в блог, видео, софтуер, тест, анкета ... по принцип всичко, към което хората ще искат да се свържат. В повечето случаи вашият свързващ актив ще бъде невероятно съдържание (поради което оптимизацията за търсачки и маркетингът на съдържанието са толкова тясно свързани помежду си).




Изградете обратни връзки от Link Roundups

Представете си, ако хората публикуват в блога си с единствената цел да се свържат с качествено съдържание. Обзорите на връзки са ежедневни, седмични или месечни публикации в блога, които се свързват с някакво изключително съдържание. Ето процеса стъпка по стъпка. Намерете такива находки на връзки във вашата ниша: 

Използвайте низове за търсене в търсенето с Google, като например “Keyword” + “link roundup”. След това, внимателно и деликатно представете своя ресурс да бъде включен в съответното резюме. И ако публикацията ви е подходяща за прегледа на този човек, ще получите висококачествена връзка. Той също може да я сподели и в социалните медии.

Използвайте метода на Moving Man

Ето процеса в 3 стъпки:
Първо, намирате уеб страници, ресурси или фирми, които са остарели, ребрандирани или с наскоро променени имена. След това намерете сайтовете, които все още се свързват с тези остарели ресурси. И накрая, изпращате имейл до хората, за да ги уведомите, че се свързват с нещо, което е остаряло. Ето едно примерно писмо, което да използвате:

Здравейте [Име],
Тази сутрин търсих някакво съдържание по темата ..... И попаднах на вашия отличен пост: [Заглавие на публикацията]. Както и да е, нямаше как да не забележа, че споменавате [Остарял ресурс] в статията си. Ето екранна снимка къде се намира тази връзка: [Екранна снимка]. Аз наскоро също публикувах съдържание по [Тема]. Това може да се яви добър заместител на [Остарял ресурс]. Така или иначе, надявам се това да ви помогне и хубав ден!
Благодаря, [Твоето име]

Счупени връзки (Broken Links - грешка 404)

Тази стратегия е подобна на метода Moving Man, за който току-що научихте. Разликата е, че при счупените връзки търсите само страници с 404 грешки. За да намерите тези 404 връзки, е нужно да се съсредоточите само върху страници с ресурси във вашата ниша. Така че, ако например сте във фитнес нишата, бихте могли да търсили в Google, използвайки тези низове за търсене:

  • "fitness" + "resource page"
  • "fitness" + "resources"
  • "fitness" + "recommended sites"
  • "fitness" + "links"

И ще намерите редица страници. Сега можете да изпратите имейл до собственика на сайта като го уведомите за всички прекъснати връзки, които откриете. Може лесно да намерите неработещите връзки на всяка страница. Просто използвайте разширението за Chrome "Check My Links". Тази програма бързо намира всички прекъснати връзки, които страницата е възможно да има, като ги подчертава в червено, за да ги намерите лесно. Последното нещо, което трябва да направите, е да изпратите имейл на собственика на сайта за мъртвата му връзка и да му предложите да я замени с ваша.

Guest Posting

Когато за пръв път започвате работа по своя сайт, гост блогването (Guest Blogging) е един от най-добрите начини да получите връзки към вашия сайт. Пишете гост публикации само за качествени сайтове в своята ниша. Работата е там, че намирането на места за публикуване като гост може да бъде трудно. Но има по-лесен начин ... 

Първо, намерете някой във вашата индустрия, който често пише гост-публикации. След това отидете на една от гост-публикациите му. Вземете снимката от биографията на автора. Пуснете URL адреса на тази екранна снимка в Google reverse image search. И ще получите списък с места, на които са публикувани други гост-публикации.

Инфографика (Infographics) и други визуални активи

Инфографиката е ефективна стратегия за изграждане на връзки. Всъщност, някои проучвания относно това, какви видове съдържание генерират най-много връзки, насочват, че инфографиката е сред първите. Както всяко друго съдържание, което публикувате, трябва да популяризирате стратегически своята инфографика. И за да направите това, препоръчвам да използвате стратегия, наречена „Guestographics“.

Изпратете препоръки (Submit Testimonials)

Големи и малки компании обичат да публикуват препоръки от своите клиентите. Ако вие използвате продукт или услуга, които харесвате, помислете дали да им изпратите препоръка. За да покажат, че сте истински човек (а препоръката не е измислена), те ще добавят връзка към вашия уебсайт ... без дори да се налага да ги питате или молите.

Отзиви в Blogger

Ако имате софтуер, физически продукт, консултантска услуга или нещо ценно, което продавате, лесно можете да го превърнете в десетки висококачествени обратни връзки. Как? Като предлагате безплатно своя продукт на блогърите. Намерете блогъри във вашата ниша, които може да се интересуват от това, което предлагате. Ако продавате информационен продукт, който учи хората как да правят свои собствени сапуни, бихте търсили в Google неща като „правене на сапун“, „направете сапун у дома“ и т.н. Филтрирайте сайтове с инструкции или сайтове с новини. Ще останете с блогърите, които може да се интересуват от вашата оферта, като тази:

Здравей [Име на собственика на сайта],
Търсих [Някои рецепти за домашен сапун] днес, когато попаднах на [Уебсайт]. Страхотни неща имате! Всъщност току -що стартирах ръководство, което [учи хората как да правят луксозни сапуни у дома]. Обикновено таксувам [$ X], но с удоволствие ще ви го изпратя безплатно. Кажете ми как ви се струва (като човек, който често пише за такива неща).
Поздрави, [Вашето първо име]

Бъдете много внимателни относно езика, който използвате за тази стратегия. Обърнете внимание, че не предлагате продукта си в замяна на връзка или преглед, което би нарушило указанията на Google за уеб администратори. Вместо това им изпратете продукта и ги оставете да решат дали си заслужава да бъде споменат в техния блог.

Възстановяване на връзка (Link Reclamation)

Възстановяването на връзката е просто: Първо намерете споменавания на вашата компания, които не водят към вашия сайт. Вместо да си казвате „Иска ми се те да са свързани с мен“, вие проактивно се обръщате към тях и ги молите да се свържат. Приятелско напомняне обикновено е достатъчно, за да накара повечето хора да  добавят вашата връзка. 

Използвайте търсене, за да намерите споменавания на вашата марка онлайн. Проверете дали лицето, което ви спомена, е свързано към вашия сайт (или вашата начална страница, или вътрешна страница). Ако те са свързани с вашия сайт, всичко е наред. Ако не, изпратете им приятелски имейл.

Здравей [Име],
Просто исках да се обърна и да кажа „благодаря“, че споменахте [нашата марка] във вашата отлична статия вчера. Ние наистина, наистина го оценяваме. Обръщам се днес, за да попитам дали можете да добавите връзка към нашия сайт. По този начин хората лесно могат да ни намерят, докато четат вашата статия. Така или иначе, благодаря за споменаването и продължавайте страхотната си работа!
Благодаря, [Вашето име]

Социални мрежи

Използването на социални мрежи е един от най-лесните и достъпни начини да получите обратни връзки към вашия сайт и да увеличите видимостта на вашата компания (марка) в резултатите от търсенето. Някои социални мрежи ви позволяват да получавате dofollow връзки, някои изключително nofollow връзки. Въпреки факта, че стойността на първите е значително по-висока, не подценявайте втория тип връзки: естественият профил на връзките трябва да включва не само dofollow, но и nofollow връзки.

LinkedIn.

Платформа за блогове в социалната мрежа LinkedIn позволява на потребителите безпроблемно да публикуват връзки nofollow в статиите си, полезни за органично разреждане на вашия линков профил. Но стойността на LinkedIn не спира дотук. Добре написаните публикации се класират добре в органичното търсене на мрежата, така че имате всички шансове да рекламирате правилно себе си или вашия продукт.

Pinterest и Tumblr.

Двете големи глобални платформи за обмен на визуално съдържание ви позволяват да публикувате съдържание с връзки, които следват, и в допълнение предлагат класиране в органичното търсене на изображения.

YouTube.

Ако вашата стратегия за съдържание все още не включва промоция в YouTube, време е да помислите сериозно за това. Поне заради желаните връзки за dofollow и повишена видимост в органичните резултати от търсенето в Google.

Facebook, Twitter и VKontakte.

Дори и да не се насърчавате от мисълта за безкрайна (може дори да се каже, неблагодарна) работа върху nofollow връзки в социалните мрежи, все пак е добре да не пренебрегвате най-популярните глобални и регионални социални мрежи. Те могат да станат не само източници на nofollow връзки, но и да привлекат целеви трафик към сайта, както и да увеличат видимостта на компанията за заявки с марката в органичните резултати от търсенето.

Reddit.

Reddit е една от онези услуги, които реагират изключително негативно на свързването на спам и изискват от потребителите умишлено и подходящо да поставят връзки. Може да звучи плашещо, но след като разберете законите, по които живее Reddit, линкът, публикуван в него, не само ще се превърне в допълнителна украса за линковия ви профил, но и ще доведе до целевия трафик към сайта.

Форуми

Коментирането на форуми с помощта на връзки е един от най-простите и често срещани методи за публикуване на линк към сайт безплатно. За да го използвате, просто трябва да намерите подходящи форуми с теми, които са най-подходящи за вашата ниша. Но първо трябва да проверите:

  • -има ли форума трафик,
  • -дали има редовна дейност по него,
  • -кой "живее" във форума: реални потребители или създатели на връзки.

В процеса на писане на коментари, обърнете внимание на правилата на всеки от форумите: някои от тях предполагат, че потребителят трябва да спечели определена репутация за да публикува връзки, или напълно изключват тази възможност. Нарушаването на правилата може да доведе до временна или дори доживотна забрана за участие. 

Заключение

Получаването на обратни връзки (Backlinks) е важно за класирането на вашия сайт в резултатие от търсене с търсачките, но само ако е естествено и идва от авторитетни сайтове. В противен случай, може и да ви навреди. А най-естествения начин други сайтове за се свържат с вашия чрез линкове е като предлагате ценно съдържание, толкова ценни, че другите сами да искат да ви цитират.

Допълнителни ресурси по темата:

=Backlinks
https://backlinko.com/hub/seo/backlinks
=How to Get Backlinks (15 Quick and Simple Strategies)
https://www.monsterinsights.com/how-to-get-backlinks/
=15 способов получить обратные ссылки бесплатно
https://netpeaksoftware.com/ru/blog/15-sposobov-poluchit-obratnie-ssylki-besplatno
=Как бесплатно получить обратные ссылки на сайт: 13 способов
https://pr-cy.ru/news/p/7162-6-sposobov-besplatno-poluchit-obratnye-ssylki

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: