Translate

---------------------------------------------------------------------------------

16 ноември 2021

SEO for mobile devices

Какво е SEO за мобилни устройства? | dLambow 

SEO for mobile devices - Website optimization for mobile devices

Какво е сайт SEO за мобилни устройства и как да го подобрим?


На 04 ноември 2016 г. Google обяви за стартиране на първия mobile-first (индекс за мобилни устройства). Следователно, за да се класирате на първата страница в Google след 2018 г., вашият сайт трябва да бъде оптимизиран за мобилни телефони и таблети. Идеята на тази тема е да си поговорим по този въпрос и да го поразнищим по разбираем начин, даже за не много посветените в Mobile SEO мерките.

 

SEO за мобилни устройства
Мобилното SEO е за работа на уебсайт с мобилни устройства

Оптимизация на уебсайт за мобилни устройства

 

Какво е мобилна оптимизация?

Мобилното SEO е практика за оптимизация на сайтове за мобилни устройства (смартфони и таблети) и мобилни потребители, което включва и достъпността на ресурси на сайта за обхождане и индексиране от търсачките. С други думи, оптимизацията на сайт за мобилни устройства означава прилагане на проста, ясна навигация, за да може потребителя бързо да намерите желаното от него съдържание. Това е и бързо зареждане на страниците на сайта, защото почти половината от потребителите напускат сайта, ако страницата се зарежда повече от 3 секунди.

Защо е важна оптимизацията на мобилни сайтове?

Броят на заявките за търсене за мобилни устройства нараства всеки ден. Всъщност 50-80% от всички търсения (в зависимост от областта на търсене) в Google идват от мобилно устройство. И тази тенденция бързо набира скорост. Затова мобилността е бъдещето на SEO. Може би затова Google преразглежда целия си алгоритъм, за да се съсредоточи върху мобилното търсене.

Така че в SEO трябва да се съсредоточите върху оптимизирането за мобилни устройства и то върху изискванията на Google, защото днес 95% от всички мобилни търсения се извършват именно през Google. Те продължават да адаптират алгоритъма си така, че първо да бъде удобен за мобилни потребители. Струва си да се каже, че още в началото на 2018 г. Google заяви, че от юли 2018 г. съдържанието, което се зарежда бавно, може да работи по-неефективно както за настолни, така и за мобилни потребители.




Какво представлява Google Mobile-First Index?

Индексът на Google "Mobile-first" оценява резултатите от търсенето само за мобилната версия на сайта и се използва дори ако търсите от настолен компютър. Преди тази актуализация Google включи два индекса, които работеха за мобилни и за настолни потребители. Ако някой търси от iPhone, Google му показва резултати от мобилен индекс. И ако някой търси нещо от настолен компютър, той получава резултати за настолен компютър. Днес, обаче, независимо какво устройство използвате, Google ви показва резултатите от мобилния индекс.

Какво смята Google за мобилни устройства?

За повечето хора „мобилно устройство“ означава смартфон или таблет. Но ето какво казва Google за таблетите: „Когато говорим за мобилни устройства, обикновено не включваме таблетите в определението“. Те виждат таблетите като отделен клас устройства. С други думи, според думите на Google: мобилност = смартфони. Но това не би трябвало да има голямо значение за вашето мобилно SEO. Основната идея тук е да оптимизирате вашия сайт и съдържанието в него за всяко устройство - телефони, таблети или всякакви други мобилни устройства. 

 

Варианти за оптимизация на сайта за работа с мобилни устройства

Има 3 начина.

Метод 1 - Конфигурирайте мобилни URL адреси за различни устройства.

С други думи, вашият сайт открива кое устройство използва вашият посетител ... и след това го насочва към URL адрес, оптимизиран за това устройство. Но това е най -лошият начин да оптимизирате уебсайта си за мобилни SEO, защото ще трябва да използвате атрибутите rel = "alternate" и rel = "canonical", за да свържете едни и същи страници за различни устройства. А това си е сложничко. Затова е по-добре съдържанието на настолната версия да е налично и за мобилния телефон, като мета таговете и съдържанието трябва да са идентични и за двата вида устройства.

Метод 2 - Динамичен дисплей

Когато динамично показвате съдържание, то е в един URL адрес. Но показвате на всеки потребител с различен HTML / CSS код в зависимост от използваното устройство. Например, ако посетите сайт от настолно устройство, ще бъдете отведени до настолната версия на страницата. Но ако посетите страницата от iPhone 8, пак ще останете на същата страница, но ще получите версията за iPhone 8.

Динамичният дисплей определено е по -добър за SEO, отколкото да правите отделен мобилен сайт. Но той също има проблеми. Например, динамичните сайтове са известни с това, че могат да показват настолната версия на мобилните потребители. Но трябва постоянно да създавате различни версии на съдържанието за все нови и нови устройства, които излизат на пазара. Ако не го направите, сайтът може да не разпознае такова ново устройство ... и ще му покаже версия, която изглежда ужасно на това устройство.

Метод 3 - Използвайте отзивчив дизайн

С отзивчив дизайн, оформлението и съдържанието на страницата отговарят на всеки отделен потребител, независимо от устройството му. Отзивчивият дизайн елиминира необходимостта да създавате на отделни URL адреси или различни HTML / CSS кодове за всяко устройство поотделно. От гледна точка на оптимизацията за SEO този дизайн печели пред другите опции.

Ката цялото ви съдържание ще е на един URL адрес, който е подходящ за споделяне и получаване на входящи връзки. Ще имате минимални главоболия за SEO, като  проблеми с дублирането съдържание и адреси. Удобство при използване. Няма пренасочвания, които да причиняват технически проблеми на SEO и да забавят сайта.
Няма нужда да поставяте външни връзки към мобилната версия. И ако все още не сте сигурни, Google препоръчва адаптивен дизайн.

 

Как да оптимизирате сайта за мобилни устройства?

Използвайте теста за използваемост Google Search Console за мобилни устройства
Това е чудесен инструмент, който ви информира дали вашият сайт има проблеми с използваемостта. Така Google ще ви уведоми, ако мобилните потребители имат проблеми с използването на вашия сайт. Инструментът може да ви даде насоки - че използвате Flash, или че шрифтът ви е твърде малък за четене от мобилни потребители.

С Mobile-first Google третира мобилната версия на дадена страница като „основна“ версия. И ако съдържанието е скрито за мобилни потребители, те не могат да обхождат това съдържание. Или могат да му дадат по-малко тегло. Т.е. ако блокирате или скриете съдържание от мобилни потребители, Google ще игнорира съдържанието или ще намали теглото му. Затова оптимизирайте сайта си за възможно най-много популярни мобилни телефони и таблети.

 

Как да оптимизираме мобилния си сайт за UX сигнали?

SEO днес все по-малко се занимава с мета таговете и обръща повече внимание на потребителското изживяване (user experience или UX). Всъщност алгоритъмът на Google RankBrain е специално разработен, за да види как потребителите на Google взаимодействат със сайта. Ако RankBrain смята, че даден сайт разстройва мобилните си потребители, ще имате проблеми.

Първата препоръка в това отношение е сайтът да се зарежда за мобилни потребители не повече от 1 секунда. Проверете това с помощта на инструмента Google PageSpeed ​​Insights. Този инструмент ви позволява да узнаете колко бързо се зарежда сайта на мобилно устройство и ви дава някои насоки, които можете да приложите, за да ускорите процеса. Направете съдържанието възможно най-лесно за четене от смартфони.

Как да направите вашето мобилно съдържание по-четимо? 

  • - Използвайте шрифт, който е поне 14 px.
  • - Използвайте кратки абзаци (1-2 реда на параграф).
  • - Направете заглавието с дължина до 50-60 знака.
  • - Уверете се, че има достатъчно контраст между текста и фона.
  • - Прилагайте HTML5 за видео и анимирано съдържание

Вграждате ли видеоклипове в съдържанието си? Или има анимации на страницата? Ако това съдържание е кодирано във Flash, то няма да работи на мобилни устройства. Вместо това кодирайте страницата като HTML5.

Не забравяйте за мета маркера „viewport content“. Този маркер преоразмерява страницата, за да пасне на устройството на потребителя. Препоръчва се да настроите този мета маркер така - <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0, user-scalable=no, viewport-fit=cover">. Ако забравите да конфигурирате този маркер или ако той не е конфигуриран правилно, сайтът може да изглежда смешен за мобилните потребители.

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Абонати:

Последни публикации в Самоучител: