Translate

---------------------------------------------------------------------------------

04 декември 2021

-Какво е On-site SEO? | dLambow

On-site SEO

Какво е On-site SEO и как да го подобрим?

Във всички случаи трябва да разбирате, че On-site SEO не е On-page SEO, макар че двете понятия постоянно се смесват, което води до объркване и грешно разбиране. Съществува и още едно необходимо разграничение между съдържанието на сайта и посетителите, които то привлича. Напълно е възможно да имате сайт с богато и смислено съдържание, но да не му достигат посетители, което предполага засилване работата по СЕО и маркетинг.

Какво е On-site SEO?
On-site SEO

On-site SEO при създаването на сайт

On-site SEO трябва да вземате предвид още в етапа на създаване на нов уебсайт, като предварително го оптимизирате за търсачките. Правейки това от самото начало на вашето планиране, ще си гарантирате, че в бъдеще ще вършите по-малко работа. Тъй като SEO става все по-важен в света на интернет, той става все по-важен и за бизнеса и за личните блогове, колко успешни да си мислите, че са те. Използването на SEO техники е стратегия и необходимост за постигането на онлайн успех.

Какво съдържа On-site SEO?

За да придобием яснота за понятието от самото начало, ще изброим какво съдържа то, а след това ще дадем допълнителни заяснения. И така:

  • -Идея - на каква тема е сайта и какво съдържание предлага?
  • -Обхват - регионален, национален или международен обхват има?
  • -Целева аудитория - за майки с деца, за банкиране, за игри...
  • -Вид на сайта - блог, форум, каталог, магазин...
  • -Домейн (Domain) - национален, международ, специализиран...
  • -Хостинг (Hosting)
  • -Наименование на сайта (Name of the site)
  • -Описание на съдържанието (Content description)
  • -Търговска марка и/или лого (Brand and / or logo)
  • -Структура на сайта / архитектура (Site structure / architecture)
  • -Уеб дизайн (Web design)
  • -Използваемост на сайта (Usability of the site)
  • -Навигация в сайта (Site navigation)
  • -Сигурност на сайта (Site security)
  • -Мобилна версия (Mobile version)
  • -Скорост на зареждане (Loading speed)
  • -Грешки и пренасочвания (Errors and redirects)
  • -Забрани (Disallowed)
  • -Служебна информация (Service information)


Защо On-site SEO е важно?

Доста често срещан проблем при разработването на уебсайтове е ситуацията, когато компаниите на етапа на разработване обръщат повече внимание на дизайна, отколкото на техническите параметри, които са важни за правилното представяне на сайта в търсачките. И това в крайна сметка води до технически проблеми за сайта, които ще изискват много допълнителна работа за оптимизирането му. Въвеждането на подобрения, както и времето, необходимо на търсачките за отчитане на промените, ще забавят постигането на крайните цели - увеличаване на трафика и / или продажбите.

Един сайт може да бъде въплъщение на дизайнерска идея, инвестиция на огромни средства, но ако механизмите за преобразуване първоначално не са били обмислени, това не само ще бъде загуба на ресурси за инвеститора, но и ще изисква допълнителни средства и време за усъвършенстване. Ето защо SEO е толкова тясно свързано с дизайна на уебсайтове още на етапа на проектирането им. Тук ще разгледаме основните елементи, които е важно да се имат предвид при разработването на уебсайт, чиято цел е генериране на трафик (посещаемост) и високо класиране в резултатите от търсенето.

Начално планиране преди разработването на сайт


Идея за сайта

Първо, нека изясним какъв трябва да бъде сайтът, за да го обичат търсачките. Удобният за SEO сайт е уеб ресурс, чиито страници са достъпни за обхождане от търсачките и включването им в индексните бази. Правилното индексиране е първата стъпка, за да направите вашия сайт видим на страниците с резултати от търсачките. Но преди да мислите за индексиране, възниква съществения въпрос - имате ли какво да бъде индексирано, т.е. има ли на сайта ви съдържание - страници, информация, продукти...

За да създадете уебсайт, удобен за SEO, е необходимо внимателно да планирате и структурирате информация за компанията и услугите или продуктите, които ще предоставяте. Но на този етап е добре да изясните един фундаментален въпрос. Вие искате да създадете сайт на определена тематика. Вие ли ще разработвате тази тематика (което предполага, че сте специалист по тази тематика) или ще наемете специалист, който да се грижи за съдържанието. Във втория случай трябва да предвидите необходимите средства за такъв специалист и то поне за 1 година напред, преди сайта да започне да ви носи възвръщаемост.

Обхват

Ако предлагате ключарски услуги и правите фирмен сайт - тип "визитка" с име, адрес и телефон, за да могат клиентите да се свързват с вас, очевидно е, че това е регионален и даже местен сайт. Но ако правите е-магазин за продукти, които могат да се продават навсякъде по света, това вече е международен или глобален обхват и ресурсите, които са необходими, са съвсем различни.

Целева аудитория (Target audience)

Целта, която си поставяте със съдването на вашия сайт, съдържа и отговора на въпроса каква ще е целевата ви аудитория - магазин за бебешки продукти за майки с деца, сайт за спортни залагания, интернет банкиране или забавлението с игри... Целта и целевата аудитория влияят съществено върху функционалността и структурата при разработването на следващите етапи от проекта.

Вид на сайта

След като сте определили идеята, обхвата и целевата аудитория, следва да изберете вида на сайта, който ще ползвате. Ето част от възможните идеи:

  • - сайт-визитка от 1 страница;
  • - блог;
  • - е-магазин;
  • - новинарски сайт;
  • - форум;
  • - социална мрежа;
  • - каталог;
  • - видео канал;
  • - указател;
  • - фирмен сайт;
  • - уеб портал;
  • - игра;
  • - онлайн банкиране;
  • - сайт за обяви ...


Домейн (Domain)

Името на домейна играе голяма роля за SEO и за представянето на бизнес в Интернет. Препоръчва се за популяризиране в търсачките име на домейн от второ ниво, във формат site.bg, тъй като популяризирането на домейни от трето ниво (например site.brend.bg) е по-трудно. Можете да изберете друга домейнfld зона в зависимост от типа и темата на вашия сайт. Важно е името на домейна да предава правилно спецификата на бизнеса и да е разбираемо за потребителя.

Възможно е да се използва ключова дума в името на сайта, но е важно да се знае мярката, в противен случай тя ще бъде разглеждана от търсачките като спам и може да доведе до санкции за сайта. Домейн като „купи-интериорни-врати-евтини.bg“ може да даде предимство при намирането на малък бизнес в регионален мащаб, но ще изглежда евтино. И ако бизнес промоцията е предназначена за широка аудитория, трябва да подходите по-сериозно към избора на име за сайта.

Хостинг (Hosting)

Хостингът е от съществено значение както за посетителите на сайта, така и за SEO. Надеждният хостинг трябва да гарантира, че вашият уебсайт работи гладко и бързо. Потребителите не харесват бавни сайтове, които често са недостъпни, което означава, че при такъв "хостинг" е малко вероятно за сайта да заеме високи позиции в резултатите от търсенето.

CMS.

Изборът на система за управление на съдържанието (CMS) до голяма степен определя по-нататъшния успех в популяризирането. В допълнение, това зависи пряко от това как искате да видите вашия сайт - дали ще бъде блог, онлайн магазин или сайт за запознанства. Ето защо, преди да вземете решение за конкретна CMS, трябва да се запознаете подробно с всички функции и характеристики на всяка от системите и да ги сравните с целите на вашия сайт. Какво да търсите при избора на CMS?

  • -попълване на заглавие и метаописание на сайта;
  • -добавяне на фирмено лого;
  • -поддържане на пренасочване 301;
  • -създаване и промени във файла robots.txt;
  • -извършване на промени в съдържанието на заглавните етикети на страниците с техните описания и други;
  • -възможност да генерира файла sitemap.xml
  • -създаване на четими за човека URL адреси с възможност за редактиране.


Достъпност на сайта за търсачките

Втората стъпка (първата е създаването на съдържание) при изграждането на уеб сайт е да направите страниците му достъпни за обхождане от търсачките. И тук е важно да се обърне внимание на следното:

Индексиране в търсачките (Search engine indexing)

За да може роботът за търсене да обхожда страниците на вашия сайт, съдържанието му трябва да е възможно най-достъпно. Това означава, че не трябва да заменяте текстово съдържание с изображения, анимации или видеоклипове. Уместността на страниците на сайта за заявките за търсене на потребители е основната задача на SEO и ако робот за търсене не може да определи дали вашият сайт принадлежи към определена категория, тогава той просто ще счита такъв ресурс за безполезен за потребителя.

Линкова структура (Link structure)

За да може роботът за търсене да обхожда вашия сайт след началната страница, трябва да се обърне специално внимание на вътрешните връзки. Добре обмислената навигация и правилно конфигурираната карта на сайта ще допринесат не само за правилното и бързо индексиране, но и за подобряване на поведенческите фактори, тъй като потребителите ще могат лесно и бързо да намерат всички необходими раздели на сайта.




Структура на сайта (Site structure)

Един от най-важните процеси при създаването на уебсайт е развитието на структурата на уебсайта. Тя трябва да бъде проста, логична и разбираема за потребителя. Планирането на оформлението на структурата е също толкова важно, колкото и съдържанието. Преди да бъде завършено кодирането, важно е да бъдат изложени основните характеристики на уебсайта. Можете да направите това, като го нарисувате на хартия или използвате онлайн инструмент, създаден за тази цел. Структурата на вашия уебсайт ще бъде жизненоважна за потребителското изживяване (user experience - ux).

Структурата на сайта е мястото, откъдето SEO започва. В повечето случаи в началото на оптимизацията за търсачки трябва да промените структурата на сайта, а понякога и да създадете напълно нова. Ето защо, когато създавате уебсайт, е важно да помислите добре върху структурата на сайта и освен това да се уверите, че в случай на по-нататъшната му промяна това не води до необходимост от препроектиране на сайта.

Като отделите време за планиране на всеки бутон, връзка и част от съдържанието, което ще бъде на всяка страница, можете да сте сигурни, че ще имате по-малко грешки, когато става въпрос за изграждането на цялостен уебсайта. Подобно е на план за изграждане на къща. Не можете просто да скочите и да започнете строителния процес без план. Като отделите време от самото начало, за да планирате всичко, вече сте на път да получите по -високо SEO класиране.

Навигация (Navigation)

Планирането на структурата на уебсайт води директно до навигацията и потребителско изживяване. Когато ги предвидите от самото начало, това може да помогне и при SEO. Използваемостта на уебсайта е колко лесно се навигира по него, както и цялостното преживяване на потребител, който го посещава. Ако е трудно да отиде от определено място на уебсайта до друго, потребителят може да напусне, преди да получи възможност да го разгледа.

Всеки път, когато даден уебсайт е разочароващ, той създава отрицателно потребителско изживяване. Това може да повлияе на SEO класирането и как се представя вашият сайт като цяло. Имате доста работа, за да помогнете на потребителите да имат добро изживяване и да могат да се придвижват бързо и сигурно до различни места в сайта. Може да се допитате до реални потребители, за да ви помогнат да разберете дали има грешки или лоши връзки. Тествайте и след това проверявайте на живо.

Съдържание на сайта

Съдържанието е важна част от всеки уебсайт, но тук го разглеждаме само в най-общи черти, защото този въпрос детайлно се разглежда при On-page SEO. Съдържанието на сайта трябва да бъде представено на посетителя по такъв начин, че да е интересно и лесно за разбиране. Необходимо да обърнете голямо внимание на това как текстът ще бъде позициониран на страницата, как ще контрастира с фона на страниците, какъв шрифт и размер ще бъдат най -удобни за възприемане.

Всички тези неща трябва да бъдат обмислени предварително, тъй като доста често има ситуации, когато за SEO е необходимо да се добави конкретен текст към страницата, а дизайнът на сайта не предвижда възможност за поставяне на текстово съдържание. В допълнение към текстовото съдържание, сайтът трябва да разполага с висококачествени изображения. Както за SEO, така и за потребителското изживяване е важно изображенията да са:

  • -уникални;
  • -правилно показвани;
  • -бързо зареждащи се;
  • -да съответстват на съдържанието на сайта.


Технически SEO параметри на сайта


Удобство при ползване (Usability)

Това изискване е най-свързано с дизайна на сайта. Използваемостта означава лекота на използване на ресурса и съчетава няколко фактора, като: скорост на зареждане на страницата, определени изисквания към дизайна, както и подход за създаване на сайт, като се вземат предвид изискванията на потребителите. Кои са основните фактори, които трябва да имате предвид при създаването на уебсайт:

  • -Оформление на страница.

Важните елементи трябва да се показват на видно място и визуално да се открояват

  • -Начална страница

Главно меню.

  • -Търсене в сайта.

Големите сайтове се нуждаят от правилно конфигурирано и удобно търсене по вътрешните страници.

  • -Форми за въвеждане на данни.

Формулярите за кандидатстване или регистрация трябва да бъдат възможно най -кратки / ясни и лесни за попълване.

Отзивчив дизайн на уебсайт (Responsive design)

Днес смартфоните са най-популярното устройство за търсене в интернет и разглеждане на сайтове. Следователно оптимизирането на сайтове за мобилни устройства е един от важните фактори за популяризирането на уеб ресурс в търсачките. През 2018 г. Google направи прехода към технологията за индексиране Mobile-First, която отбеляза приоритета при индексирането на страници в мобилната версия на сайта и това за пореден път доказва важността на мобилната оптимизация. Важно да предвидите, че потенциалните клиенти ще използват предимно мобилното си устройство (и може би само това устройство), за да преглеждат вашия уебсайт.

Скорост на зареждане на уебсайт (Website speed)

Важен фактор във връзка с изискванията за мобилност е скоростта на зареждане на страниците. Важно е да запомните, че потребителите могат да бъдат нетърпеливи, могат да имат бавна интернет връзка и затова е важно да се внимава кодът на страницата да не е претоварен с тежки скриптове, а изображенията да са в правилния формат за бързо зареждане. Можете да използвате Google PageSpeed ​​Insights за оценка на скоростта на сайта. Той ще ви покаже колко бързо се зареждат страниците на компютри и на мобилни устройства, както и ще даде препоръки за оптимизация и подобрения.

Сигурност на сайта (Site security)

В HTTPS последното „s“ означава защитен, т.е. уебсайтът използва протокол, наречен защита на транспортния слой (TLS), за да криптира информацията, преминаваща между сайта и компютъра на потребителя. Това означава, че ако някой засече тази информация, той не може да я прочете или промени. Можете да разберете кога информацията за уебсайт е криптирана, като погледнете адресната лента в горната част на браузъра си.

В зависимост от браузъра, който използвате, може да има зелен катинар отляво или отдясно на адресната лента и често думата „защитен“ до него. Важно е да се отбележи, че това означава, че вашата връзка с уебсайта е сигурна, а не самият уебсайт. Добавянето на HTTPS към вашия уебсайт има няколко предимства и внедряването не струва много. Така обществото признава, че уебсайта със зелен катинар е по-надежден от този без. Той показва на посетителите на вашия уебсайт, че приемате сериозно поверителността им.

Включване на сайта към системи за анализ

За да анализирате ефективността на сайта, добре е да свържете към него някои основни аналитични системи - Google Analytics, Google Search Console, Bing Webmaster Tools. Това става чрез регистриране в системите и добавяне на получения код към HTML на сайта. Тези инструменти и отчетите в тях ще ви помагат обективно да измервате трафика и ефективността на сайта си при индексиране и показване на резултатите при търсене. С тяхна помощ ще сте в състояние отстранявате проблеми и да осигурявате отлично представяне на сайта си в Интернет.

Като настроите инструменти за анализ от началото на стартирането на вашия уебсайт, можете да получите важна информация, която да е жизненоважна за SEO. Инструментите за анализ са наистина лесни за използване, дори ако нямате много опит с уебсайта. Без тези инструменти няма как да разберете дали потребителите напускат уебсайта Ви поради лоши връзки или неподходящо съдържание. Той също така може да ви даде информация за проследяване и реализации. Притежавайки тази информация, тя може също да ви помогне да увеличите класирането си в SEO.

Заключение

Първата стъпка към изграждането на уеб сайт с On-site SEO е да разберете какво е СЕО и как ще бъде от полза за сайта ви, за да спечелите повече посетители. Начинът, по който работи това, е като се въздейства на различните SEO фактори, с цел да се повлияе на благоприятното индексиране и класиране на сайта в търсачките. По-добро класиране означава, че уебсайта ще бъде по-нагоре в списъка. Колкото по-високо е даден уебсайт в списъка, толкова повече посетители е вероятно да получи. Създаването на сайт, готов за популяризиране, намалява допълнителните разходи за преработката му и елиминира промените в процеса на популяризиране.


Какво е seo484?

Не ни е известно защо хората търсят някакво "seo484", но с помощта на различни seo-инструменти откриваме, че след появата на настоящата тема преди около 2 години, има известна група интернет потребители, които постоянно (ежедневно), упорито и с убеждение търсят в търсачките и намират в тази статия някакво тайнствено нещо, наречено "seo484". 

Какво е seo484?
Какво е seo484? (What is seo484?)
 

Освен в нашата тема, това съчетание се появява на още няколко сайта по света, но в такъв контекст, който няма нищо общо със "seo" - като цифри от телефон, брой посетители, номер на продукт и т.п.

Затова отправяме молба към всички наши посетители - Ако някой знае нещичко по тази тайствена тема "seo484", нека да го сподели в коментарите под тази статия и по този начин да задоволим до колкото е възможно любопитството на потребителите, които упорито търсят seo484. Тук може да се ориентирате в терминологията на SEO ...

-------------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.



Последни публикации в Самоучител:

Още позитивни, полезни и съдържателни публикации търсете в менюто, по-горе и се абонирате като "последователи" по-долу с бутона "следване".

Абонати: