Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

02 март 2022

SEO заглавие на страница | dLambow

Title tag for SEO

SEO заглавие (заглавен таг) на страница от сайт - значение и роля.

SEO заглавие (заглавния таг - Title tag for SEO) остава основен елемент от оптимизацията на страницата ви (On-page SEO) и е от съществено значение за класирането в търсачките и получаването на трафик. Тагът за заглавие се появява в заглавната част на изходния код на страницата и се определя с помощта html кода, както е в следния пример: 

<title> Заглавен таг </title> 

Въпреки че този маркер не се вижда от обикновените посетители на вашата html страница, той може да се появи в първия ред от списъка с органично търсене на търсачките.

Какво е заглавен таг? (What is a title tag?)

Заглавният таг е html елемент, който определя техническото заглавие на дадена уеб страница. Таговете на заглавията се показват в страниците с резултати от търсачките (SERPs), върху които може да се клика с мишката от потребителите. Те са важни за лекотата да се борави с тях, за SEO и за споделянето в социалните мрежи. Заглавният таг на уеб страница е предназначен за точно и сбито описание на съдържанието, което се съдържа в нея. Пример за html код за title tag (Code sample):

<head> <title> Примерно заглавие </title> </head>


Оптимален формат

Оптималният формат за изписване на заглавния таг на страницата е:
[Основна ключова дума] - [Вторична ключова дума] | [Име на марката]
Например:
[Зелени джаджи] - [Джаджи и Инструменти] | [SEO Widget]

Оптимална дължина

Google обикновено показва първите 50–60 знака на заглавния таг. Ако запазите заглавията си с дължина под 60 знака, различни проучвания показват, че можете да очаквате около 90% от заглавията ви да се показват правилно. Няма точно ограничение за броя на знаците, тъй като знаците могат да варират по ширина, а заглавията на дисплея на Google за момента са 600 пиксела.

Title tag for SEO
SEO заглавен таг в резултатите от търсене

Защо заглавните тагове са важни?

Мета заглавните етикети са основен фактор, който помага на търсачките да разберат за какво е вашата страница и те са първото впечатление, което много хора имат за нея. Заглавията се използват на три ключови места: 

  1. страници с резултати от търсачките (SERPs), 
  2. уеб браузъри,
  3. социални мрежи.


1. Страници с резултати от търсачката

Вашият таг за заглавие определя (с няколко изключения) заглавието на дисплея ви в SERPs и е първият опит на посетителя от търсене с вашия сайт. Дори ако вашият сайт се класира добре, доброто заглавие може да бъде фактор, който да определя допълнително и дали посетителят ще кликне върху него или не. А за какво ви е да се класирате добре, ако посетителя пе посещава страницата ви?

2. Уеб браузъри

Вашият таг за заглавието се показва също и в горната част на вашия уеб браузър и действа като заместител, особено за хора, които имат много отворени прозорци в браузъра си. Отворете 7-8 прозореца в браузера си и след това закарайте мишката до някой от тях - задържате я (без да кликате) и след секунда ще се появи цалото заглавие на страницата, която сте отворили в съответния прозорец. Уникалните и лесно разпознаваеми заглавия с важни ключови думи в предната си част помагат да се гарантира, че хората не се отказват от проследяването на вашето съдържание (страница).

3. Социални мрежи

Някои външни уебсайтове, особено социалните мрежи, използват вашия заглавен таг, за да определят какво да се показва, когато споделяте тази страница. Имайте предвид, че някои социални мрежи (включително Facebook и Twitter) имат свои собствени мета тагове, което ви позволява да посочите заглавия, които се различават от основния ви заглавен таг. Това може да ви позволи да оптимизирате за всяка мрежа и да предоставите по-дълги заглавия, когато и където биха могли да бъдат от полза.




Как да напишите добро заглавие за СЕО?

Тъй като таговете на заглавията са толкова важна част, както за оптимизацията към търсачките, така и за потребителското изживяване при търсене, тяхното ефективно изписване е много важна SEO задача, която ще ви коства малко усилия, а ще има силно въздействие върху класирането и посещаемостта на сайта ви. 

Търсачките разчитат на заглавния html таг, за да разберат съдържанието, което се появява на страницата ви, а това е важно и за хората, които ще се интересуват от него. Ето няколко прости но важни препоръки за оптимизиране на  заглавията за целите на търсачките и за използваемостта им:

1. Дължина и показване на заглавието.

На страниците с резултати от търсачката има ограничено пространство за показване на вашето заглавие.  Ако заглавието ви е твърде дълго, търсачките могат да го прекъснат, като добавят многоточие ("...") и в крайна сметка могат да пропуснат важни думи от него (особено ако сте ги поставили към края на заглавието). Обичайната препоръка е да пишете заглавия с дължина до 50-60 знака.

Опитайте се да не пишете ЗАГЛАВИЯ с главни букви (CAPS). Те могат да бъдат трудни за четене от посетителите на търсачките и могат сериозно да ограничат броя на символите, които Google ще показва. Имайте предвид, че дори в рамките на разумното ограничение 50-60 знака, търсачките могат да изберат да показват заглавие, различно от това, което вие пишете. Но също, виждаме добри резултати на страници с тагове по-къси от 30 знака.

Имайте предвид, че по-дългите заглавия може да работят по-добре за споделяне в социалните мрежи в някои случаи, а някои заглавия са естествено дълги. Добре е да имате предвид как се показват заглавията ви в резултатите от търсенето, но няма санкции за използването на дълго заглавие (в този случай гледайте ключовите думи да са в началото). Използвайте преценката си и мислете като посетител при търсене.

2. Не прекалявайте с ключови думи за SEO в заглавията.

Поставете в заглавния таг ключовата дума или фраза, които най-точно представят съдържанието на страницата. Ключовите думи трябва да се появят в лявата част от тага на заглавието (в началото), а името на компанията вдясно (в края), ако има място. Не се опитвайте да вмъквате механично ключови думи, а създайте заглавие, което е лесно за четене от хора.

Въпреки че няма алгоритъм, вграден в Google за дълги заглавия, можете да срещнете проблеми, ако започнете да пълните заглавието си с много и различни ключови думи по начин, който създава лошо потребителско изживяване, като например: "сини панталони, зелени панталони, червени панталони..."

Избягвайте заглавия, които са само списък с ключови думи или повтарящи се варианти на една и съща ключова дума отново и отново. Тези заглавия са лоши за потребителите и биха могли да ви създадат проблеми с търсачките. Търсачките разбират вариациите на ключовите думи и е ненужно и контрапродуктивно да ги набутвате всички в едно заглавие.

3. Уникално заглавие

Направете всяко заглавие уникално за да помогнете на търсачките да разберат, че съдържанието ви е уникално и ценно, а също така да стимулират по-висок процент на кликвания. При наличието на стотици или хиляди страници, може да изглежда невъзможно да се създаде уникално заглавие за всяка страница, но трябва да се постараете то да е такова поне за вашия сайт. Специфичен случай е ако имате е-магазин с хиляди страници с продукти в база данни с имена и категории. В този случай може да използвате тези данни за по-лесно автоматично генериране на заглавия с помощта на проста програма, по следния шаблон: 

[Име на продукта] - [Категория на продукта] | [Име на марката]

Твърде често уебсайтовете показват един и същ html заглавен таг за повече от една страница. Това е сериозна грешка, тъй като дублиращите се заглавия пречат на търсачките да индексират правилно сайта ви и да обслужват последователно вашия органичен списък при стартиране на търсене. Като издател трябва да поемете контрола и да насочите трафика по една тема към един URL адрес, който най-добре обслужва вашата стратегия.

Избягвайте заглавия като „Начална страница“ или „Нова страница“ - тези заглавия могат да накарат Google да мисли, че имате дублирано съдържание във вашия сайт (или дори в други сайтове в мрежата). В допълнение, тези заглавия почти винаги намаляват честотата на кликване. Запитайте се: каква е вероятността да кликнете върху страница, наречена „Без заглавие“ или „Нова страница“?

4. Поставете важните ключови думи на първо място

Според тестването и опита на редица изследователи в интернет, ключовите думи, които са по-близо до началото на заглавието ви, може да окажат по-голямо влияние върху класирането при търсене. Освен това, изследвания на потребителския опит показват, че преглеждайки набързо резултати от търсене, хората могат да "мярнат" само първите две думи от заглавието. Ето защо е добре да започвате заглавието с ключовите думи, които са проявява на най-уникалният аспект на страницата ви (например името на продукта). 

Избягвайте заглавия като:
[Име на марката] | [Основна категория на продукта] - [Малка категория на продукта] - [Име на продукта]
Заглавия като този пример, с повтаряща се информация, с обратно подреждане, предоставят много малка уникална стойност от пръв поглед. Освен това, ако търсачките прекъснат такова дълго заглавие, най-уникалната част от него може да изчезне.

5. Възползвайте се от вашата марка

Ако имате силна, добре позната марка, добавянето й към заглавията може да ви помогне за увеличаване на честотата на кликване. Обикновено се препоръчва да поставите вашата марка в края на заглавието, но има случаи (като например вашата начална страница или страница за информация), в които може да искате да сте по-фокусирани върху марката. Google може също да добави вашата марка автоматично към заглавията, така че имайте предвид начина, по който резултатите от търсенето ви се показват в момента.

6. Пишете за клиентите си

Докато таговете на заглавията са много важни за SEO, не забравяйте, че първата ви работа е да привличате кликвания от добре насочени посетители, които вероятно ще намерят вашето съдържание за ценно. Важно е да мислите за цялостното потребителско изживяване, когато създавате своите заглавни тагове, в допълнение към оптимизацията и използването на ключови думи. Заглавният таг е първото взаимодействие на нов посетител с вашата марка в резултата от търсенето - той трябва да предаде възможно най -положителното и точно съобщение до него и то в най-голяма степен да съответства на смисъла, духа и съдържанието на страницата ви.

7. Мислете за заглавката като за рекламно съобщение или кратка обява.

Не забравяйте, че пишете заглавие не само за търсачката, но и за потребителите. Каква ключова дума или кратка фраза бихте могли да поставите в него, за да спрете погледа на читателя? След това напишете мета описание, което дава на читателя причина да кликне върху вашето съдържание. Нещо като - „Вижте нашия голям избор от ...“ или „Безплатна доставка“. Вижте какво използват и вашите конкуренти на страницата ви. Може да вземете назаем добра идея от някой от тях или да измислите нещо по-добро от тях. Кликването е мигновена реакция; искате да дадете на хората причина да кликнат почти инстинктивно, за да проверят съдържанието ви.

Защо е възможно Google да не използва вашия заглавен таг?

Понякога Google може да покаже заглавие, което не съответства на вашето заглавие. Това може да бъде разочароващо, но няма лесен начин да го принудите да използва заглавието, което вие сте си определили. Когато това се случи, има няколко вероятни обяснения ...

1. Наблъскано е с ключови думи

Както бе обсъдено по-горе, ако се опитате да задръстите заглавието си с ключови думи (понякога наричани „свръх оптимизация“), Google може да избере просто да го пренапише. В този случай е добре и вие да помислете за пренаписване на заглавието си, за да бъде то по-полезно за търсещите потребители.

2. Не съответства на запитването

Ако страницата ви не съответства на заявка за търсене, която не е добре представена в заглавието, Google може да избере да пренапише заглавието ви. Това не е непременно нещо лошо. Нито едно заглавие няма да съответства на всяко възможно търсене. Но ако заглавието ви бъде отменено за желани търсения с голям обем, тогава помислете отново за пренаписването му, за да съответства по-добре на тези ключови думи за търсене и тяхното потребителско намерение.

3. Имате алтернативна заглавка

В някои случаи, ако включите алтернативни данни за заглавието, като например мета тагове за Facebook или Twitter, Google може да избере да използва тези заглавия вместо основното ви. Отново това не е непременно лошо нещо, но ако така се създаде нежелано заглавие, може да се наложи да пренапишете данните за алтернативното заглавие.

 

Заключение

Заглавните тагове в SEO са като заглавието на книга, само че са важни освен за обичайните  читатели - хората, и за търсещите роботи (търсачките в интернет). Хората трябва да знаят какво могат да очакват от вашата страница, когато кликнат върху заглавието. Роботите (търсачките) дават приоритет на вашата страница и нейното съдържание чрез множество фактори, като един много важен сигнал за SEO класиране е заглавният маркер (title tag). По-горе разгледахме най-добрите практики към момента, за да гарантираме, че заглавките са оптимизирани както за роботите, така и за читателите. 

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: