(Content is King)
"Content is King" за SEO, но защо?
Какво е "Content is King"?
„Съдържанието е крал“ (Content is King) означава за SEO да осигурите наличието на колкото е възможно по-добро съдържание на сайта си, което прави толкова по-вероятно вашите страници да се показват сред първите резултати в търсачките по SERP за ключовите думи, върху които се фокусирате.
Цялостната стратегия за съдържание може да ви помогне да изградите значителен органичен трафик с течение на времето.
"Content is King" за SEO |
Кое е най-доброто съдържание за SEO?
Имаше време, когато предоставянето на качествено съдържание не беше най-големият приоритет на SEO специалистите. Техните притеснения тогава се състояха главно в пълненето на уебсайтове с ключови думи и правене на всякакви трикове, с надеждата да накарат търсачките да забележат уебсайтовете, върху които работят, и да им дадат най-високо класиране в страниците с резултати от търсачките (SERP).
Що се отнася до SEO, тогава съдържанието нямаше особено значение, тъй като безброй уебсайтове с основно безполезно съдържание оглавяваха SERP през онези дни. За щастие, Google сложи край на партито, когато през 2011 г. въведе променящи играта промени в алгоритъма си.
Така, някога пренебрегваното уеб съдържание, оттогава възвърна полагащото му се място на крал (Content is King), а SEO оптимизаторите сега трябва вече да гарантират, че поддържаните от тях уебсайтове нямат нищо друго освен висококачествено съдържание, което е подходящо и полезено за потребителите на търсачките.
Технически можете да публикувате каквото искате съдържание на уебсайта си. Някои видове съдържание обаче имат по-голям шанс да бъдат забелязани и класирани от Google и др.
|
Ето какво съдържание е най-добро за SEO на вашия сайт.
Авторитетни публикации в блогове (Blogging)
В свят, в който съдържанието е най-важният фактор за класиране в търсачките, е нормално уебсайтът ви да има собствен блог, форум, профил или страница в социална мрежа. Можете да използвате свой блог, за да пишете авторитетни публикации (на принципа "Content is King"), които могат да ви помогнат да изградите репутация на лидер в индустрията.
Освен да дадете своя поглед върху новините и развитието във вашата област, също така би било чудесно, ако можете да пишете по други теми, които вашите читатели биха намерили за ангажиращи, уместни и актуални.
Инфографика (Infographics)
Много хора обичат писаното слово, но също много хора предпочитат да четат систематизирана информация, която могат да обработват по-лесно. Инфографиките им предоставят тази възможност, тъй като те са графични снимки на информация, която би отнела няколко хиляди думи, за да бъде изразена под формата на SEO статия.
Читателите също са по-склонни да споделят инфографики и това им дава шанс да станат вирусни (бързо разпространими) и да бъдат истински източник на препратки и трафик към основния ви сайт.
Видеоклипове (Video clips)
Видеоклиповете съставляват по-голямата част от медийното потребление и уеб трафика днес и с право могат да се нарекат "Kings of content": те са по-ангажиращи от всяка статия или инфографика. Видео съдържанието също ще доминира в бъдещето, ако се вярва на прогнозата на експертите, че то ще представлява над 80% от целия уеб трафик в следващите години.
Набиращо популярност съдържание (Trending Content)
Разбира се, актуалните теми не траят дълго, но тяхната популярност често е достатъчна, за да привлече трафик към вашия сайт за кратко време. Можете да използвате актуално съдържание, за да ви помогне да стартирате нови продукти или да рекламирате съществуващи.
Ако определите времето за съдържанието си правилно, можете да използвате извънредни новини и горещи теми, за да привлечете повече потребители и висококачествени връзки. Този процес е известен като "извличане на новини" ("newsjacking").
Newsjacking е тактиката да се включите в големите заглавия на деня, като откриете голяма история, за която всички говорят, и предоставите анализ или гледна точка, която е подходяща за вашата марка.
Ръководства с инструкции или Как да ... (How-To Guides)
Хората винаги търсят инструкции как да правят различни неща и затова съдържанието с инструкции винаги е популярно. Можете да дадете съвети на аудиторията си под формата на статии, видеоклипове или инфографики.
Едно от най-добрите места, откъдето да започнете, когато търсите идеи "как да...", са вашите собствени екипи за поддръжка и продажби. Проверете проблемни запитвания в помощния център, входящи имейли и обаждания от клиенти, за да се спрете на най-често срещаните въпроси, като за идеи за такова съдържание.
Ако някой отделя време да се свърже с вас, за да зададете въпрос, по-вероятно е вече да е търсил онлайн. Така че ръководствата с инструкции могат да добавят много SEO стойност към сайта ви.
Списъци с интересно съдържание
Всеки харесва списъците, независимо дали са под формата на статия в списание или публикация в блог. По някаква причина списъкът има тенденция да става още по-популярен, когато заглавието на статията или публикацията започва с число.
За да създадете списък, който хората ще намерят ангажиращ, трябва да се уверите, че сте направили добре проучването си. Направете го възможно най-подробен и ако можете да го направите по-дълъг, просто го направете.
Кое съдържание има стойността на "Content is King"?
Съдържанието с висока стойност ("Kings of content") ангажира потребителите на етапа на информираност, създава доверие и надеждност, докато потребителите оценяват марките, и им помага да вземат решения, които в идеалния случай водят до реализации и продажби.
За да бъде най-ефективно, съдържанието трябва да бъде изградено около личността на купувача – с други думи, около интересите и предпочитанията на вашите идеални клиенти.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.