Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

04 април 2022

Създаване на добро SEO h1 заглавие | dLambow

How to create a good SEO h1 header?

Как да създадете добро SEO h1 заглавие?


Колко добро трябва да е едно h1 заглавие?

 

H1 - Header или Title tag?

Преди всичко нека да направим едно разграничение. Заглавният маркер (title tag) и заглавката (H1 - Header) не са едно и също нещо. Title tag се появява в кода на страницата и не е задължително за се вижда от читателите. Докато H1 е най-големата заглавка на темата ви и тя се вижда от читателите. 

За една страница трябва да имате само една H1 и не е добра идея да пропускате H1 и да правите заглавката H2 или по-ниска. Има йерархия и трябва да я спазвате. Преди да продължите да четете, може да е добра идея да се запознаете по-подробно с title tag - тук ... , след това да продължите с четенето и да може да сравнявате. 

 

Заглавието h1 трябва да е SEO оптимизирано

Заглавието h1 (такова трябва да има само едно на страница) трябва да бъде SEO оптимизирано. Но трудността се състои в това, че те трябва да бъдат разбирани и от възможно по-широка читателска аудитория. Така че, не става въпрос само за използване на техники за оптимизация по отношение на търсачките. 

Идеята е да се научим да създаваме заглавие, което звучи естествено и съответства най-пълно на съдържанието на темата. Освен това, то трябва да се харесва на посетителите на сайта, така че трафикът към сайта да расте. Това не е много лесна задача.

SEO заглавие h1
Заглавието h1 трябва да е SEO оптимизирано.

Препоръки за създаване на добро SEO h1 заглавие.


Стъпка 1. Подберете внимателно ключови думи

Всичко в SEO започва с ключовите думи. Без него рискувате да влезете в тъмнината. Вие не знаете дали има някакъв обем на търсене по вашата тема, не познавате конкурентите си и дори не знаете дали съдържанието ви е подходящо. Затова проучете търсенето по ключови думи за вашате тема. Така ще се уверите дали темата си заслужава усилия от ваша страна. 

Изберете основна ключова дума за насочване на вашата статия ви. След това може да изберете набор от вторични и по-дълги ключови фрази, на основата на тази дума, ако те са подходящи за темата ви. Основната ключова дума е по-конкурентна и по-трудно ще ви донесе трафик, докато с дългите ключови фрази ще е по-лесно.

Стъпка 2. Създайте H1 заглавие

Добре е да напишете заглавието преди статията и да го подобрите по-късно след написването на статията. Писането на заглавие в началото ще ви помогне да очертаете общата идея на статията, за да не се отклонявате твърде много от нея (т.е. за да не я разводнявате). Заглавието обаче в крайна сметка представлява статията, така че докато статията не бъде написана, окончателното заглавие остава несигурно.

Стъпка 3. Оптимизирайте вашия заглавен хедър

Докато пишете статията, темата или уеб страницата си, може да забележите някои нови идеи и подтеми, които искате да подчертаете. Някои от тях може дори да са достатъчно подходящи, за да бъдат включени в заглавието. Ето защо често трябва да пренаписвате заглавния си таг, за да съответства по-добре на окончателното съдържанието. Ако мета заглавието не е уместно, то няма да бъде толкова ефективно. 

Оптимизирането на таговете на заглавието не винаги е лесна задача. Ако искате да включите множество ключови думи, като същевременно запазите акцента върху най-важното, нещата могат да станат трудни. А ако решите да го направите и закачливо, наистина няма да имате достатъчно място, за да напишете каквото искате. Ето защо се препоръчва да запазите SEO заглавието си за самата статия, за да оптимизирате други заглавия за споделяне в социалните медии. 

Но се опитайте да не усложнявате твърде много задачата. Прекалено сложните заглавия могат да донесат повече вреда, отколкото полза. След публикуването на статията трябва да следите как работи заглавието. Всички знаем, че индексирането в търсачките отнема време. Оценката в началото ще бъде ниска.



Контрол на SEO заглавието.


Използвайте SEO инструменти

Проверявайте статията си с помощта основните SEO инструменти - Google Analytics и Google Search Console, за да видите как работи. След като достигне до първата страница в резултатите от търсенето (SERP), погледнете честотата на кликания. Ако дадена статия започне да се застоява твърде дълго на 5 или 4 място, можете да опитате да варирате с заглавията и / или мета описанията, с цел да подобрите CTR (кликането върху нея). Това ще доведе до по-висок рейтинг, ако се справите добре.

Но внимавайте - това също може да повлияе негативно на класирането ви. Например, в опит да получите повече кликвания, случайно премахвате ключовата фраза long tail от заглавието, което може да доведе до по-ниско класиране за тази заявка. Въпреки това може да бъде добър компромис, ако CTR за вашата основна ключова дума се увеличи и привлече повече посетители, отколкото другата ключова дума - long tail.

Защо Google показва различно заглавие за моята тема?

 

Уникалност

Е, това е така, защото понякога Google е склонен да пренаписва заглавията. Има няколко причини, поради които Google може да избере различно име за вашата страница и тема (това "пренаписване" се случва и с мета описания - по същите причини). Очевидната причина е, че просто имате лоши и несъответстващи на темата заглавия. 

Ако заглавието на началната ви страница е "Начална страница", тогава е по-добре да сте благодарни на Google, а не притеснени от смяната му, защото те са свършили вашата работа и са дали правилното заглавие на страницата ви, което съотвества на нейното съдържание.

Съответствие

Google иска да покаже на потребителя най-подходящото заглавие и да покаже на потребителя, че резултатите, които показва, са най-подходящи за неговото търсене. Ако сте пропуснали да включите ключовата дума, за която е оптимизирана страницата ви (ако изобщо е оптимизирана), Google може да извлече необходимите ключови думи от самото съдържание, било то общи параграфи или подзаглавия.

Освен това, заглавията ви могат да бъдат извлечени от основните текстове както на вътрешни, така и на външни връзки, сочещи към вашите страници. Това обикновено се случва, когато страниците ви по някаква причина са блокирани за обхождане и индексиране. Без да има достъп до вашата страница, ако Google открие на друг уебсайт URL адрес, който сочи към вашата страница , той все пак може да го индексира. Ако този URL е под anchor text, този anchor text може да се разглежда като заглавие на страницата ви или поне като част от него.

Технически кеш

Друга причина е, че просто кешът на Google може да е остарял. Ако наскоро сте променяли заглавието си, може да отнеме известно време, преди Google да обходи отново страницата ви и да ги преиндексира, като види промяната. Може да опитате да ускорите това действие от Google Search Console, като потърсите URL адреса и щракнете върху бутона Request Indexing.

Ако следвате най-добрите СЕО практики и включите правилните ключови думи в заглавията си, не бива да се притеснявате, че Гугъл ще показва различни заглавия в резултатите от търсенията. Не е толкова голяма работа, ако Google частично пренаписва заглавията ви в някои случаи, особено ако се класирате високо. По-скоро, се поучете от така направените промени и вникнете в тях.

Да обобщим: Изисквания за писане на h1 заглавия:

  • Заглавието на страницата в кода трябва да бъде посочено непременно;
  • Оптималният размер на заглавието трябва да бъде до 70 знака;
  • Не е необходимо да пишете името на сайта в заглавието, тъй като търсачките вземат предвид името на домейна;
  • Заглавието трябва да съдържа заявките за търсене, свързани със съдържанието на страницата;
  • Ключовите думи е добре да бъдат написани в началото на заглавката;
  • В кода на страницата, заглавието трябва да бъде поставено в раздела HEAD;
  • Неприемливо е да се повтаря едно и също метазаглавие на две различни страници в сайта ви;
  • Не се препоръчва да използвате една и съща ключова дума повече от 1 път.


Заключение

Заглавието h1 е един от най-важните фактори за класиране при SEO. За да постигнете страхотни SEO резултати, трябва да се уверите, че заглавието ви е правилно оптимизирано. То трябва да насочват към правилните ключови думи, а освен това и да заинтригуват читателя, така че да го накарат да кликне върху вашия линк. Писането му може да стане лесно, стига да усвоите и да следвате набора от най-добри практики. Така, резултатите могат да бъдат значителни.

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: