Translate

---------------------------------------------------------------------------------

12 май 2022

SEO meta description of page | dLambow


СЕО мета описание на страница (SEO meta description of page)

 

Какво е мета описание на страница (Meta Description of page)?

Мета описанието на страница (meta description of page attribute или tag) е атрибут във вашите мета тагове, който играе значителна роля в SEO на страницата (on-page SEO), като помага да се опише и обобщи съдържанието на страницата ви в полза на потребителите и търсачките. Този фрагмент от текст може да се появи в резултатите от търсачката под заглавието на страницата, въпреки че понякога търсачките изтеглят подобен фрагмент с текст от основното съдържание на страницата.
 

Какво представляват мета таговете (Meta tags)?

Мета таговете са фрагменти от текст, които описват съдържанието на страницата. Те не се появяват на самата страница (видима от читателите), а само в изходния код на страницата (видим от търсачките). Мета тагът по същество е малък дескриптор (описател) на страницата ви, който помагат на търсачките да преценят за какво става дума там.

Единствената разлика между таговете, които може да видите (в блог пост, да речем) и маркерите, които не можете да видите, е местоположението им: мета таговете съществуват само в HTML кода, обикновено в „главата“ (head) на страницата и така са видими само за търсачките (и хора, които знаят къде и как да търсят кода). „Мета“ означава „метаданни“, което е видът данни, които предоставят тези тагове - т.е. данни за данните във вашата страница.

Има общо четири основни типа мета тагове

За тези мета тагове си струва да знаете. Някои не са толкова полезни, както преди. Други си струва да се използват редовно и е много вероятно да увеличат трафика ви, като уведомят Google кой сте и какво предоставяте. (Има и други мета тагове, но те са по-рядко срещани или нямат отношение към уеб СЕО). Ето четирите тага:

  • -Meta Keywords (ключови думи) - поредица от ключови думи, които смятате за подходящи за въпросната страница.
  • -Title Tag - текстът, който ще видите в горната част на браузъра си. Търсачките разглеждат този текст като „заглавие“ на вашата страница.
  • -Meta Description (мета описание) - Кратко описание на страницата.
  • -Meta Robots - Съобщение за търсещите машини (роботи или „ботове“) какво да правят със страницата ви.


Мета описания (Meta Descriptions) или SERP фрагменти (Snippets)?

Още малко терминология. Някои хора погрешно използват термините „мета описание“ и „фрагмент за търсене“ взаимозаменяемо. Но те са две различни неща. Мета описанието е HTML маркер (таг), който контролирате. Можете да създавате и оптимизирате свои собствени мета описания. Докато "фрагментите за търсене (Snippets)" са описанията, които Google показва за вашите уеб страници в страницата с резултатите от търсене.

Това може да е или вашето мета описанието, което сте създали, или може да е нещо съвсем различно, което Google е предпочел да извлече от вашата страница. Google не използва винаги вашето мета описание? В зависимост от заявката за търсене и собственото си проучване на страницата ви, Google може да генерира друго описание за вашата уеб страница, което е напълно различно от мета описанието, което вие сте създали.

Това не е нищо ново. Google автоматизира този процес преди много години. Разликата между мета описания и фрагменти за търсене е важна, особено когато Google прави съобщения - например когато Google разшири дължината на фрагментите за търсене (само за да съкрати фрагменти около шест месеца по -късно).

Как да създадете правилното мета описание?

Мета описанието е фрагмент с до около 155 знака, таг в HTML, който обобщава съдържанието на страницата. Търсачките го показват в резултатите от търсенето най-вече когато търсената фраза е в описанието. Така че оптимизирането на описанието е от решаващо значение за SEO на страница.

Какво е мета описание?

Мета описанието е HTML маркер (таг), който може да зададете за публикация или страница във вашия уебсайт. В него можете да опишете за какво е вашата страница. Ако имате късмет, Google ще го покаже под заглавието на страницата ви в резултатите от търсенето. Това ви дава възможност да убедите потребителите, че вашата страница ще им предложи точно това, което те търсят. В резултатите от търсенето с Google описанието се показва така:


Мета описание на страница

Ето как изглежда в HTML кода на мета описанието на страницата:
<meta name = "description" content = "Това кратко ръководство обхваща всички важни аспекти по правилното СЕО създаване на мета описание за вашите страници в сайта ви."/>

Защо да зададете мета описание?

Целта му е проста: трябва да накара някой, който търси с Google, да кликне върху вашата връзка. С други думи, мета описанията са налице за генериране на кликвания от търсачките. Въпреки, че търсачките казват, че няма пряка SEO полза от мета описанието. Това е така, защото те не го използват в своя алгоритъм за класиране. Но има косвена полза: Google използва честотата на кликване (CTR) като начин да определи дали страницата ви е добър резултат.

Ако повече хора кликнат върху резултата ви, Google смята, че сте добър резултат и - въз основа на това, ще ви повиши в класацията. Ето защо оптимизирането на вашето мета описание е толкова важно, както и оптимизирането на заглавията ви. За съжаление, няма гаранция, че Google ще покаже точно мета описанието, което сте написали. Но тъй като има шанс да го направи, винаги си струва усилието да го добавите към публикацията или страницата си.

Таговете с мета описание могат да окажат значително влияние върху усилията ви за оптимизация към търсачките понеже действат като „рекламен текст“. Когато вашата страница се класира за определена ключова дума, Google  показва мета описанието като обобщение на страницата. Това превръща мета описанието ви в рекламен текст и дава шанс на търсещите да решат дали съдържанието е уместно и дали това е информацията, която търсят от заявката си за търсене.

Интелигентното и увлекателното мета описание има силата да повиши честотата на кликване на потребителите от търсенето. Това означава, че повече от хората, които виждат страницата ви в резултатите от търсенето, действително ще искат да кликнат и да попаднат на вашия сайт. Това означава повече трафик за вас, дори ако класирането ви остава същото.




Характеристики на добро мета описание

Дължина до 155 знака

Точната дължина всъщност не съществува; зависи от посланието, което искате да предадете. Трябва да отделите достатъчно място, за да предадете съобщението, но да го запазите кратко и четимо. Ако проверите резултати от търсене в Google, ще видите най-вече фрагменти от 120 до 156 знака. От 2017 г. Google показва (но не винаги) до 275 знака в SERP. Затова може да опитате да оптимизирате мета маркерите си за описание с дължина до 275 знака.

За съжаление не можем напълно да контролираме какво показва Google в резултатите от търсенето. Понякога той решава да покаже мета описанието, а понякога просто грабва някои изречения от вашата страница. Така или иначе, най-добре е да го държите кратко, в рамките на описанат дължина, защото ако Google реши да го покаже, то няма да бъде съкратено.

Използвайте активен тон и го направете въздействащо

Ако смятате, че мета описанието е поканата за посещение на вашата страница, трябва да помислите за потребителте и тяхната (възможна) мотивация да я посетят. Гледайте описанието ви да не е скучно, трудно, техническо или твърде загадъчно. Хората трябва да знаят реално какво могат да очакват от вашата страница. Направете го активено и мотивиращо, като директно се обръщкате към потребителя. Той трябва знаете какво ще получи, ако кликнете върху връзката. Тагът с мета описанието служи рекламно каре.

То привлича читателите към уебсайта ви и по този начин по-този начин се превръща в много видима и важна част от маркетинга за търсене. Създаването на четимо, завладяващо описание с помощта на важни ключови думи може да подобри честотата на кликване върху него. Търсачките удебеляват ключови думи в описанието, когато съвпадат с заявките за търсене. Този удебелен текст може да привлече погледите на търсещите, така че трябва да съответства на описаниято си.
 

Включете подканваща фраза

„Здравейте, имаме такъв и такъв нов продукт, който може да ви е полезен. Научете повече!" Това се припокрива с препоръката за активния тон, но е добре да му обърнете внимание. Нарича се призив към действие (call to action). Мета описанието е вашият продажбен текст, като в този случай „продуктът“, който се опитвате да продадете, е вашата страницата с полезна и нужна на потребителя информация. Подканете го: "Научете повече", "Вземете сега", "Опитайте безплатно", "Посетете веднага" и т.н. - са все полезни покани и е добре да ги използвате.

Използвайте основната си ключова дума

Ако ключовата дума за търсене съвпада с част от текста в мета описанието, Google ще бъде по-склонен да я използва и да я маркира в резултатите от търсенето. Това ще направи връзката към вашия сайт още по-привлекателна. Google понякога дори подчертава синоними на ключовата думи.

Показвайте спецификации, когато е възможно

Ако имате продукт с технически характеристики, може да се съсредоточите върху тях. Например, може да включите производителя, артикула, цената, размерите, мощността, цвета и др. подобни неща. Ако посетителят специално търси този продукт, има вероятност да не се налага да ги убеждавате. Всичко това не става изведнъж. За да оптимизирате резултата си по този начин, трябва да работите върху създаването на богати фрагменти от подходящ (релевантен) текст.

Съответствие на съдържанието на страницата

Това е важно. Google ще разбере ако само решите да използвате мета описанията, за да подмамите посетителите да кликнат върху вашия резултат. Те дори могат да ви накажат, ако го правите. Но освен това, подвеждащите описания вероятно също ще увеличат степента на отпадане (bounce rate). Което също ще намали доверието на хората към вашия сайт или страница. Ето защо мета описанието трябва в максимална степен да съответства на съдържанието на страницата, а освен това и да е мотивиращо за потребителя и го накара да кликне върху връзката.

Направете го уникално

Ако вашето мета описание е същото като това за други страници от сайта ви, потребителският опит (Page Experience) в Google ще бъде затруднен. Въпреки че заглавията на страниците ви могат да варират, всички страници ще изглеждат еднакви, тъй като всички описания са еднакви. Вместо да създавате дублирани мета описания, по-добре е да ги оставите празни. Така, Google ще избере фрагмент от страницата ви, съдържащ ключовата дума, използвана в заявката. Като се има предвид това, писането на уникално мета описание за всяка страница, с която искате да се класирате, винаги е най-добрата практика.

Не включвайте двойни кавички

Всеки път, когато кавичките се използват в HTML кода на мета описание, Google прекъсва това описание до кавичките,  и то така се появява в SERP. За да предотвратите това, най-добре е да премахнете всички буквено-цифрови знаци от мета описанията. Ако кавичките са важни в метаописанието ви, можете да ги заместите с HTML entity rather (&quot;), а не двойните кавички, за да предотвратите проблема.

Как да напиша сбито мета описание

Доброто мета описание казва на хората, че вашата страница предлага най-добрия резултат на тяхната заявка. Но за да бъде това "най -добрият резултат", трябва да знаете какво търсят хората. Какво е намерението им за търсене? Търсят ли отговор на въпрос? Ако да, опитайте се да им дадете най-пълния отговор. Търсят ли продукт? Обяснете с какво се отличава вашият продукт и защо е най-добре да го закупят във вашия магазин. Бъдете кратки и убедителни!

Най -добрите практики за създаване на добри мета описания много приличат на тези за писане на страхотен кратик, но вдъхновяващ рекламен текст тип "обява" и общо взето, правилата за написването им са подобни. Използвайте точните ключови думи.

  • Уверете се, че отразяват точно съдържанието ви;
  • Никога не използвайте едно и също мета описание за различни страници.
  • Наблягайте на ползите и спешността (неотложността).
  • Приканвайте потребителите да кликнат, за повече стойност, емоции и изживявания.


Какво да направите, ако имате нужда от мета описания за много страници?

Имате ли чувството, че трябва да промените всичките си мета описания, след като прочетете това? Но не сте сигурни как да го включите в графика си? Ако нямате време да създадете описание за всяка отделна страница, опитайте се да дадете приоритет на основното си  съдържание. Създайте описания за критичните URL адреси, като началната страница на сайта си и най-популярните и посещавани сред останалите страници. Може да проверите кои от вашите страници се класират най-високо с Google Search Console.

Понякога е добре да не пишете мета описания

Въпреки че конвенционалната логика би смятала, че е универсално по-разумно да се напише добро мета описание, вместо да се позволи на търсачките сами да си измислят. Използвайте това общо правило, за да определите дали трябва да напишете свое собствено мета описание:

Ако дадена страница е насочена между един и три силно търсени термина или фрази, напишете свое собствено мета описание, което е насочено към онези потребители, които извършват заявки за търсене, включително тези термини. Ако страницата е насочена към трафик с ключови фрази (от по три или повече ключови думи), понякога може да бъде по-разумно да оставитетърсачките сами да попълнят мета описание.

Причината е проста:

Когато търсачките търсят мета описание, те винаги показват ключовите думи и близките фрази, които потребителят е търсил. Ако уеб администратор напише мета описание в кода на страницата, това, което избират да напишат, всъщност може да се отклони по уместност от това, което търсачките считат за естествено, в зависимост от заявката.

=Едно предупреждение за умишлено пропускане на маркери за мета описание:

Имайте предвид, че сайтовете за социално споделяне, като Facebook, обикновено използват мета маркер за описание на страница като описание, което се появява, когато страницата е споделена на техните сайтове. Без етикета за мета описание, социалните сайтове за споделяне могат просто да използват първия текст, който могат да намерят. В зависимост от първия текст на страницата ви, това може да не създаде добро потребителско изживяване за хората, които срещат вашето съдържание чрез социално споделяне.

Внимание: Търсачките не винаги ще използват вашето мета описание

В някои случаи търсачките могат да отменят мета описанието, което уебмастър е посочил в HTML кода на страница. Точно кога това ще се случи е непредсказуемо, но често се случва, когато Google не смята, че съществуващото мета описание описва адекватно заявката на потребителя и идентифицира фрагмент от целевата страница, който по-добре отговаря на заявката на търсещия.

Допълнителни ресурси:

- How to create the right meta description -

- The Importance of Meta Descriptions for SEO
https://www.wordstream.com/meta-description

- How Google Meta Tags Impact SEO
https://www.wordstream.com/meta-tags

----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.

Популярни публикации

Последователи - Абонати: