Гъвкаво разработване на съдържание (Agile Content Development)
Какво е гъвкава разработка на съдържание?
Гъвкавото разработване на съдържание е технологично поддържан метод за разработване и непрекъснато оптимизиране на конкурентно съдържание на уебсайтове. Методологията революционизира класическото линейно писане на SEO-оптимизирано съдържание чрез последователно интегриране на потребителите и непрекъснато измерване на ефективността на съдържанието.
Гъвкаво разработване на съдържание (Agile Content Development) |
Често интернет издателите се фокусират върху количеството, а не върху качеството на съдържанието си, като така интернет става пренаситен с плитки и неефективни алгоритми за насочване на съдържание, а не към потребностите на посетителите и потребителите. Идеята е да не се създава съдържание заради самото съдържание.
Това, което може да помогне, е един гъвкав подход към начина, по който планирате и създавате съдържание. По този начин можете непрекъснато да разработвате полезно съдържание за вашата целева аудитория, докато използвате данни, за да премахнете догадките от процеса на създаване на съдържание.
Итеративен цикъл за разработка на съдържание
Гъвкавото разработване на съдържание протича в цикъл, който се състои от четири етапа:
1) Откриване (discovery)
Данните в реално време се събират, за да се разберат очакванията на потребителите, текущото поведение при търсене и конкурентната среда. Има множество инструменти за откриване на подходящо съдържание. Те дават информация:
- -какви заявки има целевата аудитория,
- -какво съдържание вече е налично за тази заявка и
- -кои заявки са най-належащи за създаване на съдържание.
Това премахва догадките от процеса на създаване на съдържание. Така научаваме какво иска да знаят потребителите и посетителите. Това позволява опознаванена целевата аудитория.
2) Брифинг (briefing)
След това идва времето да се разработи стратегия. Как създаваното съдържание ще подобри нещата за хората, които го използват? С идеите за съдържание, които сте придобили по време на фазата на откриване, сега можете да картографирате какво съдържание трябва да бъде създадено и кога.
Екипът по съдържание трябва да работи и да взаимодейства с всички отдели. Това помага за предотвратяване на организационните проблеми и позволява да се работи с мултидисциплинарните знания в съответната област.
3) Оптимизация (optimization)
Оптимизирането на съдържанието гарантира, че то говори на правилния човек, в точното време, на точното място. Оптимизирането включва:
- - Подходяща информация, която отговаря на намерението за търсене на целевия потребител,
- - Търсене на термини (ключови думи),
- - Съдване на подходящи изходящи връзки,
- - Създаване на мета и заглавни тагове.
4) Измерване (measurement).
Agile означава да имате високо ниво на гъвкавост и способност да реагирате добре на промените. Гъвкавите стратегии използват непрекъснат цикъл на измерване-преглед-актуализация. Това позволява да се определи кои части от съдържание получават най-подходящия трафик, да се преобразуват в изпитателни програми/демонстрации/лийдове и в крайна сметка да повлияят на приходите на сайта. Бъдете гъвкави и реагирайте на променящата се среда.
|
Постоянно създавайте качествено съдържание
Гъвкавото разработване на съдържание използва итеративен работен ритъм с емпирична обратна връзка, за да даде на потребителите това, което търсят. Възприемането на тази стратегия ще генерира по-ангажирани потребители и повече приходи от вашите конкуренти, които използват линейни или каскадни методи.Използвайте данни, за да информирате и оптимизирате стратегията си за съдържание, но се уверете, че пишете, за да разрешите проблеми за човека.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.