Как се планира пласмента в бизнеса?
Какъв процес е пласмента?
Пласментът е процес на разпределение на продуктите или услугите на дадена фирма до крайните потребители. Пласментът е важна част от маркетинговия микс, защото определя как и къде клиентите ще имат достъп до предлаганото от фирмата. Пласментът може да включва избор на канали за дистрибуция, логистика, транспорт, складиране, инвентаризация и ценообразуване.
Планиране на пласмента (Placement planning) |
Ефективно планиране на пласмента
За да се планира ефективно пласментът в бизнеса, е необходимо да се използва алгоритъм, който да обхваща следните стъпки:Анализиране на целевия пазар и потребностите на клиентите.
Това включва да се определи кой е идеалният клиент, какво търси, какви са неговите предпочитания, очаквания и поведение при покупка.Определяне на целите и стратегиите за пласмент.
Това включва да се реши каква е конкурентната преднина на фирмата, каква е нейната позиция на пазара, какви са нейните силни и слаби страни, какви са възможностите и заплахите в околната среда.
|
Избор на подходящи канали за дистрибуция.
Това включва да се реши дали фирмата ще продава директно на потребителите или чрез посредници, какви са видовете и нивата на посредниците, какви са техните функции и задачи, какво е тяхното възнаграждение и контрол.Организиране на логистичната система.
Това включва да се реши как ще се осигури физическото движение на продуктите от производителя до потребителя, какви са методите и средствата за транспорт, складиране и инвентаризация, какви са разходите и рисковете свързани с тях.Определяне на ценовата политика.
Това включва да се реши как ще се формират цените на продуктите или услугите в зависимост от стойността, които те предоставят на клиентите, от конкуренцията на пазара, от разходите за производство и дистрибуция, от целите за печалба и растеж.-------
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговора.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.