Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

23 декември 2023

Призив към действие | dLambow

(Call to action) -

Призив към действие в копирайтинга


Какво е призив към действие в копирайтинга?

Призивът за действие (Call to action - [ ˌkɔːl tu ˈækʃn ]) е маркетингов термин за всеки проект, който цели да предизвика незабавен отговор или насърчава незабавна продажба. Финалното призоваване към действие (Call-to-Action или CTA) е изключително важен елемент и в копирайтинга, тъй като той насърчава читателите да предприемат конкретни стъпки (да харесат, да споделят, да оставят коментар, да посетят адрес с оферта и т.н.).

Призив към действие
Призив към действие (Call to action)

Примери за призив за действие?

„Купете сега“(Buy Now) или „Свалете сега“ (Download Now) са типични примери за прости, ясни и ефективни призиви за действие.

Същност на техниката Call to action

Призивът за действие (Call to action -CTA) е подкана на статия в уебсайт, която казва на потребителя да предприеме определено действие. Призивът за действие обикновено се пише като команда или фраза за действие, като например „Регистрирайте се“ или „Купете сега“ и обикновено е оформен под формата на бутон или хипервръзка, като по този начин максимално улеснява потребителя в съответното действие, свеждайки го да едно кликване с мишката.

CTA трябва да бъде кратък и да излага ясна заявка към клиента, независимо дали става дума за присъединяване към пощенски списък или закупуване на продукт или услуга. Не пишете на вашия читател абзаца с призива за действие (CTA), заровен някъде в темата - искате читателите да могат веднага да го разпознаят и да разберат къде трябва да отидат или какво точно да направят.

Ето няколко съвета за ефективно съставяне на CTA:


Бъдете ясни и конкретни:

Вашето CTA трябва да бъде ясно и лесно разбираемо. Използвайте ясен и конкретен език, който указва точно какво трябва да направи читателят.

Използвайте действителни глаголи:

Призовавайте към действие с помощта на силни, действителни глаголи. Например, "Купете сега", "Запишете се" или "Изпробвайте безплатно".


Създайте срочност:

Използвайте фрази, които създават чувство за бързина и важност. Например, "Ограничени количество", "Специална оферта до края на месеца" и др.

Подчертайте предимствата:

Обърнете внимание на предимствата, които читателят ще получи, ако следва CTA-то. Покажете какво те ще спечелят.

Персонализирайте:

Ако е възможно, персонализирайте CTA, за да се адаптира към нуждите и интересите на конкретната аудитория.

Съчетайте с емоции:

Включете емоционални стимули, които могат да подкрепят CTA. Например, "Променете живота си сега" или "Започнете пътешествието към успех".

Подкрепете със социални доказателства:

Ако имате положителни отзиви, награди или референции, включете ги към CTA, за да засилите убеждението.

Избягвайте твърде сложни инструкции:

Направете стъпките, които трябва да последват, възможно най-лесни и достъпни за читателя.

Тествайте различни формулировки:

Извършвайте тестове на различни версии на CTA, за да определите коя работи най-добре.

Припомнете предишните предимства:

Ако сте включили ползи в текста си, повторете ги в CTA, за да подчертаете стойността на предложението си.

Заключение

Финалното призоваване към действие трябва да бъде силно, убедително, ясно и лесно за изпълнение. Внимателно обмислете какво искате да постигнете и как най-добре да стимулирате читателите си да предприемат действие.

-------
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговора.
----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: