Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

23 февруари 2024

Формула BAB в копирайтинга | dLambow

(BAB formula in copywriting) -

Какво е формулата за писане BAB: Before-After-Bridge (Преди-След-Мост) и как се използва в копирайтинга?


Какво е формулата BAB: Before-After-Bridge (Преди-След-Мост)?

Техниката за копирайтинг BAB: before-after-bridge (преди-след-мост) е начин на писане, който описва проблема, представя решение и решава този проблем по положителен начин. Или с други думи BAB (Before, After, Bridge) е рамка за писане на оферти в копирайтинга, която показва ситуацията на читателя преди да използва продукта или услугата, после изтъква подобрената ситуация след използването му и накрая преодолява празнината между двете състояния, като обяснява как продуктът или услугата може да му помогне да премине от първоначалното си проблемно състояние към последващо подобрено (от продукта или услугата) състояние.

Формула BAB в копирайтинга
Формула BAB в копирайтинга (BAB formula in copywriting)

Същност на формула за писане BAB Before-After-Bridge

Формулата BAB е популярен модел, използван в копирайтинга, за да се представи продукт или услуга по завладяващ начин, като се описва проблема (на читателя), последван от предлагане на решение и връзката, която възниква между тях. Тя се състои от три части:

1. Before (Преди):

  • - Идентифицира проблемите, с които се сблъсква потребителя.
  • - Описва конкретен проблем или ситуация, с която се е сблъсквал клиентът преди да използва продукта/услугата.
  • - Подчертава негативните последици от тези проблеми.
  • - Създава емоционална връзка с публиката, като показва, че разбира техните трудности.


2. After (След):

  • - Описва решението, предлагано от даден продукт или услуга като ключ към преодоляване на проблемите.
  • - Описва положителните резултати, които клиентът може да постигне след употребата на продукта/услугата.
  • - Подчертава ползите и предимствата по ясен и атрактивен начин.
  • - Показва как предлаганото решение може да подобри живота на заинтересованите читатели.


3. Bridge (Мост):

  • - Свързва проблемите, описани в "Before", с решението, представено в "After".
  • - Свързва проблема с решението, показвайки как продуктът/услугата може да помогне на читателя.
  • - Препоръчва продукт/услуга като естествено, логично и ефективно решение за описаните проблеми.
  • - Премахва всякакви съмнения или възражения, които аудиторията може да има.
  • - Използва истории, примери и статистики, за да подкрепи твърденията.
  • - Прави ясен призив за действие, насърчавайки аудиторията да закупи продукта или услугата.

Примери


Пример 1:

  • Before:
    • - Чувствате ли се уморени и изтощени след дълъг работен ден?
    • - Нямате ли време и енергия за упражнения?
  • After:
    • - С новата ни енергийна напитка ще се чувствате свежи и енергични през целия ден!
    • - Само една доза ви дарява с необходимата виталност за активен живот!
  • Bridge:
    • - Не се лишавайте от удоволствието да се движите и да се чувствате отлично!
    • - Изберете нашата енергийна напитка и се насладете на безкраен заряд от енергия!


Пример 2 (разновидност на 1):

  • Before:
    • - Чувствате ли се уморени и изтощени през целия ден?
    • - Нямате ли достатъчно енергия, за да се справите с ежедневните си задачи?
    • - Трудно ли ви е да се концентрирате и да запомняте информация?
  • After:
    • - Енергийните таблетки "X" са тук, за да ви помогнат!
    • - С "X" ще се чувствате по-енергични, фокусирани и продуктивни.
    • - "X" е натурален продукт, който е безопасен и ефективен.
  • Bridge:
    • - "X" е създаден с помощта на най-новите научни разработки.
    • - Съставките в "X" са клинично доказани, че повишават енергийните нива, подобряват концентрацията и паметта.
    • - "X" е идеален за хора, които търсят естествен начин да се чувстват по-енергични и жизнени.
  • Призив за действие:
    • - Поръчайте "X" още днес и се насладете на по-енергичен и продуктивен живот!


Пример 3 (разновидност на 1 и 2):

  • Before:
    • - Чувствате ли се уморени и изтощени след дълъг работен ден?
    • - Нямате ли време за себе си и за любимите си хора?
    • - Търсите ли начин да се отпуснете и да намалите стреса?
  • After:
    • - Нашият спа център предлага релаксиращи процедури, които ще ви помогнат да се отърсите от стреса и да се заредите с енергия.
    • - Предлагаме масажи, терапии за лице, маникюр и педикюр, както и много други процедури.
    • - Ще се погрижим за вас и ще ви помогнем да се почувствате като нови.
  • Bridge:
    • - Не е нужно да се мъчите сами. Нашият спа център е идеалното място за вас, за да се отпуснете и да се погрижите за себе си.
    • - Запазете час още днес и се насладете на релаксиращо изживяване, което ще ви помогне да се почувствате по-добре.


Предимства на BAB формулата:

  • - Ефективна: Завладява вниманието на публиката и я кара да се замисли за собствените си проблеми.
  • - Убедителна: Демонстрира ползите от продукта/услугата по атрактивен начин.
  • - Лесна за запомняне: Простата структура улеснява възприемането на информацията.


Използвайте BAB формулата, когато:

  • - Искате да представите продукт/услуга по завладяващ начин.
  • - Трябва да убедите публиката в ползите от вашето предложение.
  • - Искате да създадете емоционална връзка с клиентите.


Следвайте тези стъпки, за да използвате формулата BAB ефективно:

  • - Разберете добре проблема, с който се сблъсква вашата целева аудитория.
  • - Предложете ясно и убедително решение.
  • - Свържете проблема с решението, като използвате силни аргументи и примери.
  • - Направете ясен призив за действие.


Допълнителни съвети:

  • - Използвайте ясни и кратки изречения.
  • - Фокусирайте се върху ползите за клиента.
  • - Използвайте силни глаголи и емоционален език.
  • - Подкрепете вашите твърдения с факти и testimonials.


Заключение

С помощта на BAB формулата можете да напишете завладяващ текст, който ще мотивира вашата публика да закупи вашия продукт или услуга. Формулата BAB е мощен копирайтинг инструмент, който може да ви помогне да:

  • - Убедите вашата аудитория в ползите от вашия продукт или услуга.
  • - Увеличите продажбите и реализациите.
  • - Изградете по-силни взаимоотношения с вашите клиенти.

-------
Вместо да проклинаш мрака, запали свещ!
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговор.
----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: