Translate

---------------------------------------------------------------------------------

08 февруари 2024

Поведенчески характеристики в копирайтинга | dLambow

(Behavioral Segmentation in copywriting) -

Кои са основните поведенчески характеристики на целевата аудитория (Behavioral Segmentation in copywriting) при копирайтинг и как се определят?


Основни поведенчески характеристики на целевата аудитория при копирайтинг

Как потребителите намират информация, как купуват продукти, как реагират на маркетингови съобщения - всичко това са поведенчески характеристики при определяне на целевата аудитория, които копирайтъра трябва да познава възможно най-добре, ако иска да си върши работата добре.

Поведенчески характеристики в копирайтинга
Поведенчески характеристики в копирайтинга (Behavioral Segmentation in copywriting)

Кои са поведенческите характеристики на аудиторията?


1. Покупки:

  • - Честота на покупка: Колко често купуват продукт/услуга?
  • - Среден разход: Колко харчат средно на покупка?
  • - Процес на вземане на решение: Как вземат решение за покупка?
  • - Канали за покупка: Къде предпочитат да купуват? (онлайн, магазин, телефонно обаждане)
  • - Влияния: Какви фактори влияят на решенията им за покупка? (отзиви, цена, марка)


2. Употреба на продуктите:

  • - Начин на употреба: Как използват продукта/услугата?
  • - Интензивност на употреба: Колко често използват продукта/услугата?
  • - Повод за употреба: Кога/в какви ситуации използват продукта/услугата?
  • - Честота на употреба: Колко често използват продукта/услугата?
  • - Предизвикателства: С какви предизвикателства се сблъскват при употребата?
  • - Ползи: Какви ползи търсят от продукта/услугата?


3. Лоялност:

  • - Повтарящи се покупки: Колко често се връщат за повторни покупки?
  • - Чувствителност към цената: Колко са чувствителни към цената на продукта/услугата?
  • - Взаимодействие с марката: Как взаимодействат с марката?
  • - Препоръки: Препоръчват ли продукта/услугата на други?
  • - Отношение към марката: Какво е тяхното отношение към марката?


4. Ангажираност:

  • - Време, прекарано онлайн: Колко време прекарват онлайн?
  • - Медии: Какви медии предпочитат? (социални мрежи, блогове, видео)
  • - Съдържание: Какъв тип съдържание предпочитат? (информативно, забавно, вдъхновяващо)
  • - Взаимодействие: Как предпочитат да си взаимодействат с марката? (коментари, съобщения, анкети)

Определяне на поведенчески характеристики:

С какви методи може да определяте поведенческите характеристики на вашата целева аудитория?

1. Проучвания:

  • - Проучвания сред клиенти: Провеждане на анкети, интервюта, фокус групи.
  • - Анализ на данни за клиенти: Използване на данни за покупки, ангажираност, демографски данни.


2. Анализ на конкуренцията:

  • - Проучване на поведението на клиентите на конкурентите.
  • - Идентифициране на техните силни и слаби страни.


3. Сегментиране на аудиторията:

  • - Разделяне на аудиторията на групи с подобни поведенчески характеристики.
  • - Създаване на персонализирани послания за всяка група.


4. Използване на инструменти:

  • - Инструменти за анализ на данни: Google Analytics, Facebook Insights.
  • - Инструменти за сегментиране на аудиторията: Mailchimp, ActiveCampaign.


5. Примери за поведенчески сегменти:

  • - Активни потребители: Тези, които често използват вашия продукт/услуга.
  • - Ценови чувствителни: Тези, които са силно чувствителни към цената.
  • - Лоялни клиенти: Тези, които редовно правят повторни покупки.


Пример:

  • - Целева аудитория: Млади жени (20-30 години), живеещи в градски райони, с висше образование, работещи, интересуващи се от мода и красота.
  • - Поведенчески характеристики:
    • = Често пазаруват онлайн за дрехи и козметика.
    • = Следват модни блогове и инфлуенсъри в социалните медии.
    • = Прекарват много време в социалните медии.
    • = Ценат качествените продукти и са готови да плащат по-висока цена за тях.


Използване на поведенчески характеристики:

Освен това, за да се определи целевата аудитория, е необходимо да се съчетаят поведенческите характеристики и с другите демографски характеристики и психографски фактори.

  • - Създаване на съдържание: Създаване на съдържание, което е релевантно за интересите и нуждите на целевата аудитория.
  • - Персонализиране на оферти: Предлагане на персонализирани оферти и отстъпки.
  • - Таргетиране на реклами: Рекламиране на продукти/услуги на каналите, които целевата аудитория използва най-много.


Заключение

Определянето на поведенческите характеристики на вашата целева аудитория ви позволява да създадете по-ефективни маркетингови кампании. Но е важно да се отбележи, че поведенческите характеристики не са фиксирани. Те могат да се променят с течение на времето, в зависимост от фактори като възраст, доходи, начин на живот и др. Затова е важно да се следи за промени в поведението на целевата аудитория и да се адаптира копирайтинг стратегията съответно.

-------
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговора.
----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.



Последни публикации в Самоучител:

Още позитивни, полезни и съдържателни публикации търсете в менюто, по-горе и се абонирате като "последователи" по-долу с бутона "следване".

Абонати: