(The five types of writing in copywriting) -
Кои са петте основни вида писане в копирайтинга (The five types of writing in copywriting) и за какви случаи се използват?
Кои са петте вида писане в копирайтинга?
В копирайтинга се използват различни видове писане, но тук ще обсъждим само 5 от тях - най-популярните:
- 1) Творческо писане (Creative Writing),
- 2) Информативно писане (Informative Writing),
- 3) Убедително писане (Persuasive Writing),
- 4) Описателно писане (Descriptive Writing),
- 5) Разяснително писане (Expository Writing).
Кои са петте вида писане в копирайтинга? (The five types of writing in copywriting?) |
Освен изброените 5, съществуват и други стилове, форми и видове писане, насочени към създаване на конкретно съдържание от копирайтърите, като:
- - Продажбени писма/оферти (Sales Letter Writing)
- - SEO писане (Search Engine Optimization Writing)
- - Уеб-съдържание (Web content Writing)
- - Техническо писане (Technical Writing) и др.
Накратко за същността на петте основни вида писане в копирайтинга:
1) Творческо писане (Creative Writing)
- - Случай: Използва се за създаване на ангажиращо съдържание, което е емоционално и запомнящо се. То грабва вниманието на читателя и го кара да иска да научи повече.
- - Цел: Да ангажира и забавлява читателя.
- - Използва се за: Рекламни текстове, истории за продукти, слогани, блогове.
2) Информативно писане (Informative Writing)
- - Случай: Използва се за предаване на информация на читателяпо ясен и concise начин.
- - Цел: Да предостави информация на читателя.
- - Използва се за: Блогове, статии, ръководства, описания на продукти, информационни бюлетини.
3) Убедително писане (Persuasive Writing)
- - Случай: Използва се за убеждаване на читателя да предприеме действие, като например да закупи продукт или да се абонира за услуга.
- - Цел: Да убеди читателя да предприеме действие.
- - Използва се за: Продажбени текстове, призиви за действие, лендинг страници.
4) Описателно писане (Descriptive Writing)
- - Случай: Използва се за създаване на ясни и живи картини в съзнанието на читателя.
- - Цел: Да създаде жива картина в съзнанието на читателя.
- - Използва се за: Рекламни текстове за продукти, описания на продукти, публикации в социални медии.
5) Разяснително писане (Expository Writing)
- - Случай: Използва се за обяснение на сложни идеи по ясен и разбираем начин.
- - Цел: Да обясни дадена тема по ясен и concise начин.
- - Използва се за: Блогове, статии, ръководства, бели книги (whitepapers).
|
Във всеки един от горните 5 случаи е важно да:
- - Определете целта на текста си: Какво искате да постигнете?
- - Изберете правилния тип писане: Кой тип ще ви помогне да постигнете целта си?
- - Използвайте подходящи техники: Какви техники ще ви помогнат да напишете ефективен текст?
В обобщение:
- - Творческото писане е за ангажиране.
- - Информативното писане е за информиране.
- - Убедителното писане е за мотивиране.
- - Описателното писане е за визуализация.
- - Разяснителното писане е за обяснение.
Заключение
Тези пет вида писане често се припокриват и се използват в комбинация в копирайтинга. Пример:
- - Рекламен текст: Може да използва:
- - творчество, за да е ангажиращ,
- - информация, за да е достоверен, и
- - убеждаване, за да мотивира покупка.
Изборът на кой вид писане да използвате зависи от вашата цел и от вашата аудитория.
-------
Вместо да проклинаш мрака, запали свещ!
Ако темата ви харесва, споделете я с приятели. Ако са възникнали въпроси, задайте ги в коментарите по-долу. След седмица проверете за отговор.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.