11.08.2015 г.

Как да си съставите CV за работа в Англия - пример с британски вариант на автобиография?

CV for a job in England.

Ако си търсите работа в Англия, първия документ, който ще Ви поискат, е CV, което е британския вариант на образеца за автобиография или резюме (resume). Ето Ви един такъв, който може да приспособявате за своите нужди и според изискванията на Вашите работодатели.

Contact details

Name: Ivan Ivanov Ivanov
Address: 60 Lonion Road UA 41TG, London
Mobile phone: 07765556477
E-mail: ivanov@abv.bg, ivanov@yahoo.com, ivanov@gmail.com

Personal details

Date of birth: 23/07/1982
Place of birth: Bulgaria
Sex: Male
Citizenship: R.Bulgaria
Marital Status: Single / Married
Driver license: Bulgarian DL.

Education

2000-2005. Sofia University.
Mathematics Department.

Skills and abilities

Proficient working knowledge of a number of computer packages, including
- Microsoft  Office (Word & Excel),
- Microsoft PowerPoint,
- Microsoft Project,
- Internet,
- Outlook.
Excellent research skills,
Highly flexible in all aspects of the working day
Handyman, tuning and repairing of the office and PC devices.

Achievements

Courses completed

2006. New Bulgarian University.
Modern Computer Technologies.

Employment history

2006-20012. HTMD. Sofia. Full time post.

Interests

Tennis
Running
Cooking
Reading

References are available upon request.

Please feel free to contact me at your convenience.

Ivan Ivanov

Разбира се, този пример на CV за работа в Англия може да го разбирате само като вариант за ориентация. На тази база е добре да  адаптирате своята професионална автобиография или резюме със своите си данни и според конкретните изисквания на британските работодатели, при които подавате документите си за кандидатстване.
----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

12 коментара:

  1. При търсене на работа в такива области, като финанси, банково дело, ИТ -технологии, кандидатите за работа все по-често се сблъскват със обяви за свободни места в чуждестранни фирми. Обикновено предложенията са представени на английски език и за работодателя е важно да знае на какво ниво владеете чуждия език и най-добрия начин да се провери това е, като си съставите cv на английски.

    ОтговорИзтриване
  2. Британския вариант на резюме (Resume - професионална автобиография за работа) се нарича “CV” (curriculum vitae), което в превод означава "животоописание", като в случая смисъла му е насочен към описание на трудовите постижения и навици на кандидата, свързани с упражняването на определена професия, които следва да убедят английския работодател, че сте в състояние да се справяте с кандидатстваната работа - имате нужното образования, имате натрупан опит (и преди сте го правили), други работодател Ви препоръчват, имате изградена репутация в съответните професионални среди, разполагате с подходящата мотивация, за да постигнете очакваното от Вас ниво на професионално изпълнение на предлаганото Ви работно място.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Принципната разлика между британския вариант на св и американския се състои в следното:
      - CV-то съдържа пълно отражение на вашата професионална дейност, умения и навици, докато американското резюме съдържа само кратък обзор от Вашия опит с работата, който касае именно тази вакантна длъжност, за която кандидатствате.

      Изтриване
  3. За да не бъркаме понятията, е добре да знаем, че "резюмето" обикновено се състои от една страница, освен ако се прави резюме за заемането на ръководна позиция. Докато CV-то може да бъде разположено на повече страници и да съдържа по-обстойна информация от трудовата ни биография. В резюмето не е прието да се включва лична информация, като дата на раждане, брачен статут и др. А в CV-то може да се посочват лица, които биха дали препоръки за нас.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В днешно време, на пазара на труда расте търсенето на добри специалисти. Но основна задача на кандидатите си остава да привлекат вниманието на работодателя към своята кандидатура. А именно cv-то е един вид професионална визитка, отразяваща историята на кариера на кандидата. От това до колко добре е съставено резюмето, ще зависи много и най-вече - дали ще Ви поканят на събеседване.

      Изтриване
  4. Пример на блок с адресни данни за Вашето CV:
    Name: Maria Kostova
    Date of birth: 18/12/74
    Address: 23, Cherni vrah Str., 1776 Sofia, Bulgaria
    Tel: +359(088) 815-30-15
    E-mail: Maria Kostova@abv.bg

    ОтговорИзтриване
  5. При съставянето на cv, ако не се предвиждат отзиви за свободното място от чужбина, в него не вписвайте персонална информация за страната (например, Bulgaria) и международния код за набиране на телефонния Ви номер. Всъщност, това отговаря на правилото, че ако ще си търсите работа в Англия, това трябва да стане след като сте се установили вече там (с квартира, телефон, банкова сметка и по възможност - с препоръки).

    ОтговорИзтриване
  6. Блокът “Profile” във Вашето CV е сферата Ви на дейност. Например:
    A goal-oriented CFO with excellent problem-solving skills and leadership skills.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Важна част от Вашето CV за работа в къято и да е английска компания, е частта със списъка с фирми, в които сте работили. Започвате от последната си месторабота и продължавете по ред, назад във времето. Ако имате значителен опит в работата, превишаващ 10 години, с периодичност на смяна на работите от около 3 години, най-добре е да покажете последните 3 местоработи, а всичките преди това да опишете в едно изречение. Отразявайте своите длъжностни задължения в съответния трудов период.

      Изтриване
  7. В CV-то трябва да обърнете внимание на своето образование - висше, специално, курсове, квалификации и т.н.
    Education
    2003 – 2012 – Bulgaria, National University - Sofia, Master’s Degree in Finance Additional trainings
    2013 –CMA
    2012 – IELTS
    2011 – DipIFR (Bul) и т.н.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Примерен списък на предишни местоработи във Вашето CV:
      February 2011 – present - “Alfa” LLC - Finance Director:
      - Management of Finance department (6 financial specialists in subordination).
      - Preparation of financial statements (P&L, Balance sheet, notes) for 2 legal entities.
      - Reconciliations with local and foreign suppliers.
      - Responsible for cost calculation and contribution margin analysis.
      - Responsible for budgeting process and financial controlling in the company.
      - Payments control.
      - Review of B/S and P/L for obvious errors.
      - Review and analyze inter-company transactions.
      July 2008 – February 2011 - Company with foreign investments — “MTS” LLC Financial controller:
      - Responsible for budgeting process and financial controlling in the company.
      - Responsible for balance reconciliation with foreign suppliers.
      - Preparing Balance sheet, P&L and Cash-Flow report on monthly basis, other management reports by request.
      и т.н.

      Изтриване
  8. След описването на професионалния опит в CV-то следват Вашите навици и умения (Skills):
    Excellent knowledge of
    - Bulgarian and English,
    - international financial reporting standards,
    - controlling.
    Competent user of standard office-suite computer programs&
    - MS Excel,
    - Access,
    - Power Point,
    - LOGO ERP system.

    ОтговорИзтриване

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.