Translate

---------------------------------------------------------------------------------

19 април 2025

Кока кола и Пепси | dLambow

(Coke and Pepsi) -

Кока кола и Пепси и на кирилица

Някога, едно време, те пишеха на български за да продават продуктите си в България. Това се е случило само тук, тези две марки да не присъстват с оригиналните си имена на латиница. Сега всички пишат на шльокавица, а ние сме длъжни да ги разбираме ...

Кока кола и Пепси
Кока кола и Пепси (Coke and Pepsi)

Ограничен внос и силно позициониране

Едно време, в България вносът на западни стоки е бил силно ограничен. Когато тези компании започват да навлизат на българския пазар след падането на Желязната завеса и промените през 1989 година, е имало няколко основни фактора, които са наложили адаптирането на техните марки към местната писменост:

  • - Законови изисквания: В определен период е имало или е било силно насърчавано етикетите и търговските марки да бъдат изписани на български език и с българската азбука - кирилицата. Това е било част от усилията за защита на националната идентичност и език, както и за улесняване на разбирането на продуктите от местните потребители. Въпреки че конкретните закони може да са се променяли с времето, тенденцията е била към по-голяма локализация на търговската информация.
  • - Разбираемост за потребителите: За да бъдат продуктите лесно разпознаваеми и достъпни за българските потребители, е било логично имената на марките да бъдат изписани на кирилица. По-голямата част от населението използва кирилица в ежедневието си, и изписването на латиница би затруднило разчитането и запомнянето на брандовете.
  • - Маркетингова стратегия: Адаптирането на марката към местния език е част от ефективната маркетингова стратегия. Показването на уважение към езика и културата на потребителите може да създаде по-близка връзка и да увеличи приемането на продукта. Изписването на "Кока-Кола" и "Пепси" на кирилица ги прави по-"български" в съзнанието на потребителите.
  • - Конкуренция: Въпреки че в началото може да не е имало пряка конкуренция от местни производители на подобни напитки, компаниите са искали да се позиционират силно на пазара от самото начало. Използването на кирилица е един от начините да се постигне това.


В резултат на тези фактори, както "Кока-Кола", така и "Пепси" са адаптирали своите лога и етикети за българския пазар, включвайки изписването на имената си на кирилица - "Кока Кола" и "Пепси" (или "ПЕПСИ", както е на етикета на бутилката на снимката).
---
dLambow - "samou4itel1" ... - Ако знаете повече - добавете го в коментарите, а за още позитивни, полезни и съдържателни публикации следете всеки ден сайта и ФБ-страницата ни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.



Последни публикации в Самоучител:

  1. Людвиг Ван Бетовен | dLambow
  2. Хималайски син мак | dLambow
  3. Храмът Кайласанатха | dLambow
  4. Еврипид | dLambow
  5. Кукурбитин | dLambow
  6. Васил Левски | dLambow
  7. Керка и Дафа | dLambow
  8. Иван Мърквичка | dLambow
  9. Акустична левитация | dLambow
  10. Гулаш | dLambow
  11. Фалшиви 100 лева | dLambow
  12. Гъби на фурна със зелен лук | dLambow
  13. Резонанс на Шуман | dLambow
  14. Благополучието за жената | dLambow
  15. Римско броене с пръсти | dLambow
Още позитивни, полезни и съдържателни публикации търсете в менюто, по-горе и се абонирате като "последователи" по-долу с бутона "следване".

Абонати: