Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

13 май 2023

Линда Якарино | dLambow

(Linda Yaccarino and Twitter) -

Линда Якарино - новата директорка на Туитър (Linda Yaccarino - the new director of Twitter)

Собственикът на Туитър (Twitter) Илон Мъск (Elon Musk) потвърди назначаването на бившата изпълнителна директорка на NBCUniversal Линда Яккарино (Linda Yaccarino) за нов изпълнителен директор на социалната мрежа. Мъск отбеляза, че тя ще започне работа след шест седмици. Сега постът на ръководител на Twitter е зает от самия Мъск.

Линда Якарино и Туитър
Линда Якарино и Туитър (Linda Yaccarino and Twitter)

Коя е Линда Якарино? (Who is Linda Yaccarino)?

Коя е Линда Якарино, току-що назначената от г-н мъск главна изпълнителна директорка на Туитър? Е, Twitter вече има ветеран в продажбите на реклами, след месеците на отлив на рекламодатели под директното ръководствот на собственика Илон Мъск.

Изпълнителна директорка в "NBCUniversal"

Линда Якарино, дългогодишен медиен изпълнителен директор, напуска позицията си на председател по глобалната реклама и партньорствата в "NBCUniversal", след като Мъск я назначи за нов главен изпълнителен директор на Twitter.

Вчера, в петък, 12 май, тя заяви: "Беше абсолютна чест да бъда част от Comcast NBCUniversal и да ръководя най-невероятния екип. Преобразихме нашата компания и цялата индустрия.“

Още в четвъртък (11 май) Мъск каза, че е намерил нов изпълнителен директор, който да поеме Twitter, месеци след като за първи път обеща да се оттегли от ролята си на такъв. Той каза, че главният изпълнителен директор ще започне работа след около шест седмици. В петък той туитна:

„Развълнуван съм да приветствам Линда Яккарино като новия главен изпълнителен директор на Twitter!@LindaYacc Тя ще се съсредоточи основно върху бизнес операциите, докато аз се фокусирам върху продуктовия дизайн и новите технологии. Очаквам с нетърпение да работя с Линда за трансформирането на тази платформа в X, приложение за всичко (X, the everything app)."




Ето какво е добре да знаете за Yaccarino.

Яккарино е опитна медийна ръководителка. Покрай Туитър, Мъск се сблъска с масовите медии и каза, че мрази рекламата. Но Яккарино представлява и двата свята. Yaccarino беше в NBCUniversal повече от 11 години, завръщайки се в компанията, където бе започнала кариерата си като стажантка от колежа.

Преди това тя е била изпълнителен вицепрезидент/главен оперативен директор по рекламни продажби, маркетинг и придобивания в Turner Broadcasting, която по него време включва CNN. В NBCUniversal тя е ръководела глобален екип от 2000 членове, според нейния фирмен профил. Това изглежда са повече хора, отколкото са останали да работят в Twitter, които Мъск каза в интервю за BBC миналия месец, че е намалил до 1500 души след множеството съкращения под негово ръководство.

Според данни от нейния профил, екипът по продажби на реклами на NBCUniversal е генерирал 100 милиарда долара продажби на реклами, откакто тя се е присъединила към него през 2011 г. и е създал партньорства с много нови медийни компании, включително Twitter, Apple News, Buzzfeed, Snapchat и YouTube.

Миналия месец тя се появи с Мъск на индустриална конференция на тема, озаглавена "Twitter 2.0: От разговори към партньорства". Най-забележителното постижение на Yaccarino в NBCUniversal е създаването на обединени екипи за продажби на реклами, вместо 15 различни екипа за продажби да се обръщат към едни и същи рекламодатели.

Какво можем да очакваме от Линда Яккарино в Туитър?

След отлива на рекламодателите в Twitter, тя казва в интервю за Salesforce, описвайки консолидацията: "Бяхме трудни за правене на бизнес с нас". Сега, изборът на Якарино може да подсказва, че Мъск осъзнава ограниченията на усилията си да направи Twitter по-малко зависим от рекламата. Продажбите на реклами представляват повече от 90% от приходите на компанията, преди Мъск да я купи през октомври. Но много рекламодатели се разбягаха от сайта оттогава.

По-рано тази година фирмата за анализ на дигитален маркетинг "Pathmatics" от Sensor Tower съобщи, че 625 от 1000-те най-добри рекламодатели в Twitter, включително големи марки като Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo и Merck, са изтеглили своите рекламни пари. Въз основа на данни до 25 януари месечните приходи от тези предишни топ 1000 рекламодатели са се сринали с повече от 60% от октомври до 25 януари, от около 127 милиона долара до малко над 48 милиона долара.

Загриженост сред рекламодателите на Twitter

Много рекламодатели са загрижени за сериозните съкращения на персонала на Мъск, очевидното нарастване на речта на омразата и противоречивите политически решения, включително неговия ход да покани обратно в Twitter потребители, които преди това са били забранени.

General Motors заяви, че ще спре плащането за реклама в Twitter, докато оценява „новата посока“ на платформата. Мъск обвини за оттеглянето "активистки групи, оказващи натиск върху рекламодателите, въпреки че нищо не се е променило с модерирането на съдържанието".

Очаква се Линда Яккарино да подобри ситуацията с рекламодателите

Мъск се опита да увеличи приходите, като се състезава да подсили бизнеса си с абонаменти, като таксува сините отметки, които потвърждават самоличността на потребителя, но с ограничен успех. В резултат на това той може да няма друг избор, освен да съживи отношенията на Twitter с рекламодателите и да засили основния си рекламен бизнес. Мъск вече е говорил с Линда Яккарино за подобряване на продажбите на реклами, като се фокусира повече върху уместността на рекламодателите.


Какво още се знае за Линда Якарино?


Семейно положение на Линда

Линда Якарино е родена през 1963 г. в Ню Йорк, САЩ, в семейството на имигранти от италиански произход. Нейните родители са:

  • - Боб Якарино (Bob Yaccarino) и
  • - Изабела Бартолоне Якарино (Isabella Bartolone Yaccarino).

Тя има две сестри,

  • - Лори Якарино Армстронг (Lori Yaccarino Armstrong)
  • - Кейт Якарино (Kate Yaccarino).

Тя е омъжена за американец от италиански произход:

  • - Клод Питър Мадразо (Claude Peter Madrazo)

и бракът им е благословен с две деца, дъщеря:

  • - Крисчън Мадразо (Christian Madrazo)

син

  • - Матю Мадразо (Matthew Madrazo).

Линда Якарино е получила образованието си в Deer Park High School и Penn State University. Тя също е имала стажа си в NBC по време на студентските си години. Линда участва в италианската версия на риалити шоуто Big Brother в периода от 2011 до 2012 г.

Професионална кариера на Линда Якарино

Линда Якарино е работила е като изпълнителен вицепрезидент и главен оперативен директор по рекламни продажби, маркетинг и придобивания в Turner Broadcasting между 1992 и 2011 г. Тя е била председател (Chairman)  Global Advertising & Partnerships в NBC Universal Media, LLC, от 2011 г. до 2023 г.

Тя обяви оставката си от NBC Universal Media, LLC, часове преди обявяването й за нов главен изпълнителен директор на Twitter. Така Линда Якарино става първата жена изпълнителен директор на Twitter. Състоянието на Линда Якарино се оценява на около 30 милиона долара.

Ето малко предистория за професионалната кариера на Линда Якарино


Според профила й в "LinkedIn"

Якарино е завършил университета в Пенсилвания. През 1981-1985 г. учи хуманитарни науки, по-специално телекомуникации. В интервю от 2021 г. Якарино казва, че нейното „основно вдъхновение“ е майка й, първо поколение италиано-американски имигрант. Якарино казва:

„Тя нямаше късмета да отиде в колеж, но отгледа три дъщери и се увери, че всяка от тях се фокусира върху образованието и може да стане финансово независима. Все още се чувствам задължен към нея и това ми помага да продължа напред.“

Съдейки по снимките от Instagram,

Якарино има свои деца и сестра близначка. На нейната страница можете да намерите снимки с известни личности, включително певицата Майли Сайръс (Miley Cyrus) и актьора Рами Малек (Rami Malek).

В NBCUniversal Якарино започва със стаж.

Във видео интервю за Salesforce тя каза, че е отишла там с голям ентусиазъм, но скоро станало ясно, че компанията няма планове за нея и в резултат на това тя била назначена в екипа по медийно планиране. „Там се роди любовта“, казва Якарино за желанието си да работи в медийната индустрия.

Turner Broadcasting

Преди да се присъедини към NBCUniversal през 2011 г., Якарино работи за Turner Broadcasting близо 20 години. Там тя е била изпълнителен вицепрезидент и главен оперативен директор по рекламни продажби, маркетинг и придобивания.

Рекламен дирактор в NBCUniversal

След това Якарино се изкачва в редиците на NBCUniversal в продължение на 11 години и в крайна сметка става рекламен директор. Според нейния (сега изтрит) профил на уебсайта на компанията, тя е управлявала приблизително 2000 служители, които са генерирали повече от 100 милиарда долара от продажби на реклами.

Стрийминг платформа Peacock

Iaccarino се застъпи за NBCUniversal да премине към стрийминг, включително стартиране на стрийминг платформата Peacock през 2020 г. Iaccarino също работи, за да поддържа NBC конкурентоспособна с Meta, Google и други технологични гиганти. Нейният екип си партнира с големи играчи като Apple News, Snapchat и Twitter.

Световния икономически форум (WEF)

Якарино също участва в Световния икономически форум (WEF), събитие, което Мъск веднъж критикува. От 2019 г. Якарино е изпълнителен председател на работната група на WEF за бъдещето на работата, според LinkedIn. Тя също така е член на Управителния комитет на управителите на медийната, развлекателната и културната индустрия на WEF.

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: