Писане на SEO текст за уеб-страница - съвети, техники, етапи
Полезни съвети и техники за SEO писане
Какво е писане на SEO текст?
Когато имате сайт в интернет, налага се да го поддържате с някакво съдържание - писане на SEO текстове, теми, страници, статии, оферти, описания, изображения, таблици, служебва информация и т.н. За да схванете по-добре какво разбират копирайтърите (съставителите на текстове за интернет) под SEO съдържание (писане), е полезно да разделите фразата на нейните съставни части:
- - „SEO“ се отнася до оптимизация за търсачките или процес на оптимизиране на уебсайт, така че хората да могат лесно да го намерят чрез търсачки като Google.
- - „Съдържание“ (текст, тема, страница, статия и др. каквито описахме по-горе) е всяка информация, която е публикувана в сайта и може да се чете и ползва от потребителите на интернет.
Така че, обединявайки тези две концепции: "писането / съставянето на SEO съдържание" е създаването на информация за интернет, с цел привличане на трафик от търсачките.
Писане на SEO текст (Content writing for SEO) |
Основните етапи при SEO писане
Преди всичко, се ориентирайте
Важно е да имате предвид, че ако трафикът от търсачката е единствената ви цел, резултатите от СЕО писането ви вероятно ще пострадат. За да се харесате както на търсачките (които ще ви възнаградят с високо класиране с течение на времето), така и на потенциалните посетители и завръщащите се потребители, трябва да предложите стойност над и извън оптимизацията за търсачки.
С други думи, не създавайте „тънко“ съдържание, което се класира и получава кликвания, но не предоставя допълнителна стойност на потребителя. Сайтовете, които популяризират „тънко“ съдържание с ниска стойност, рискуват с времето да бъдат санкционирани от Google; те също имат тенденция на високи нива на отпадане и ниски проценти на конверсия.
В последно време, Гугъл много държи на потребителското изживяване (удовлетворение) и е създал цяла система от критерии и показатели, с помощта на които го оценява. И ако прецени, че посетители остават неудовлетворени от вашия сайт, намалява показването ви в резултатите от търсенията. А сега, ето по-конкретни насоки за работа по писането на SEO текстове.
Изследване на ключовите думи:
Преди да започнете с писане на текст и ако искате да генерирате трафик чрез търсене, най-добре е предварително да направите проучване на ключовите думи, с които потребителите търсят информация в интернет. По този начин може да се съсредоточите върху теми, за които вече съществува определен обем от търсене - с други думи, пишете по теми (или намерете ключови ниши), за които хората вече търсят информация, а не пишете за неща, от които никой не се интересува.
Оптимизиране на ключовите думи:
Това е знанието къде и как да използвате ключови думи в съдържанието си, за да постигнете ефекта на максимално търсене. Търсачките са програми, които са настроени по определен начин. Трябва да знаете как са настроени, за да сте наясно къде, как и какво да им поднасяте по удобен за тях начин.
Организация на съдържанието:
Съдържанието на вашия сайт трябва да бъде организирано по логичен начин. Това е не само добро нещо за SEO, но също така помага на посетителите на вашия сайт лесно да намерят друго свързано съдържание, освен това, което са търсили. (Колкото по-дълго останат на вашия сайт, толкова по-добре.)
Популяризиране на съдържанието:
Увеличавайте видимостта на новосъздаденото съдържание, като го споделяте в социалните мрежи и изграждате връзки към него - както вътрешни (входящи и изходящи), така и от външни (входящи и изходящи).
Видове SEO съдържание
Страници с описание на продукти
Дрехи, парфюмерия, инструменти ... от всеки сайт за електронна търговия на дребно. Добрата продуктова страница може да служи както за SEO съдържание, така и за PPC целева страница.
Публикации в блога
Блогът е един от най-лесните начини за създаване на редовен поток от ефективно SEO съдържание. Като цяло публикациите в блога са по-ангажиращи и по-склонни да привличат връзки, отколкото страници с продукти, така че те могат да бъдат чудесен начин за изграждане на авторитет за вашия сайт.
Статии
Помислете за новинарска статия, интервю, ревю .... Това е основният вид съдържание, което ще намерите на повечето уебсайтове в стил вестник или списание.
Списъци
Списъкът всъщност е просто вид статия, но оформянето му като списък (като „10 начина да намалите сметката си за ток“ или „101 неща, които мразя в интернет“) улеснява обхождането му. Тези видове заглавия също изглеждат по-кликаеми (посещаеми), когато се намират в резултатите от търсенето или в емисиите на социалните медии.
Ръководства
Ръководството е по-дълго съдържание, което обяснява подробно как да направите нещо. Ръководствата често са разделени на множество уеб страници, въпреки че най-добрата практика е да позволите на потребителите да виждат цялото съдържание като една страница. Можете да публикувате пълно ръководство на уебсайта си или да публикувате обобщение или откъс.
Допълнително, може да изисквате посетителите да попълнят регистрационен формуляр, за да прочетат пълното ръководство. Това може да бъде добър начин за генериране на потенциални клиенти, но имайте предвид, че поставянето на стена за регистрация вероятно ще намали размера на SEO трафика, който можете да насочите към това ръководство.
Видеоклипове
Като цяло има по-малко видеоклипове в мрежата, отколкото страници с текст; следователно може да бъде по-лесно да се класирате на първа страница за конкурентна ключова дума, като създадете видео вместо статия. В зависимост от типа сайт или бизнес, който управлявате, видеоклиповете могат да бъдат чудесен начин за привличане и достигане до аудитория. Помислете за създаване на видео уроци за това как се използват определени продукти. Или илюстрирайте процес, свързан с вашия бизнес - например водопроводчик може да направи видео, показващо как се ремонтира смесител на банята.
Инфографика
Инфографиката или широкоформатните изображения, които съдържат много данни (често под формата на графики или диаграми) по дадена тема, могат да съберат много показвания на страници и връзки. Въпреки това, тъй като толкова много съдържание е вградено в изображението и следователно не се чете като текст от търсачките, важно е внимателно да оптимизирате останалата част от страницата.
Слайдшоу
Слайдшоуто е начин за показване на поредица от свързани изображения. Понякога снимките са по-важни от текста - кажете, че се опитвате да покажете какво са носили всички звезди на Оскарите. Тук отново SEO е важно за вашите заглавия, надписи, имена на файлове с изображения и т.н., тъй като търсачките имат по-малко за „четене“.
Речници
Ако работите в специализирана индустрия, добре изграденият речник може да бъде добър начин за осигуряване на известен трафик от търсене. Помислете за условия за готвене, модни условия, архитектурни условия ...
Директории
Директорията е полезна таксономия на връзки към сайтове или ресурси по дадена тема. Например, парфюмният блог може да създаде директория с места за закупуване на парфюми, от големи универсални магазини до малки бутици в цялата страна.
Това са само някои от основните типове SEO съдържание, но не позволявайте този списък да ви ограничава - възможностите са практически безкрайни.
|
Съвети за SEO копирайтинг (SEO copywriting)
Ако вече сте съставители на онлайн съдържание, може да подобрете писането на SEO статии (SEO copywriting) с помощта на поредица от полезни съвети. Не е тайна, че SEO и писането на онлайн текстове вървят ръка за ръка. SEO копирайтингът е услуга още от зората на интернет. Вече е отминало времето, когато наблъскването на текста с ключови думи и плътността им бяха фактори, който трябва да се вземат предвид, за да се направят уеб страниците по-видими в органичното търсене.
Днес, страхотното съдържание на SEO текстовете е ядрото на успешното попълване на сайта със съдържание за потребителите.
SEO копирайтинг (SEO copywriting) |
Може би си мислите, че старият подход за създаване на SEO статии е нещо от миналото. Но в действителност съдържанието, което получава високо класиране в търсачките, е това, което много маркетолози все още се стремят да постигнат. А и последните промени в алгоритъма на Гугъл са в посока "потребителско изживяване" (user experience) и насърчават качественото писане.
Без SEO писане, вашите страници може да се загубят някъде след 50-та страница в резултатите от търсенето. Трафикът към тези страници е незначителен. И обратно, класирането ви на първа страница може да направи много за популяризирането на сайта ви. Ето защо добрата връзка между SEO и страхотното съдържание е от съществено значение. СЕО писането не е само добро пожелание, а познаване и упорито прилагане на строги правила и висок стандарт.
1. Набележете няколко ключови думи
Изберете и се съсредоточете върху писането на теми, които могат да бъдат свързани с множество ключови думи. Това ще гарантира, че съдържанието ви може постоянно да стимулира трафика чрез търсене. Обикновено съдържанието е насочено към една основна ключова дума. Много маркетолози обаче забравят да увеличат максимално потенциала на съдържанието си чрез включване и насочване към вторични думи за търсене (ключови фрази). Това често е достатъчно, за да засили способността на текста да привлича повече органичен трафик по най-добрия начин.
Само си представете колко трафик можете да получите, ако имате фрагменти от съдържание, всеки от които се класира за стотици (ако не и за хиляди) заявки за търсене. Използвайте инструмента за планиране на ключови думи на Google, за да идентифицирате варианти на ключовите думи (със значителен месечен обем на търсене), към които можете да насочвате съдържанието си. След това поставете избраните от вас ключови фрази в ключовите области на вашето съдържание:
- - Заглавен таг
- - Мета Описание
- - Подзаглавия (H1, H2 и т.н.)
Ако една тематика е твърде скучна, опитайте се да я разнообразите и да привлечете вниманието с неща като:
- Консултанти
- Експерти
- Агенции/компании
- Блогове
- Конференции...
Това направи съдържанието по-стабилно по отношение на полезността и дълбочината на информацията, като по този начин го направи по-значимо за търсачките и те започват по-често да го класират към основната ключова дума, а след това и към нейните варианти. Чрез RankBrain Google вече е по-умел да разпознава и разбира страници, насочени към множество свързани ключови думи.
2. Първо пишете за своите читатели
Този съвет за SEO писане е номер едно. Изглежда доста лесно, но толкова много компании създават съдържание по всевъзможни грешни причини. Напишете съдържание, което привлича интересите на целевия ви пазар или отговаря на въпросите им. Не всички публикации трябва да са за вашия продукт или услуга, но всички те трябва да са свързани с индустрията.
Утвърдете себе си и вашата компания като експерти във вашата индустрия, като пишете интересно и информативно съдържание, подходящо за SEO, и го направете по-добро от съдържанието на вашата конкуренция (има такова понятие сред копирайтърите "10 пъти по-добро").
3. Направете привличащи заглавия
Малко текст за по-голямо впечатление. Така, че не подценявайте силата на ефективното заглавие. Пишете ясни, интересни заглавия и използвайте необходимите ключови думи. В допълнение към страхотното заглавие, уверете се, че и вашите мета описания са интересни и допълнително разясняват темата на вашата страница. Имайте предвид, че заглавието и мета описанието ви се показват в резултатите от търсенето, затова направете така, че да имате полза от тях и те да са възможно най-привлекателни.
4. Използвайте фрази, богати на ключови думи
Използвайте подходящи фрази, богати на ключови думи в заглавията си, както и в цялото си съдържание, за да уведомите читателите и търсещите машини за какво е вашата публикация. Но внимавайте, твърде много ключови думи не само ще оттегчат вашите читатели, но могат да доведат до санкции на търсачките за злоупотреба с ключови думи.
Използвайте ги внимателно и пестеливо, като се придържате към естествената им употреба. В допълнение към използването на ключови думи в основната част на вашата публикация, възползвайте се от таговете на сайта, като маркирате няколко подходящи ключови думи за всяка публикация. Повечето сайтове имат вече вградени възможности за маркиране.
5. Включете синоними и свързани термини (LSI)
Google става все по-интелигентен при обработката и сравняването на заявки за търсене със съответните уеб страници от индексите си. Латентното семантично индексиране (Latent semantic indexing - LSI) е процес, който търсачките използват за разбирането на думи, синоними и терминологични взаимоотношения в текста.
Т.е. грешка е ако една и съща ключова дума я повтаряте по 20-30 пъти в текста си. Вместо това, започнете да я замествате с нейни синоними, близки варианти или сходни терминологични съчетания. Така текста ви ще стане по-естествен (натурален) и ще се индексира по-добре в търсачките.
5. Подобрете четливостта
Четливостта има пряко въздействие върху показателите за ангажираност на потребителите, което е една от най-важните области, които Google разглежда в класирането на уеб страници в днешно време. В последното проучване на факторите за класиране при търсене, направено от Moz, нивото на четене е признато от няколко експерти като сигнал за класиране от средно ниво за ключови думи на ниво страница. Но много неща се промениха в основния алгоритъм на Google през последните няколко години и потребителският опит (user experience) играе много по-голяма роля сега.
Ето някои елементарни съвети за подобряване на четимостта на страниците ви:
- - Форматирайте съдържанието си за бързо преглеждане от читателите.
- - Използвайте по-кратки изречения.
- - Разчупете дългите абзаци.
- - Откройте най-интересните части от съдържанието си (чрез ефективно използване на подзаглавия, удебелени текстове, списъци, интервали и други подходящи начини).
- - Използвайте призив за действие (call to action).
- - Използвайте преходни думи, за да дадете по-добра насока на читателите и т.н.
Уверете се, че сте изчистили правописните и граматическите грешки. Можете също така да използвате инструменти за проверка на правописа и граматиката на Microsoft Word или Grammarly (безплатно разширение за Chrome), за да направите вашето съдържание надеждно.
6. Форматиране на съдържанието на фрагменти
Включете в съдържанието си раздели, които могат директно да отговарят на запитвания, базирани на въпроси („как да“, „какво е“ и „списък с“ заявки). Google Answer Box има различни механизми за тези конкретни формати за търсене (освен обичайните фактори за класиране при органично търсене). Така се гарантира, че съдържанието ви е добре форматирано и подготвено, за да се адаптира към тези набори от заявки.
Осигурете най-логичните и точни отговори на тези видове заявки. Включете раздели, които поставят въпроса в заглавките (h2, h3 или h4). Предоставете кратък и директен отговор или списък с отговори на целевата заявка. Уверете се, че потребителите и роботите за търсене лесно ще намерят тези раздели.
5. Борба с пресищането с информация
Според различни интернет статистически доклади, всеки ден в мрежата се публикуват милиони публикации. С насищането на съдържанието в почти всяка област, това се превръща в голямо предизвикателство за читатели да намерят нещо уникално и ценно. Ето защо предлагането на идеи или информация, които хората рядко ще намерят другаде, е толкова важно в тази епоха на пресищане с информация.
Целта винаги трябва да бъде такава, че да дадете на читателите си това, което най-малко биха намерили на други места в мрежата. Това може да бъде елемент от съдържанието ви, който е изненадващо практичен, действен, полезен или просто оригинален. Ето някои идеи:
- Лични преживявания
- Лични казуси
- Анкети
- Комбиниране и свързване на идеи
- Статистика от други издатели
- Собствен контекст
6. Структурирайте публикациите си
Съдържанието на публикацията ви може да е страхотно, но може лесно да бъде загубено в неорганизиран, неефективен формат. Разбиването на съдържанието ви на по-малки абзаци с подзаглавия прави лесно четенето, което ще поддържа читателите ви ангажирани. За търсачките, основната организация също е от ключово значение. Използването на правилна йерархия на етикетите при маркиране на заглавия (H1 за заглавия, H2 за раздели) е важно за поддържане на добре структурирана статия.
7. Включете статистика и цитати от достоверни източници
Връзката, особено с авторитетни източници или уебсайтове, е друг сигнал, който и потребителите, и Google използват, за да преценят дали информацията, предоставена от вашето съдържанието, е точна. Също така е от съществено значение за алгоритмите за търсене, тъй като това им позволява да разберат по-добре отношенията и асоциациите между теми и уеб обекти. Тематичната релевантност на свързаните източници също може да подобри оценката на релевантността на вашето съдържание спрямо техните целеви ключови думи.
Цитирането на творби на други хора отваря възможности за работа в мрежа (и сътрудничество), особено когато пишете страхотно съдържание. Най-вече това е един от най-добрите причини, с които можете да се ангажирате и да изградите връзка с влиятелни лица и лидери на мисли във вашата индустрия (което може да засили усилията ви за разширяване на съдържанието).
8. Включете изображения
Включете в публикациите си с изображения - едно добро изображение е равно на 1000 думи. Така че, добавянето на изображение може да направи страницата ви интересна и запомняща се. Ползвайте Pinterest за споделяне на изображенията от вашите страници, освен споделянето на общото съдържание в останалите социални медии.
9. Задействайте съдържание със социалните медии
Социалните медии са мощен инструмент, който може да помогне за увеличаване на обхвата на вашето съдържание и да насърчи споделянето. Споделяйте всяка нова статия в социалните медии и във форуми, като използвате ангажиращи описания и подканваща за посешение фраза. Тъй като силата на социалните медии се крие в споделянето, също така е важно да имате бутони за споделяне на всяка от вашите публикации в сайта си. Ако искате по-голям контрол върху това как се показват връзките ви, когато са споделени, внедряването на Twitter карти или Open Graph за Facebook (технически) може да даде тласък на споделените ви връзки и може да помогне за процента ви на кликване.
10. Внедрете Google Authorship
Google Authorship е бърз и лесен начин за обвързване на съдържание с определен автор, всичко, от което се нуждаете, е акаунт в Google. В резултат на това вашите статии се появяват като богати фрагменти в резултатите от търсенето, включващи снимката на автора, заедно със заглавието на статията. Авторството на Google е чудесно за лична реклама, но също така може да увеличи процента на кликване към вашите статии. Ако сте автор, научете как да настроите авторството за уебсайта си.
11. Насърчавайте изграждането на естествени връзки
Изграждането на връзки е изминало дълъг път от дните на закупуване на връзки и фермите за връзки, но връзките все още са важен SEO фактор за класиране в търсачките. Линковете към собствени статии или уебсайт в публикациите ви осигуряват авторитет на уебсайта и посещаемост, особено ако са от авторитетни сайтове. Създаването на страхотно съдържание помага за увеличаване на обмена и вероятността други уебсайтове да се свързват с него, така че се стремете към качество.
12. Стремете се към конвертиране
Всяко съдържание, което създавате, трябва да има своя собствена цел и да служи на определена задача. През повечето време ние изграждаме съдържание, за да класираме нашите сайтове за целевите ключови думи на нашата кампания. Често забравяме какво да правим с трафика, който получаваме от тези усилия, като например:
- - Привличане на личности за определени идеи.
- - Изграждане на отношения с други издатели.
- - Свързване с влиятелни лица, чрез цитиране на техните произведения.
- - Укрепване на читателската аудитория.
- - Изграждане на собствена социална база, чрез последователни усилия за обучение на целевия ви пазар.
Съдържанието ви може да свързва всичко в сферата на дигиталния маркетинг. Ето някои водещи принципи за подобряване на способността на съдържанието ви да конвертира посетители:
- - Помогнете на читателите да решат проблемите си.
- - Вдъхновявайте и насърчавайте читателите да предприемат действия.
- - Стремете се да образовате - това е най-добрият начин да влияете на хората и със сигурност е най-добрият начин да продавате.
13. Следете дейността си
Бъдете в крак с вашето съдържание, като наблюдавате усилията си. Google Analytics е лесен и безплатен начин за проследяване на показванията на страниците и средното време, прекарано от читателите на сайта ви. Проверете неща като скорост на отпадане и времето прекарано на сайта, за да добиете представа за това как потребителите взаимодействат с уебсайта ви, след като посещават съдържанието ви.
Ако видите висок спад в допълнение към ниското средно време, прекарано на страницата, това е индикация, че съдържанието ви не е свързано с това, което търсят, или още по-лошо, не е интересно. Също така, разгледайте броя на социалните взаимодействия (споделяния, харесвания и т.н.), за да добиете представа за силата на своята публикация. Само разглеждането на тези прости показатели може да ви даде добра представа кои части от съдържанието са добре приети и харесвани, така че да можете да възпроизведете този тип съдържание и в бъдеще.
Заключение
Както SEO, така и писането на текстово съдържание за сайта ви са важни части от пъзела, така че е важно да използвате качествени техники и за двете, за да осигурите по-голям трафик и ангажираност на вашия уебсайт. Ако имате въпроси относно SEO, съдържанието или начина, по който работят заедно, не се колебайте да положите усилия да си ги изясните или потърсете още препоръки в съдържанието на този сайт.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.