Translate

---------------------------------------------------------------------------------

08 май 2022

SEO за URL адреси | dLambow

(SEO for URLs) -

SEO за URL адреси на страниците от вашия сайт


Какво е web адрес и защо е важен за СЕО?

 

Какво е url адрес (Universal Resource Locator)?

URL адресът (Universal Resource Locator - универсален локатор на ресурси) или просто уеб-адрес (web address) е местоположението на страница на вашия уебсайт. URL адресът също така определя как да се извлече този ресурс, известен също като „протокол“, като HTTP, HTTPS, FTP и т.н. 

Например https://www.ele.com/bean.html е URL адресът на една измислена страница. За правилното изобразяване във всички браузъри URL адресите трябва да са по-къси от 2083 знака. Ето един оптимален формат за уеб адрес: http://www.ele.com/category/subcategory/keyword.html

SEO за URL адреси
SEO за URL адреси (SEO for URLs)

SEO за URL адрес

SEO за URL адресите на вашата страница е важно, тъй като ключовите думи в web адреса са фактор за класиране, а кратките и описателни URL адреси могат да помогнат изграждането на връзки към сайта и взаимодействието с потребителя. Подобно на вашите посетители, търсачките четат URL, за да получат представа за съдържанието на страницата.

Web адресът е текст, четим от човека, който е предназначен да замени номерата (IP адресите), които компютрите използват за комуникация със сървърите. Те също така идентифицират файловата структура на дадения уебсайт. В съставът им влизат

  • - протокол,
  • - име на домейн и
  • - път (който включва специфичната структура на подпапка, където се намира страница).

1. Протокол

Показва как браузърът трябва да извлича информация за ресурс. Уеб стандартът е http: // или https: // ("s" означава "защитен"), но може да включва и неща като mailto: (за отваряне на пощенския клиент по подразбиране) или ftp: (за обработка на файлови трансфери).

2. Име на домейна

Четимото от човека име на конкретното местоположение, където се намира ресурса. Мислете за домейна от най-високо ниво (TLD) като нещо като категория за уебсайтове. Въпреки че вероятно сте запознати с .com, има и .edu за образователни сайтове, .gov за правителствени сайтове и много, много други.

3. Път

Структурата на конкретните папки и/или подпапки, които се намират на даден уебсайт, всички параметри (като проследяване на кликвания или идентификатори на сесии), които може да се съхраняват в URL адреса, и котви, които позволяват на посетителите да прескочат до определена точка в ресурса.

Защо URL адресите имат значение за SEO?

 

Има 3 основни предимства на добре оптимизираните URL адреси:

 

1. Подобрено потребителско изживяване.

Добре създадения web адрес осигурява както на хората, така и на търсачките, лесна за разбиране индикация за целта на съответната страница. Дори ако тагът на заглавието на една страница е скрит, четимият от човека семантично точен URL адрес все пак ще даде ясна представа за какво става дума на целевата страница и ще предостави на посетителите подобрено потребителско изживяване, като изясни какво ще получат ако щракнат върху връзката.

2. Класиране

Web адресите са незначителен фактор за класиране, който търсачките използват при определяне на съответността на конкретна страница или ресурс към заявка за търсене. Въпреки че те дават тежест на авторитета на целия домейн, използването на ключови думи в URL също може да действа като фактор за класиране. Използването на адрес, в който има ключови думи, може да подобри видимостта на търсенето на вашия сайт, но самите URL адреси обикновено нямат голямо влияние върху способността на страницата да се класира. 

3. Връзки

В крайна сметка, добре написаните web адреси могат да служат като техен прикрепен текст, когато се копират и поставят като връзки във форуми, блогове, социални медийни мрежи или други онлайн места. Например, някои уебсайтове (като Facebook) могат да оставят споделените връзки напълно неформатирани. Неоптимизираните, семантично неточни URL адреси могат да изглеждат тромави и вместо да събират кликвания, те всъщност ги възпират. 

Докато четемите от човека URL адреси предоставят на потребителите по-добра представа какво ще получат, когато кликнат върху връзката. Използването на ключови думи в URL адреса ви може да увеличи вероятността за класирането на вашия сайт по избраните от вас термини, стига те да съотвестват на съдържанието, което предлагате.




Най -добрите практики на SEO за URL адреси.

 

Уникален, смислен и запомнящ се

Най -важното е да възприемете идеята за семантичен web адрес - той веднага да има смисъл за потребителите и да опише темата и съдържанието на страницата, която представлява. Колкото по-уникален и запомнящ се можете да направите един описателен URL адрес, толкова по-вероятно е хората да запомнят, споделят и свързват този адреси. Поредица от объркващи числа или безсмислено пълнене с ключови думи наистина може да навреди на SEO. 

Не подценявайте силата на популярността за целите на класирането. Търсачките показват на потребителите това, което те очакват да видят. URL адресът е скромна и донякъде пренебрегвана част от уравнението за SEO, но може да допринесе много за подпомагането на вашите страници да се класират добре.


Ключови думи

След като изберете име на домейна (което е on-site SEO), оптимизирането на URL адресите за вашите конкретни страници в сайта е следващата SEO стъпка. SEO за web адресите на вашата страница е важно, тъй като ключовите думи в URL адреса са фактор за класиране в резултатите от търсене с търсачките. Кратките и описателни URL адреси могат да помогнат при изграждането на връзки и взаимодействието с потребителя. 

Подобно на вашите посетители, търсачките четат URL, за да получат представа за съдържанието на страницата. Въпреки че URL адресите могат да включват идентификационни номера и кодове, най -добрата практика е в тях да се използват ключови термини или фрази, които хората могат да разберат.

Помислете дали да използвате поне една ключова дума в URL адреса, но не злоупотребявайте с включването в него на много ключови думи. Това може да доведе до маркиране на страницата ви като спам и да осигури лошо потребителско изживяване (никой не иска да посети връзка, наречена https: ///www.ele.com/жълти-чорапи-сини-чорапи-зелени-чорапи)


Кратки, точни, релевантни

Поддържането на възможно най-прости, релевантни, завладяващи и точни URL адреси е от ключово значение за това потребителите и търсещите машини да ги разберат, което е и предпоставка за добро класиране. URL адресите трябва да бъдат възможно най-изчерпателни, но кратки. Като вижда само web адреса, потребителят (и търсачката!) трябва да си създадат добра представа какво да очакват от страницата.

Правилното използване на URL адреси може да помогне за подобряване на честотата на кликване (CTR - Click Through Rate), където и да са споделени връзките. А поддържането на по-кратки URL адреси ги прави удобни за потребителя и по-лесни за споделяне. Уеб страниците, които улесняват споделянето, помагат на потребителите да ги направят популярни.

 

Разделяйте думите с тирета.

Използвайте средни тирета (-) за разделяне на думите в URL адресите. Не използвайте подчертаване, интервали или други знаци за разделяне на думите. Пример: "easy-to-read". Тирета в уеб адресите се използват за разделяне на две или повече думи, докато подчертаването комбинира двете думи в едно. От гледна точка на SEO това означава, че когато използвате тире за разделяне на думи в URL адреса си, Google ще индексира всички тези термини поотделно.

Използвайте малки букви. 

В някои случаи големите букви могат да причинят проблеми с дублиращи се страници, а това е проблем на сео-то. Повечето сървъри нямат проблеми с URL адреси със смесени букви. Въпреки това е добра идея да стандартизирате как изглеждат вашите web адреси. URL адресите обикновено се изписват с малки букви "easy-to-read", не така "Easy-To-Read" и не така "EASY-TO-READ". Това е, което потребителите очакват е "easy-to-read" - по-лесно за четене от останалите варианти. А също, поддържането на стандартизирани по описания начин уеб адреси, ще помогне да се предотвратят грешки при свързването със сайта.


За и против използването на IP адрес за SEO

Ето някои от аргументите за и против използването на IP адрес за SEO:

За:

  • Посветеният IP адрес може да подобри скоростта и производителността на сайта, които са важни фактори за рангирането в търсачките.
  • Посветеният IP адрес може да подобри сигурността и поверителността на сайта, които също могат да повлияят на репутацията и доверието към сайта.
  • Посветеният IP адрес може да позволи на сайта да използва частен SSL сертификат, който е необходим за HTTPS протокола. HTTPS е протокол за защитено комуникиране чрез интернет, който Google предпочита и препоръчва за всички сайтове.


Против:

  • Посветеният IP адрес не гарантира по-добра скорост или сигурност, ако сайтът не е оптимизиран или защитен по други начини.
  • Посветеният IP адрес не е задължителен за използването на SSL сертификат или HTTPS протокол, тъй като има и други решения като SNI (Server Name Indication) или Let’s Encrypt.
  • Посветеният IP адрес не е фактор за рангирането в търсачките, според изявления на Google и други експерти по SEO.


Заключение

Няма доказателства, че IP адреса може да се използва за SEO по директен начин. В повечето случаи, изборът на IP адрес няма да има значително влияние върху видимостта или рангирането на сайта в търсачките. Вместо това, по-важно е да се фокусирате върху други аспекти на SEO, като качеството на съдържанието, структурата на сайта, техническата оптимизация, мобилната съвместимост, скоростта на зареждане, вътрешните и външните връзки и други.

----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.



Последни публикации в Самоучител:

Още позитивни, полезни и съдържателни публикации търсете в менюто, по-горе и се абонирате като "последователи" по-долу с бутона "следване".

Абонати: