Translate

---------------------------------------------------------------------------------

Абонати:

27 май 2022

Техническо SEO | dLambow

Technical SEO

Техническо SEO - оптимизация на уебсайтове и сървъри

Техническо SEO е оптимизацията на уебсайтове и сървъри, което помагат на търсачките да обхождат и индексират всеки сайт по-ефективно, за да подобри органичното класиране. Фокусирайте се върху архитектурата и кода на уебсайта. Google се грижи също толкова за техническите настройки, колкото и за съдържанието, така че тази позиция е важна за класирането.

Website optimization with technical SEO
Оптимизация на сайт с техническо SEO

Основи на успешното техническо SEO за уебсайт

 

Какво е техническо SEO? (What is technical SEO?)

Техническото SEO е процесът, който гарантира, че даден уебсайт отговаря на техническите изисквания на съвременните търсачки с цел подобряване на органичното му класиране в резултатите от търсене. Важните елементи включват обхождането, индексирането и архитектурата на уебсайтове. Но това е само началото. Дори Google да индексира цялото съдържанието ви, това не означава, че работа е свършена. За да бъде вашият сайт напълно оптимизиран, страниците му трябва

  • - да са защитени,
  • - да са оптимизирани за мобилни устройства,
  • - да са без дублиращо се съдържание,
  • - да се зареждат бързо ...

и хиляди други неща, които влизат в техническата оптимизация. Колкото повече улеснявате достъпа на Google до вашето съдържание, толкова по-голям шанс имате за класиране.

Защо техническото SEO е важно? (Why Technical SEO is important?)

То помага да се уверите, че техническите SEO елементи на вашия уебсайт са на място си, което позволява на търсачките, като Google, да знаят, че имате уеб сайт с висока стойност. Това е важно, защото може да допринесе търсачките да ви класират по-високо. Добрата SEO-стратегия трябва да обхваща както оптимизацията на страниците в сайта, така и неговите технически фактори. И все пак, редица проучвания в интернет установяват, че значителен брой уебсайтове все още са засегнати от технически проблеми с оптимизацията. Най-добрата практика е редовно да извършвате задълбочен технически одит на уебсайта си, за да сте сигурни, че търсачките могат да обхождат и индексират страниците ви без проблеми.

SEO е като счетоводството. За сложните нещата в ред, е добре да наемете професионалист. Докато търсачките стават все по-добри в обхождането, индексирането и разбирането на информацията, те все още не са перфектни. Затова е възможно по някаква причини да им е трудно да разберат за какво е вашият уебсайт. А ако имате това, което искат потребителите, те ще продължат. Създайте добро съдържание и чрез SEO го направете максимално видимо и разбираемо за търсачките. Няма едно всеобхватно решение, което да помогне на един сайт да има „перфектно“ техническо състояние. Въпреки това, има различни неща, които може да направите, които заедно могат значително да подобрят класирането ви и да ви поставят пред конкуренцията.

Значение на техническата оптимизация (Importance of technical optimization)

Оптимизацията за търсачките продължава да бъде съществена част от всяка стратегия за дигитален маркетинг. Колкото и да ни харесва да говорим за най-новите насоки за дигитален маркетинг, оптимизацията е все още надеждна опора и така ще бъде в обозримото бъдеще. При разработването на цялостна стратегия, повечето дигитални маркетолози прекарват времето си в няколко неща.

  • - Изборът на ключови думи с висок ранг за насочване.
  • - Интегрирането им в висококачествено съдържание.
  • - Изграждането на обратни връзки.


Всички тези стратегии за SEO на страницата и извън страницата са необходими елементи. Техническата оптимизация за търсачките обаче е също толкова важна за създаването на силно присъствие. Съсредоточаването върху архитектурата на вашия сайт и гарантирането, че Google може правилно да го обхожда, допринасят значително за издигането му в класациите за търсене.

Нужен ли е приоритет за техническото SEO?

Техническото SEO е това, което позволява на търсачките като Google да знаят, че имате уеб сайт с висока стойност. Това е важно, защото може да подкани търсачките да ви класират по-високо. В крайна сметка те искат преди всичко да представят на потребителите възможно най-добрите резултати за избраните от тях ключови думи, а техническото SEO е начин да гарантирате, че вашият уебсайт отговаря на техническите изисквания.

Ако Google даде приоритет на уеб страниците, които са бавни, не реагират или имат объркваща навигация, потребителите на Google биха търсили някъде другаде. Така че, ако вашият уебсайт се зарежда бързо, няма мъртви връзки и е защитен, роботите на Google ще му дадат допълнителен тласък в класирането при търсене. Причините за това са очевидни. Създаването на здрава техническа основа ще допринесе за удовлетворяването на потребителите. Скенерите на търсачките забелязват и дават приоритет на уебсайта Ви пред другите конкуренти, които предлагат по-бавни и по-грешни изживявания.

Как можете да подобрите техническите параметри на сайта?

То не е само обхождане и индексиране. За да подобрите техническата оптимизация на сайта, трябва да вземете предвид още редица фактори:

  • Javascript
  • XML карти на сайта
  • Архитектура на сайта
  • URL структура
  • Структурирани данни
  • Thin content
  • Дублирано съдържание
  • Hreflang
  • Канонични тагове
  • 404 страници
  • 301 пренасочвания и още други


Структура на сайта

 

Защо структурата е важна?

Структурата на вашия сайт е първата стъпка в техническото SEO (преди обхождането и индексирането). Много проблеми с обхождането и индексирането възникват поради лошо проектирана структура на сайта. Ако направите тази стъпка правилно, не е нужно да се притеснявате дали Google ще индексира всички страници на сайта ви. Освен това, структурата влияе и върху всичко останало, което правите в сайта си ... от URL адресите, през картата на сайта, до използването на robots.txt за блокиране на търсачките от определени страници. Силната структура прави всяка друга техническа задача доста лесна.

Организирана структура на сайта

Структурата на вашия сайт определя как са подредени всички страници в него. Добре е да осигурите равномерна йерархична структура, което означава всички страници да са само на няколко (клика) връзки една от друга. Такава структура улеснява Google и другите търсачки да обхождат 100% от страниците. Ако ползвате разхвърляна и не добре организирана структура, това създава „страници-сираци“ (страници без никакви вътрешни връзки, сочещи към тях). Това затруднява идентифицирането и отстраняването на проблемите с индексирането. За да получите визуален поглед върху структурата може да ползвате някои безплатни инструменти за интерактивен поглед върху архитектурата на вашия сайт.
 

Съвети и препоръки за техническа оптимизация

Техническото SEO определено е нещо, което трябва да вземете на сериозно. И така, какви са някои от нещата, които можете да направите, за да повишите техническата си SEO? Въпреки че би било невъзможно да се изброят всички в тази статия, ето някои от най -важните неща, които можете да направите.

Първо - Придайте мобилност на сайта си:

Уверете се, че вашият уебсайт е оптимизиран и удобен за ползване от мобилни устройства (Ensure your site is mobile-friendly). Това е важно, тъй като сега повече потребители сърфират в интернет на своите смартфони. Следователно Google и други търсачки дават приоритет на уебсайтове, които предлагат страхотно преживяване при сърфиране в мобилни устройства. За щастие търсачките като Google пуснаха тестове за мобилни устройства, които могат да ви помогнат да оптимизирате мобилния си уебсайт.

„Отзивчив“ дизайн на уебсайт се настройва автоматично, така че да може да се навигира и да се чете лесно на всяко устройство. Google е наясно с факта, че наличието на отзивчив сайт се счита за много важен сигнал за класиране от неговите алгоритми. И с въвеждането на подхода на Google „първо мобилни“ за индексиране на съдържание, отзивчивият уебсайт сега е по-важен от всякога. Така че има смисъл да гарантираме, че вашият уебсайт е напълно отзивчив и ще се показва във възможно най -добрия формат за потребители на мобилни устройства, таблети или настолни компютри.

Второ - Ускорете зареждането на сайта си:

Скоростта на уебсайта също играе важна роля. Търсачките предпочитат сайтове, които се зареждат бързо: скоростта на страницата се счита за важен сигнал за класиране. За да получите основен одит на текущата скорост на вашия уебсайт, можете да използвате инструмент като Pingdom или Google PageSpeed ​​Insights.  

Има няколко начина да ускорите сайта си:

  • - Помислете как да активирате кеширането на браузъра;
  • - Използвайте бърз хостинг;
  • - Използвайте бърз доставчик на DNS („система за имена на домейни“);
  • - Минимизирайте „HTTP заявките“ - сведете до минимум използването на скриптове и приставки;
  • - Използвайте една таблица със стилове на CSS (кодът, който се използва, за да кажете на браузъра на уебсайт как да показва вашия уебсайт) вместо няколко таблици със стилове на CSS или вграден CSS;
  • - Уверете се, че вашите файлове с изображения са възможно най-малки (без да са твърде пикселизирани);
  • - Компресирайте вашите уеб страници (това може да стане с помощта на инструмент, наречен GZIP);
  • - Минимизирайте кода на вашия сайт - премахнете всички ненужни интервали, прекъсвания на редове или вдлъбнатини във вашия HTML, CSS и Javascript (вижте страницата на Google Minify Resources за помощ с това).

Това са малки стъпки, но взети заедно, те могат да направят вашия уебсайт много по-бърз.

Трето - Използвайте SSL:

Уверете се, че сте включили SSL (secure sockets layer) сертификат на уебсайта си. Това е технология за защита, която създава криптирана връзка между уеб сървър и браузър. SSL осигурява допълнителна сигурност за посетителите на вашия уебсайт. Той защитава данните, потвърждава самоличността и подобрява доверието на клиентите. Следователно, закупувайки SSL сертификат, вие не само ще подобрите SEO класирането си, но и ще добавите допълнителна сигурност към вашия уебсайт. Това е безпроблемно, така че ако още не сте получили SSL сертификат, не се колебайте да го направите. 

Лесно може да различите сайт, използващ SSL - адресът му започва с „https: //“, а не с „http: //“. През 2014 г. Google обяви, че иска да вижда „HTTPS навсякъде“ и че защитените HTTPS уебсайтове ще имат предимство пред незащитените в резултатите от търсенето. Така, че има смисъл да се гарантира, че вашият сайт е защитен - това може да стане чрез инсталиране на SSL сертификат на вашия уебсайт, въпреки че повечето водещи създатели на уебсайтове вече включват SSL по подразбиране.

Четвърто - Създайте XML карта на сайта:

Въпреки необходимостта от първоначално индексиране за мобилни устройства и AMP, Google все още се нуждае и от XML карта на сайта, за да намери бързо URL адресите на вашия сайт. Наскоро представител на Google е заявил, че XML картите на сайта са „вторият най-важен източник“ за намиране на URL адреси (не е казал кой е първия). Така че, изпратете вашата карта на сайта (sitemap) в търсачките.

XML карта на сайта е файл, който помага на търсачките да разберат вашия уебсайт, докато го обхождат - можете да го възприемате като „пътна карта за търсене“, която казва на търсачките точно къде се намира всяка страница. Картите на сайтове са по същество списъци със страниците на вашия уебсайт. Те съдържат полезна информация, като:

  • - кога страница е била последно променена;
  • - какъв приоритет има във вашия сайт;
  • - колко често се актуализира.

Те са критично важни, защото позволяват на търсачките да намерят и индексират вашия уебсайт. За щастие, картите на сайтове не са толкова трудни за създаване. След като вашата карта на сайта е готова, изпратете я в Google Search Console и Bing Webmaster Tools. Това улеснява тези търсачки да обхождат вашия уебсайт.

Пето - Поправете проблемите с дублирано съдържание

Ако пишете уникално, оригинално съдържание за всяка страница на вашия сайт, тогава вероятно няма нужда да се притеснявате за дублиращо се съдържание. Иначе дублираното съдържание може да бъде объркващо за потребителите (и за алгоритмите на търсачките); може да се използва и за опит за манипулиране на класирането при търсене или за спечелване на повече трафик. Затова администраторите на сайтове трябва да поправят всички проблеми с дублирано съдържание. За целта не публикувайте множество версии на една страница или публикация. Използвайте елемента за каноничната връзка, за да уведомите търсачките къде се намира „основната“ версия на вашето съдържание.

Използвайте инструмент за SEO одит, за да намерите дублирано се съдържание. Той сканира вашия сайт и ви позволява да научите кои страници трябва да бъдат актуализирани. „Дублирано съдържание“ обхваща и страници, които копират съдържание от други сайтове. Ако други хора копират вашето съдържание и го поставят на уебсайта си, това е техен проблем с дублирано съдържание. Трябва да се притеснявате само за съдържание на вашия сайт, което е копирано (или подобно) на съдържание от други уебсайтове.

Шесто - Помислете за активиране на AMP.

AMP е проект, подкрепен от Google, който има за цел да ускори доставката на съдържание за мобилните устройства чрез използването на специален код, известен като AMP HTML. AMP версиите на вашите уеб страници се зареждат изключително бързо на мобилни устройства. Те правят това, като преработват кода, оставяйки текст, изображения и видео непокътнати, но деактивират скриптове, коментари и формуляри.

Тъй като се зареждат бързо, AMP версиите на страниците са много по-склонни да бъдат прочетени и споделени от вашите потребители, увеличавайки времето за престой и броя на обратните връзки, насочващи към съдържанието ви - всички добри неща от гледна точка на SEO. На всичкото отгоре Google понякога подчертава AMP страниците в резултатите от търсенето - което ви дава важно предимство при търсене.

Седмо - Добавете маркиране на структурираните данни в уебсайта.

Маркирането на структурирани данни е код, който добавяте към уебсайта си, за да помогнете на търсачките да разберат по-добре съдържанието в него. Тези данни могат да помогнат на търсачките да индексират вашия сайт по-ефективно и да предоставят по-подходящи резултати. Освен това, структурираните данни подобряват резултатите от търсенето чрез добавяне на „богати фрагменти“ - като  рейтинги със звезди към рецензиите; цени на продуктите; или информация за рецензент.

Тъй като са по-привлекателни визуално и подчертават незабавно полезната информация за търсещите, тези подобрени резултати могат да повишат процента на кликване (CTR) и да генерират допълнителен трафик към Вашия сайт. Тъй като обикновено се смята, че сайтовете с резултати с по-високи CTR получават преференциално третиране в търсачките, струва си да положите усилия да добавите структурирани данни към вашия сайт.

Осмо - Noindex страници, които нямат уникално съдържание

Повечето сайтове ще имат страници с дублирано съдържание. Това се превръща в проблем, когато тези дублирани страници се индексират ненужно. Решението е да добавете маркера „noindex“ към тези страници. Етикетът noindex казва на Google и другите търсачки да не индексират съответната страница. Можете да проверите отново дали вашият noindex маркер е настроен правилно, като използвате „Проверка на URL функцията“ в GSC. Влезте в URL адреса си и кликнете върху „Тестване на URL адреса на живо“. 

Ако Google все още индексира страницата, ще видите съобщение „URL адресът е достъпен за Google“. Което означава, че вашият маркер noindex не е настроен правилно. Но ако видите съобщение „Изключено от маркер "noindex", тогава маркерът noindex си върши работата. В зависимост от бюджета ви за обхождане, може да отнеме няколко дни или седмици, докато Google повторно обходи страниците, които не искате да бъдат индексирани.
 

Девето - Използвайте канонични URL адреси

Повечето страници, на които има дублирано съдържание, трябва да получат добавен маркер "ol" без индекс. Или да се замени дублираното се съдържание с уникално съдържание. Но има и трети вариант: канонични URL адреси. Каноничните URL адреси са идеални за страници, които имат много подобно съдържание ... с малки разлики между тях. Можете да използвате каноничния маркер, за да уведомите Google, че определена версия на страницата на вашия продукт е „основната“. А всички останали са вариации.

Десето - Регистрирайте сайта си в Google Search Console и Bing Webmaster Tools.

Google Search Console и Bing Webmaster Tools са безплатни инструменти съответно от Google и Microsoft, които ви позволяват да изпращате уебсайта си в техните търсачки за индексиране. Когато сте готови да стартирате уебсайта си, трябва да изпратите неговата XML карта в търсачките, за да могат те да обхождат новия ви сайт и да започнат да показват резултатите от него в резултатите от търсенето. Тези услуги също ви позволяват да следите общото представяне на вашия сайт в търсачките. Други неща, които можете да правите с тези инструменти, включват:

  • - тестване на използваемостта на вашия сайт за мобилни устройства
  • - достъп до анализи за търсене
  • - преглеждане на обратни връзки към вашия сайт
  • - отхвърляне на спам връзки

и много повече от това.




Растеж в класациите

Техническото SEO няма да ви отведе автоматично до върха на Google или Bing. Въпреки това, ако го игнорирате ще гарантирате, че това няма да се случи. Бавен или бъгнат уебсайт ще бъде наказан от търсачките, като по този начин ще ви попречи да постигнете целите си за дигитален маркетинг. Затова е добре да приемате сериозно оптимизацията. Одитирайте уебсайта си и внедрете някои от споменатите по-горе предложения. В крайна сметка те ще извървят дълъг път в укрепването на сайта.

Често задавани въпроси (FAQ):


Как техническото SEO помага? (How does technical SEO help?)

Техническото SEO е от съществено значение, защото ви помага да създадете уебсайт, който търсачките лесно да разберат. Това се отнася до процеса на оптимизиране на вашия уебсайт за фазата на обхождане и индексиране от търсачките и може да помогнете на търсачките

  • - да имат достъп,
  • - да обхождат,
  • - да интерпретират,
  • - да индексират

вашия уебсайт без никакви проблеми. ... Основната цел на техническото SEO е да оптимизира инфраструктурата на вашия уебсайт, което обхваща всички негови технически аспекти, които засягат SEO, от хостинг и скорост до XML карти на сайта и мета тагове. Десетки стратегии за търсене включват усъвършенстване и подобряване, което увеличава шансовете ви за класиране в резултатите от търсенето.

What are technical SEO factors/elements?

Търсачките предоставят преференциално третиране в резултатите от търсенето на уебсайтове, които показват определени технически характеристики, например:

  • - йерархична,
  • - сигурна връзка,
  • - отзивчив дизайн,
  • - бързо време за зареждане...,

а техническото SEO е работата, която трябва да направите, за да гарантирате, че вашият уебсайт го прави. Има редица важни стъпки, които можете да предприемете, за да сте сигурни, че техническото ви SEO е на ниво и така да помогнете да се гарантира, че сигурността и структурата на вашия сайт отговарят на очакванията на алгоритмите на търсачките и съответно ще бъдат възнаградени в резултатите от търсенето.

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации

Последни публикации в Самоучител: